Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?  (Luettu 335 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« : 27.08.06 - klo:08:08 »

Kertokaa  te joilla se on [:-)], tuumiskelin sitä tähän vanhaan läppäriin. Ja miten saisi Explorerin kokonaan pois koneelta jos se on mahdollista [:-I] Yritin lisää/poista kautta. Seän on liitetty Wintoosaan, eikö?
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #1 : 27.08.06 - klo:08:23 »

Voi kun osaisin sanoa, ennen tätä oli Netscape ja Exploreria satunnaisesti käytettäessä tuntui joka kerta pöpölauma ryntäävän koneeseen. Firefoxissa ei ole juuri käynyt näin...Eli kun ei ole paljon muusta kokemusta,olen Firefoxiini tyytyväinen.  [:-)]
Tässä lisää : http://www.mozilla-europe.org/fi/products/firefox/
Koneesta Exploreria on kuulema - miehen mukaan - vaikea saada kokonaan pois, eikä se haittaa, kun laittaa oletusselaimeksi Firefoxin. Fiksummat voi kertoa enemmän...
« Viimeksi muokattu: 27.08.06 - klo:08:27 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #2 : 27.08.06 - klo:09:13 »

Firefox ladattu, ajattelin vain exploreia pois kun tässä vanhassa laitteessani on vain 4 gigaa levytilaa. No eipähän tätä oikeastaan tule käytettyä tästälähtien kuin nettiselaamiseen. [:-)]
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #3 : 27.08.06 - klo:12:55 »

Firefoxissa tykkään välilehdistä, ja peremmasta hakutoiminnosta. (Tekstin halu sivulta) Eikä se ole kaatunut tai jäänyt jumiin kuten IE.

IE saattaa näyttää jotkut sinut kauniimmin, Firefoxissa on välillä jotain kummallista fonteissa ja fonttikoossa tms. IE:tä ei saa pois, koska se on osa Windowsia.

Tietoturvan kannalta en usko että loppupelissä on suurta eroa. Vielä ehkä on, mutta kun aikaa kuluu ja tulikettu vielä yleistyy, kyllä sitä vastaa tehdään aina vaan enemmän ja enemmän pöpöjä. Kiusantekijät haluavat aiheuttaa mahdollisimman paljon haittaa. Silloin kohteena on luonnollisesti kaikkein yleisimmät ohjelmat, joihin Windows ja IE kuuluvat. Esim. Linux saa olla rauhassa, koska se löytyy vain alle joka sadannesta PC:stä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #4 : 27.08.06 - klo:13:07 »

Kiitosta, vielä yksi kysymys: mikä olisi kevein selain, ei liikaa sälää. Tuota läppäri vanhustani ajattelen ja bittien siirtoa joka on 128 mb, ja kun paljon puhutaan niin puhuminen menee ohi datasiirron, ainakin data-edun.
Tässä koneessa  mulla on AvantBrowser ja olen pitänyt siitä monien mukavien ominaisuuksien takia: pop-upit pois, ja mainokset. Kuvatkin saa estettyä niin halutessaan. selainikkunat saa auki vaikka vierekkäin, alekkain, limittäin..Historian saa poistettua nappia painamalla samoin muut tiedot  jne... Tämä selain asentuu jos oikein olen tulkinnut Explorerin "kylkeen".
 [:-)]
« Viimeksi muokattu: 27.08.06 - klo:13:16 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #5 : 27.08.06 - klo:19:29 »

Yks juttu, miksi pidän myös Firefoxista, on, kun tossa oikeella ylhäällä on linkki Googleen.  Ei tartte mutkien kautta mennä.  Ja jotenkin tää on nopeempi. :-))
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #6 : 27.08.06 - klo:23:32 »

Juuri kun pääsin sanomasta, etti tulikettu ole jäänyt jumiin, niin sitten se sen teki. Koko kone kulki kuin tervasa, ja tehtävien hallinta näytti tuliketun käyttävän 30-40 % suorittimen tehosta. Suljin kaikki firefoxin ikkunat mutta vielä se prosessi jäi pyörimään. Suljin sen tehtävienhallinnasta, niin nyt helpottaa. Mutta tämä oli ensimmäinen kerta.

Eli bugitonta ohjelmaa ei ole olemassa. En jotenkin jaksa noita M$-vihaajien juttuja, että mikä tahansa muu kuin Microsoftin ohjlema on sata kertaa parempi ja turvallisempi. Ihmiset noita ohjelmia tekevät ja he ovat joka firmassa samanlaisia. Kaikki tekevät virheitä.

Tulikettu on hyvä selain, mutta ei IE huono ole sekään. IE:n tulevassa versiossa on mm. sama välilehtisysteemi kuin ketussa.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Mitä hyvää Firefoxin selaimessa?
« Vastaus #7 : 27.08.06 - klo:23:36 »

Olikohan se siinä tuliketussa se vika, kun se tökki myös minullakin ja minulla ei ole tulikettua.  [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.327 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.