Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Uskotko Ufoihin...  (Luettu 620 kertaa)

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Uskotko Ufoihin...
« Vastaus #15 : 21.08.07 - klo:10:46 »

En sillai jos tarkoitetaan pikku-ukkoja. Samoin telkkarin ufo-sarjat ei saa mua kiinnostumaan ei koskaan vähääkään. Alan kirjallisuus ei kiinnosta.
Olen nähnyt joskus taivaalla tunnistamattoman lentävän esineen tai useitakin, mutta luultavammin kiikarilla tai kaukoputkella olisi selvinnyt, että kysessä oli lintu tai ilmapallo. Kerran kauan sitten näin mieheni kanssa paikallaan pysyttelevän valon, jota ihmettelimme, sen oli monet muutkin nähneet, se oli joku säähavaintopallojuttu se.
Mä olen aika kriittinen, mutta uskon sen mitä on, mitä itse koen ja näen ja mitä tiede ei voi kumota.
Tähtitaivaan seuraaminen on kiinnostavaa, harmi vaan, että sitä ei voi tehdä kuin pimeellä ja mä kun pelekään pimmeetä.
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #16 : 21.08.07 - klo:15:12 »

suomalainen ei usko ennen kuin näkee ja kun on nähnyt ja kokenut, on pakko uskoa.

Just näin se on, en voi olla uskomattakaan, koska olen omin silmin nähnyt, ja mukana oli vielä kaverikin.
Ja jos olisi ollut pimeää, niin olisin uskovainen uskomaan jotain muutakin selitystä. Mutta asioiden ollessa
niinkuin ne silloin olivat, niin muuta selitystä en kyllä keksi, kuin että kyseessä oli ufo.

En nyt muista tarkkaa lukua, mutta on kuiteskin arvioitu olevan tuhottomasti planeetoja, joilla on esim.
samanlaiset elämänedellytykset, kuin maapallolla. Itse en kyllä tosin usko että nämä uhvot muistuttavat
ihmistä milläänlailla.Ja uskonpa vielä senkin, että maailmankaikkeudessa on alkuaineita, ja "materiaaleja" joista meillä ei ole harmaintakaan aavistusta.  [:-I]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 21.08.07 - klo:15:33 »

[:-I] Uskottavuuta murentaa myös lapin lääninlääkärin R-L Luukkaisen haastattelut. Oikeasti en usko mihinkään kummalliseen, leikisti itseäni viihdyttääkseni voin uskoa mihin vaan hetken aikaa, mutta oikeasti en.
En silti kiellä etteikö elämää olisi muuallakin, mutta se elämä voi olla täysin toisenlaista, sellaista ettei ihminen sitä tajua ja ymmärrä elämäksi lainkaan.
Toisaalta toivonkin syvällä sisimässäni ettei ihmisen kaltainen olento koskaan pääsisi omaa planeettaansa pitemmälle - niin ala-arvoinen olento ihmislaji lopulta kuitenkin on. Yksilöt voivat edustaa älyllistä huippua, mutta kokonaisuutena ihmislaji on tuhoa kylvävä ja muunkaltaista elämää kunnioittamaton, kapea-ja lyhytkatseinen ja vain omaa etuansa ajatteleva ja tavoitteleva liikkuva ydinkärkiohjus riippumatta siitä tuottaako huikaisevaa musiikkia, taidetta, tiedettä vain rakastaako pyyteettömästi omia jälkeläisiään.
 Kaikki mihin ihmislaji koskee, muuttuu tomuksi..joko heti tai myöhemmin. [:-(]
« Viimeksi muokattu: 21.08.07 - klo:15:35 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 21.08.07 - klo:16:32 »

En usko sen enempää, kuin keijuihin ja peikkoihinkaan.  Niitäkin on metsä täynnä, kun "silläsilmällä" katsoo. [:-I] [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #19 : 21.08.07 - klo:16:47 »

Uskon, että elämää löytyy muualtakin kuin täältä palloltamme, mutta millaista sitä en taida arvailla. Seuraan mielenkiinnolla tiedemiesten/naisten avaruuden tutkintaa, jännittävää jos jotain löytyisi. Tuskin heti kertoisivat kansalle. 
Voisipa olla outo olo, jos ufon kohtaisin  [:4]  eikä kukaan uskoisi mitä näin.   

Kyllä tahtoisin tietää enemmän  [:-)]

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 21.08.07 - klo:17:13 »

