Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: telkkisen haukulle Paljon Onnea  (Luettu 347 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #15 : 31.08.07 - klo:22:10 »

Kiitos ja haukahdukset Teille ihanat ymmärtäjät/onnittelijat..
Pihalinnulle...kiitos...kaikki olivat mieluisia... :-))
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #16 : 31.08.07 - klo:22:14 »

Meiltäkin päivänsankarille paljon onnea ja rapsutuksia ja Orvokilta tietysti onnittelupusuja!  [:24] [:30] [:31] [:44] [:44]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #17 : 31.08.07 - klo:22:27 »

Rapsutuksia ja taputuksia koiravanhukselle.     [:24]
 Onnentoivotukset ja ainakin yhtä pitkää ikää toivottaa myös meidän 16,5 vuotias seropi.  [:72]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #18 : 31.08.07 - klo:22:30 »

Jos ei näillä onnentoivotuksilla maksasairas jaksa etiäpäin taapertaa,niin ihme on [:-)]
Tänään on ollut tosi kiva ja hyvä päivä,että ehkä vieläkin saadaan yhteistä matkaa jatkaa...niin ehkä?? [:5]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #19 : 31.08.07 - klo:22:32 »

Oho...onpas sinulla Inke iäkäs haukku...onko ihan tervekin vielä...taisi Meselläkin vanha koira olla...nämä on niitä koiramaailman tervaskantoja..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #20 : 31.08.07 - klo:22:41 »

Virkeä on,mutta näkö ja kuulo heikentyneet.Myös takaosasta kankea.Meilläkin on surutyötä tehty jo pari vuotta,kun sai epilepsiakohtauksen ja luulimme,että se on menoa. Taas on vähän miettimisessä,kun siitä ei sisäkoiraksi enää ole,ei osaa tahtoa tarpeilleen.Kesällä häkissä ollut,mutta talveksi pitää laittaa sitten kylmimmillä ilmoilla entiseen vasikkakarsinaan.
Monesti miettii,onko se enää koiranelämää,kun ei voi tuoda enää sisälle lemmikiksi.
Lenkillä käyn sen kanssa,minä vain väsyn ensin.   :-))
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #21 : 31.08.07 - klo:22:46 »

Vähän sama juttu kuin Inkellä, viime talvena Nalle sai jonkun taudin ja meinasi takapää ruveta heittämään. Tokeni kuiten siitä ja on suht koht virkeä ja jaksaa lenkillä käydä vielä. Mutta ei paljon näe eikä paljon kuulekaan. Häkissä pidetään, että saa olla irrallaan, karkaisi muuten kuitenkin. Ei viihdy sisällä ollenkaan. Harakat syövät samasta kupista, on siinä meillä lintukoira  [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #22 : 31.08.07 - klo:22:53 »

Kait se vaan on osattava itse meidän kenenkin tahoillamme päättää koska se luopumisen aika tulee..olen niin monesta jo joutunut luopumaan ja aina tehnyt päätöksen etten enään koskaan tähän hommaan ryhdy,niin koville on luopuminen ottanut,mutta tässä sitä vain taas ollaan...edellisesta kun luovuin viime elokuussa ja kuvittelin,kun näillä kaveruksilla kun oli kolme vuotta ikäeroa,että tästä nyt elossa olevasta saan ainakin sen kolmen vuoden lohdun,mutta toisin kävi..alamäki alkoi heti kun toinen kuoli....eli ei niin kuin minä tahdon....mutta nyt tuntuu jo niin surulliselta ajatuskin mikä tyhjyys elämään jää tämänkin lähdön jälkeen...ei edes uskalla kovin pitkälle ajatellakaan...
Mutta nautitaan niinkauan kuin se on mahdollista...eikö vain..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #23 : 31.08.07 - klo:22:57 »

Niin, luopuminen on vaikeata. Me ollaan ajateltu, ettei otettaisi enää koiraa, mutta saa nähdä sitten. Armopiikkiäkin ollaan ajateltu, mutta kun Nalle vielä syö hyvin, ja jaksaa, annetaan olla. Ainakin tämän syksyn. Talvella sitten ei tiedä.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #24 : 31.08.07 - klo:23:03 »

Mese..aivan samankaltaiset aatteet on itsellänikin...koiruus minullakin syö hyvin,varsinkin nyt kun aloin kotitekoista maksasairaalle sopivaa ruokaa antamaan..ei ainakaan reppanan täydy nälkään kuolla..kuulo ja näkö on minunkin haukulla tosi paljon huonontunut...päivä kerrallaan..rapsut Nallelle ja Inken vanhukselle...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #25 : 31.08.07 - klo:23:17 »

ONNEA Telkkisen pikkuhauvalle
Toivottaa: Onni lipaisuin
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 794
  • Lahti
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #26 : 31.08.07 - klo:23:22 »

-muru-+ Onni..kiitos.. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #27 : 01.09.07 - klo:19:48 »

Miksi ei voi tuoda vanhaa sairasta koiraa sisään, vaikka alleen laskisikin? Meidän vanha Iina aikoinaan laski alleen ja sai olla sisällä siitä huolimatta! Ei kai ole liian vaikeaa pyyhkäistä pissit tai kerätä kakit, jos vahinkoja tulee!  [:-//] Kylmää kylmää touhua!! Ja anteeksi, en mahda mitään jos loukkaannutte!!!!!!!!!!!!!
Varsinkin jo koira on tottunut olemaan sisäkoirana, on rääkkäystä viedä se navettaan!!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 01.09.07 - klo:19:55 kirjoittanut kati »
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: telkkisen haukulle Paljon Onnea
« Vastaus #28 : 01.09.07 - klo:22:18 »

En minä loukkaannu Kati.   [:-)]
Selvennykseksi,että koiramme ei ole koskaan ollut kokonaan sisäkoira.Täällä maalla seropit ovat suurimman osan ajasta ulkona.Meidän koiralla on häkki ja siellä koppi.Aina se on ollut kesät ulkona,kopissa nukkuu.Suomenpystykorvan ja harmaapystykorvan risteytys on melkoinen karvaturri,ei se sisällä koko aikaa jaksa edes olla.
Talvisinkin on ollut lämpimässä kopissa.
Sisällä on ollut enemmänkin meidän vuoksi,kuuma sille tulee sisällä.Vain kovimmilla pakkasilla ollaan tuotu sisälle yöksi.
Tottakai se oli pienempänä enemmän sisällä.Tuvassa oli nojatuoli sitä varten,siinä nukkui ja sai vapaasti kulkea tuvan ja makkarin väliä.Yöllä ei voi vahtia mihin tarpeensa tekee,eikä vanha koira opi olemaan makkarissa ovi suljettuna.Liian kuumakin olisi.
Yöllä nosti jalkaansa,että sohva kastui yms. Olisi pitänyt viedä huonekalut pois.
Entiseen vasikkamökkiin viedään vain siis kylminä öinä niinkuin ennen tuotiin sisälle.Ei näytä kärsivän.Ynähtää ja menee kerälle olkiin.
Lenkillä käyn sen kanssa ja muutenkin maatalon pihapiirissä ollaan siinä lähellä ja puhutellaan ja rapsutellaan.
Pohdinkin lopuksi kirjoituksessani,että onko tämä koiranelämää,mutta koira on virkeä ja leikkiikin mielellään.Mieluisin leikki on kun vedän luun toisesta päästä ja koira toisesta. Palloa ei tahdo enää löytää,kun näkö huonontunut,pitäisi olla hajupallo.    [NUT]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.