Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Ruuanlaittojuttuja, niksejä/kysymyksiä  (Luettu 87 kertaa)

Sus

  • Vieras
Ruuanlaittojuttuja, niksejä/kysymyksiä
« : 16.08.07 - klo:11:29 »

Aattelin tällasen pistää, kun välillä menee sormi suuhun ruokaa laittaessa ja reseptejä tulkitessa. Ja välillä törmää kivoihin uusiin juttuihin, joita ei ennen tiennykään. Mulle kävi molempia tässä, kun oon tekemässä parsakaali-sinihomejuusto-piirasta juuri.

Harmittaa, kun resepteissä puhutaan yrteistä, eikä kerrota tarkoitetaanko tuoretta vai kuivattua. [:-/] Esim. "puoli teelusikallista rakuunaa" on kyllä ihan eri määrä tuoreena kuin kuivattuna... No laitoin nyt puoli teelusikallista kuivattua rakuunaa, ei mulla tuoretta ees oo.

Parsakaalin kukinnot käskettiin "kastaa hetkeksi kiehuvaan veteen". Kuinka pitkä on "hetki"? Ei siis vissiin keitetä... No mää lösäytin satsin kiehuvaan veteen ja oottelin, että vesi uudelleen kiehahtaa.

Se hauska juttu. Tuo äskeinen jatkuu: "ja sitten kylmään veteen, jotta väri säilyy." Ja kuulkaas TULI hyvän värisiä! Tooodella kauniin kellan-kirkkaanvihreitä. Tosi nättejä, ihan erilaisia kuin raakana. [:-)] Tällaista en ollut tiennytkään. Ikinä miettinyt parsakaalin väriä... [:-)]

Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 635
Vs: Ruuanlaittojuttuja, niksejä/kysymyksiä
« Vastaus #1 : 16.08.07 - klo:12:18 »

Noihin samoihin asioihin minäkin törmään, kun en ole mikään talousihminen. Ihan hyvä ketju  [:-)].
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.117 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.