No nythän mielenkiintoinen ketju on avattu. Uskoako ufoihin, vai ei......en osaa sanoa. Kerran elämässäni olen nähnyt sellaista, johon haluaisin kovasti saada selvityksen. Asuin silloin kerrostalossa, kun tämä tapahtui. Katselin iltapimeällä ulos ikkunasta. Siihen suuntaan ei ollut enää kerrostaloja, joten näkyväisyys oli hyvä. Katsellessani taivaalle, näin kaksi valopalloa, jotka olivat aika lähellä toisiaan ja tulivat melkoista vauhtia kohti meidän taloa. Yht'äkkiä toinen valopallo teki äkkikäännöksen minusta katsoen oikealle. Se ei kääntynyt sillä tavalla, kun esim. lentokone kääntyy kaartamalla, vaan se teki aivan yhtäkkisen mutkan, ihan kuin se olisi repäisty siitä radaltaan. Toinen valopallo jatkoi matkaansa yli talon. Mitään lentokoneen ääntä ei kuulunut. Oli aivan hiljaista. Niin paljon tämä asia minua vaivasi, että soitin lentokentälle, ja siellä sitä selvitettiin ja sanottiin, että siihen aikaan ei olisi pitänyt olla minkäänlaista lentoliikennettä. Tämä on minulle vieläkin selvittämätön asia, ja olisi kyllä kiva saada selvyys, että mitä ne valopallot olivat.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #21 : 21.08.07 - klo:17:31 »

Valopalloja olen kerran nähnyt Mäntyharjulla.

Oli pimeä eloluun yö ja kolme valopalloa liikkui hiljaa taivaanrannassa, järven vastakkaisella puolella. Oli aika mystinen olo, jotain siinä oli, mutta mitä.

Ei siihenkään vastausta/selitystä saatu, vaikka kyseltiin.
Lehdessä oli myöhemmin pieni juttu, arveltiin autojen valojen heijastumiksi tai jotain naapurimaan lentokeita
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #22 : 21.08.07 - klo:18:45 »

Mielenkiintoinen ketju totta tosiaan! Oli kiva lukea erilaisia mielipiteitä asiasta. Olen samaa mieltä monen kanssa, eli uskon ja en..tai oikeastaan ei mielestäni ole uskon, vaan tiedon asia, so. onko niitä ufoja oikeasti olemassa vai ei..Havaintoja, tietoja on paljon olemassa, muttei lopulta mikään niistä ole ehdottoman varma..Jäljelle jää se ikuinen ajatus, että on taatusti todennäköistä, että universumissa on muutakin älyllistä elämää, ehkä meitä telluksen asukkaita monta tuhatta vuotta edellä teknologiassa. Mielestäni tärkeä asia, että päästään irti liian ihmiskeskeisestä maailmankäsityksestä.. [NUT] [:-)]
Kirjattu

makele

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • vallis gratiae
« Vastaus #23 : 21.08.07 - klo:19:16 »

[:39] En usko että UFOja on maapallollamme käynyt, mutta kyllä jossain tuolla [:75] jokin..... Korkealla ja kovin liikkuvia valoja näkyy taivaallamme joka yö. Olen kaukoputkella koittanut katsoa mutta kohde näkyy vain tähden näköisenä valopisteenä, kyseessä siis satelliitit ellei sitten ufot.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 21.08.07 - klo:19:44 »

Avoin täytyy olla mahdollisuuksille, joita oma järki tahi tiede ei vielä käsitä. Suoralta kädelta ei kannata sen enempää "uskoa" kuin kieltääkään. [:-)]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #25 : 22.08.07 - klo:08:38 »

Lainaus käyttäjältä: Ansku
Ja sitten on muistettava kaikkien ufohavaintojen kuningatar, Venus... ihmiset ei usko että planeetta voi olla niin kirkas. Ja se liikkuu jos jaksaa riittävän kauan tuijottaa... hitaammin kuin tuntiviisari, mutta erotettavissa kumminkin.

Lisäksi jos itse liikkuu, Venus (tai joku muu taivaan kappale) saattaa jossain olosuhteissa näyttää tekevän aika kummallisiakin liikkeitä. Muistaakseni yksi ufohavainto oli sellainen, jossa joku lentäjä rupesi tekemään väistöliikkeitä lentokoneellaan luullessaan Venusta lähellään olevaksi valopalloksi, joka tuli häntä kohti. Tähän taisi vielä liittyä jotenkin erikoiset sääolot tms.

Lainaus käyttäjältä: Jarmo
Ajatellaanpa millaista ilmailu oli maapallolla 100 vuotta sitten, oliko oikeastaan minkäänlaista lentoliikennettä edes satunnaisia onnistumisia...

Entäpä nykyään...

Entäpä jos jollain vieraalla planeetalla onkin kehitys vaikka vaivaiset 100 edellä maan kehitystä

Minun arvioni mukaan sadan vuoden päästä ollaan jo tehty miehitetty lento Marsiin, mutta tuskin sen pidemmälle. (Venuksessakin olisi voitu käydä, mutta se kun on semmoinen kuuma pätsi, niin tuskin sinne kukaan edes viitsii lähteä.)

Lainaus käyttäjältä: Minni
En nyt muista tarkkaa lukua, mutta on kuiteskin arvioitu olevan tuhottomasti planeetoja, joilla on esim.
samanlaiset elämänedellytykset, kuin maapallolla.

Kannattaa kuitenkin muistaa että nämä arviot ovat todellakin vain arvauksia. Meillä ei oikeasti tällä hetkellä ole tarpeeksi tietoa, jotta osaisimme sanoa mitään varmaa siitä asiasta. Meillä on paljon havaintoja toisissa aurinkokunnissa olevista planeetoista, mutta toistaiseksi ne kaikki ovat epäsuoria havaintoja, ei suoria näköhavaintoja. Mutta olen silti samaa mieltä, että todennäköisesti maankaltaisia planeettoja on valtava määrä.

