Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistai. 28. Elokuuta  (Luettu 875 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #45 : 28.08.07 - klo:15:25 »

Eikö noita hirvikärpäsiä millään saa hävitettyä??? -Ja mistä ne yhtäkkiä ovat tulleet. kun en muista, että niitä nuoruudessa olisi ollut, kun marjassa käytiin??? Miettiikää, miltä tuntuu hirvestä, kun niitä on varmaan ainaskin miljoona yhessä hirvessä  [:67]

Hirvikärpänen on tullut 60-luvulla kaakosta. Muistaakseni olen jostakin lukenut aiemmin että hirvikärpäset ei pysty lentämään alle 10 asteen lämpötilassa. Ja yhdessä hirvessä ei ihan miljoonaa ole mutta 10 000 voi näköjään olla.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #46 : 28.08.07 - klo:15:30 »

Yhdessäkin hirveässäkärpäsessä on jo liikaa, puhumattakaan 10000:sta.  :-O
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 917
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #47 : 28.08.07 - klo:15:32 »

Onneksi on hirvikärpästakkeja  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #48 : 28.08.07 - klo:15:35 »

Mitenkäs ne hirvikärpästakit sais puettua hirvien päälle?  [:-I] :-))
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #49 : 28.08.07 - klo:15:36 »

 [:-DD] Voisi olla vähän ongelmallista...
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #50 : 28.08.07 - klo:15:40 »

Täällä on hirviä, karhuja ym. ötököitä, mut hirvikärpäseen en oo vielä törmänny. Punkki oli yks päivä Brunossa ja aina kammoksun, että hevosiin tarttuu joku pahempi öttiäinen.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 653
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #51 : 28.08.07 - klo:15:43 »

Punkit on kanssa kamalia. Minäkin pelkään, että koiraan tulee punkki, kun se kohnaa aina tienvarren heinikossa. Siitäpä tulikin mieleeni, että lähdenkin koiralenkille. Heippa!
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #52 : 28.08.07 - klo:16:05 »

Tupaan on levinnyt ihana lämpö.   [:-)] Sain laitettua hellaan tulet ja ihan hyvin veti,kun poltin röörissä paperia.Sit muistin,että meillä on luontoystävällistä grillinestettä.Sitä ruikkasin vähän tuoheen ja kyllä paloi hyvin.Ihan pikku tupasus savua tuli,vaan sekin oli mun vika,kun laitoin luukun kiinni liian aikaisin.
Nyt on ruoka hautumassa hellalla ja tiskivedet siinä lämmitetty.Ja tiskattu myös entiset astiat.Mies mukava yllättää,kun on joutunut köksähommiin enemmän viimeaikoina.Nyt sitten saankin tiskata taas aina,kun aloitin.   [:-DD]

Mun mielestä pizzpohjassa on tärkeintä ohuus.Mä teen ihan tavallisen taikinan ja kaulin sen vielä leivinpaperin päälläkin,enkä anna kohota,vaan lätkin täytteet heti päälle.Ihan rapsakkata on tullut.Joskus meinaa tulla liiankin ohuita,kun innostun kaulimaan.   [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 917
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #53 : 28.08.07 - klo:16:35 »

Ja vielä ulos polkemaan muutama lisäkilometri  [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Henri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 10 832
  • Pirkanmaa
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #54 : 28.08.07 - klo:16:38 »

Kyllä on viileä päivä tänään. Vain +13 astetta ulkona! Ja sade päälle. Oikea syyspäivä. Hallayöitä luvattiin loppu viikolle johonkin päin Suomea. Syksy tulee kovaa kyytiä.

Nyt on hyvää aikaa pönttöillä, kun ulkona ei tee mitään. Juuri tuli syötyä ruoka, nyt on kylläinen olo. [:-)]
Hyvää illanjatkoa kaikille! [:45] [:45]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #55 : 28.08.07 - klo:16:51 »

Älkää nyt naurako, mut varsinkin naispuoliset ihmiset vois sanoo, että onks tää "normaalia", että mulla on kauhee paperinhimo!!? Siis, että tekee mieli syödä sanomalehtien nurkat ja kaikki vaalea sanomalehtipaperi. Mikä ihme outolainen mie olenkin! (siis voiko odottaminen tehdä tällaistakin?)
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #56 : 28.08.07 - klo:16:53 »

Älkää nyt naurako, mut varsinkin naispuoliset ihmiset vois sanoo, että onks tää "normaalia", että mulla on kauhee paperinhimo!!? Siis, että tekee mieli syödä sanomalehtien nurkat ja kaikki vaalea sanomalehtipaperi. Mikä ihme outolainen mie olenkin! (siis voiko odottaminen tehdä tällaistakin?)

Ei ole omakohtaista kokemusta mutta olen kuullut että joku söi uunista muurilaastia joten kai toi paperihimokin on mahdollista.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #57 : 28.08.07 - klo:16:56 »

Kunhan nyt katsoo, ettei popsi päivän uutisia, ennenkuin on lukenut ne.  [:-I] :-)) Omakohtaista kokemusta ei minullakaan ole, mutta olen kyllä kuullut kaikenlaisista erikoisista ruokamieltymyksistä odotusaikana.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #58 : 28.08.07 - klo:17:12 »

Älkää nyt naurako, mut varsinkin naispuoliset ihmiset vois sanoo, että onks tää "normaalia", että mulla on kauhee paperinhimo!!? Siis, että tekee mieli syödä sanomalehtien nurkat ja kaikki vaalea sanomalehtipaperi. Mikä ihme outolainen mie olenkin! (siis voiko odottaminen tehdä tällaistakin?)

Minun entinen naapurin emäntä söi hiekkaa.  [:-I]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Tiistai. 28. Elokuuta
« Vastaus #59 : 28.08.07 - klo:17:21 »

Kuulostaa lohduttavalta! [:´((]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.281 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.