Lainaus käyttäjältä: Mustarastas
Uskottavuuta murentaa myös lapin lääninlääkärin R-L Luukkaisen haastattelut.

:-)) Eikä ne Johan af Grannin ohjelmatkaan paljoa auttaneet.  [:-I]

Lainaus käyttäjältä: Pihalintu
Tuskin heti kertoisivat kansalle.

Tiedemiehet kyllä kertovat löydöksistään, mutta on se periaatteessa mahdollista, että joku havainto kantautuisi jonkun valtionhallinnon tietoon. He saattaisivat sitten löytää jonkun syyn salata kyseisen löydön, esim. löydöstä saattaisi olla jotain aseteknologista hyötyä. Mutta jos löytö pysyy pelkästään tiedemiesten käsissä, silloin voit olla melkein varma että siitä tiedotetaan. Se tosin saattaa tapahtua hiukan viiveellä, koska tiedemiehet saattavat tutkia sitä ensin sen verran että voivat kirjoittaa siitä raportin julkaistavaksi.

Lainaus käyttäjältä: Pihalintu
Voisipa olla outo olo, jos ufon kohtaisin [:4] eikä kukaan uskoisi mitä näin.

Niinhän se käytännössä nykyään jo on. Tässä asiassa on ollut liikkeellä niin paljon huijareita yms. porukkaa, että oikeitakaan havaintoja ei enää uskota. Oikea signaali hukkuu kohinaan.

Lainaus käyttäjältä: Mesiangervo
No nythän mielenkiintoinen ketju on avattu. Uskoako ufoihin, vai ei......en osaa sanoa. Kerran elämässäni olen nähnyt sellaista, johon haluaisin kovasti saada selvityksen. Asuin silloin kerrostalossa, kun tämä tapahtui. Katselin iltapimeällä ulos ikkunasta. Siihen suuntaan ei ollut enää kerrostaloja, joten näkyväisyys oli hyvä. Katsellessani taivaalle, näin kaksi valopalloa, jotka olivat aika lähellä toisiaan ja tulivat melkoista vauhtia kohti meidän taloa. Yht'äkkiä toinen valopallo teki äkkikäännöksen minusta katsoen oikealle. Se ei kääntynyt sillä tavalla, kun esim. lentokone kääntyy kaartamalla, vaan se teki aivan yhtäkkisen mutkan, ihan kuin se olisi repäisty siitä radaltaan. Toinen valopallo jatkoi matkaansa yli talon. Mitään lentokoneen ääntä ei kuulunut. Oli aivan hiljaista. Niin paljon tämä asia minua vaivasi, että soitin lentokentälle, ja siellä sitä selvitettiin ja sanottiin, että siihen aikaan ei olisi pitänyt olla minkäänlaista lentoliikennettä. Tämä on minulle vieläkin selvittämätön asia, ja olisi kyllä kiva saada selvyys, että mitä ne valopallot olivat.

Hiukan on vaikea sanoa kun ei tiedä minkänäköisiä ne valopallot olivat, mutta voisiko kyseessä olla joku valoshow, tai joidenkin ilmatorjuntavalojenheittimien kokeilu? Ehkä joidenkin valonheittimien keila osui pilviin, jolloin ne voivat näyttää valopalloilta. Itse olen nähnytkin sellaisia joskus. Ne on myös helppo saada tekemään äkkiliikkeitä valonheitintä kääntelemällä.

Lainaus käyttäjältä: makele
Korkealla ja kovin liikkuvia valoja näkyy taivaallamme joka yö. Olen kaukoputkella koittanut katsoa mutta kohde näkyy vain tähden näköisenä valopisteenä, kyseessä siis satelliitit ellei sitten ufot.

Satelliittejä siellä ainakin viuhuu melkoiset määrät.  [:-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Risto

• Vieras
« Vastaus #26 : 22.08.07 - klo:10:01 »

Jos Ufolla tarkoitetaan lentävää avaruusalusta, joka on saapunut jostain maan ulkopuolisesta sivilisaatiosta, niin silloin en usko.

Tosin maailmankaikkeus on niin laaja, että kyllä siellä voi ollakkin muitakin sivilisaatioita, joilla voi olla avaruusaluksia?
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #27 : 22.08.07 - klo:10:39 »

Uskon,että muuallakin on elämää.
Olen kuullut noista yliluonnollisista kokemuksista.Kauan sitten oli telkkarissakin tuosta läheltä yks mummeli,joka oli nähnyt ufon.Itse en haluaisi nähdä,olen niin arka.
Ehkä uskon,ehkä en.    [?]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #28 : 22.08.07 - klo:15:33 »

mä en usko ufoihin enkä pieniin vihreisiin miehiin.

Mutta taas toisaalta maailmassa on varmaan miljoonia ihmisiä jotka väittävät ufoja nähneensä,eikä kaikki havainnot varmaankaan voi olla erehdystä.
En tiiä.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #29 : 22.08.07 - klo:20:27 »

En usko ufoihin, kun en edes tiedä mikä ufo on!? [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.