Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa et tee ikinä?  (Luettu 340 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Mitä ruokaa et tee ikinä?
« : 04.09.07 - klo:14:46 »

Luin tuolta Mitä ruokaa syöt tänään?-ketjusta että joku syö tänään siskonmakkarasoppaa. Siitä juolahti mieleen kysyä, mikä on sellainen ihan tavallinen suomalainen ruoka mitä et tee koskaan? Ei sen takia ettet siitä pitäisi, vaan sen takia että sitä ei vaan tule tehtyä. [:-)]

Minulla se on juuri tuo siskonmkakkarasoppa, syön sitä kyllä jos joku on tehnyt ja tykkäänkin siitä, mutta koskaan en ole itse tehnyt. Tavallista makkarasoppaa teen mutta en siskonmakkarasoppaa.
Toinen on tilliliha mitä en tee. Täytyykin oikein miettiä, varmaan löytyy muitakin.
Entä sinulla mitä ruokaa ei tule tehtyä?  [:-)]  [:20]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
Vs: Mitä ruokaa et tee ikinä?
« Vastaus #1 : 04.09.07 - klo:14:49 »

Maksalaatikkoa!
En ole ikuna tehnyt enkä tule tekemään. Pidän siitä kyllä.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #2 : 04.09.07 - klo:15:06 »

:-)) Ruoanvalmistukseni on mennyt niin minimalistiseksi = niukismistiseksi, etten mitään monimutkaisia ja rönsyileviä ruoanvalmistusmenetelmiä harrasta. 

No eihän tuo ole vastaus kysymykseen, mutta se pitää sisällään paljon  [:-)], koetan miettiä  [:-I]

- ei tule tehtyä;  omatekoista pastaa...  Pekingin ankkaa.....Pötsiä....Makkaroita .... vaikka hyviä ovatkin   :-))
« Viimeksi muokattu: 04.09.07 - klo:15:09 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3 : 04.09.07 - klo:15:34 »

Pekingin ankka tuli mullakin mieleen...ekana [:-DD], en tee mitään mihin menee aikaa, paitsi käristystä. Ehkä hernekeitto jää tekemättä. Sitä paitsi mä mikään kokki ole muutenkaan...äkkiä valmista suit sait.
Yks olis kaalilaatikko, syön kyllä mutten tee...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

tinttinen

• Vieras
« Vastaus #4 : 04.09.07 - klo:15:37 »

kermaista sienikastiketta, vaikka se on taivaallista. ainakin toisten tekemänä.  :-))
(ja sarjassa en tee ikinä, koska en tykkää: kesäkeitto! oksennan, jos näenkin! onneksi olen maitoallergikko, kuten poikanikin.)
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 04.09.07 - klo:15:39 »

Maksaa, madetta, munuaisia, sydäntä, keuhkoja, verilättyjä/palttua, ainakaan noita en varmana tee! Listaa voisi jatkaa vaikka koko keittokirjallisen verran [:-DD] Tillilihankin voisi lisätä kun se kerran mainittiin. Nyt paistuu pottu ja kohta valmis kasvispihvi jota ne varmana sitäkään tee ikinä, en osaa enkä ala opettelemaan. Noi valmiit muuten ei maistu miltään [:-(]
« Viimeksi muokattu: 04.09.07 - klo:15:42 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #6 : 04.09.07 - klo:15:43 »

Maksaa, madetta, munuaisia, sydäntä, keuhkoja, veriruokia, ainakaan noita en varmana tee!

Mutta siis tykkäät syödä kuitenkin jos joku muu tekee niistä ruokaa. [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #7 : 04.09.07 - klo:15:50 »

Ai, taisin ymmärtää väärin kysymyksen [:-I] En siis syö noista tehtyjä ruokia vaikka joku tekisikin [:-)] No, ehkä tillilihaa jos muuta ei olisi [:-I]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #8 : 04.09.07 - klo:16:02 »

Ai, taisin ymmärtää väärin kysymyksen [:-I] En siis syö noista tehtyjä ruokia vaikka joku tekisikin [:-)] No, ehkä tillilihaa jos muuta ei olisi [:-I]

Nou hämminki! :-))
Inhokkiruuat muistaakseni käsiteltiin joskus aika perusteellisesti.  :-))
Kirjattu

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
« Vastaus #9 : 04.09.07 - klo:16:10 »

Pihvit on parempia jonkun muun paistamina. Uskokaa pois.  :-))
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #10 : 04.09.07 - klo:18:19 »

Tää onkin vaikea kysymys.
Ammatin puolesta on tullut tehtyä vaikka mitä ja paljon on ruokia mitä en ole ikinä tehnyt,mutta mitkä sitten olisi sellainen mistä tykkään mutta mitä en ikinä ole tehnyt itse [?]

Ei taida olla mitään herkkuruokaa mitä en jaksaisi itse tehdä vaan söisin mieluummin muiden tekemänä.

Mies on niin nirso ruuan suhteen mutta pojalle on tullut paljon tehtyä eri ruokia.

Varmaan veri ja pinaattiletut,kaalilaatikko ym,ne on ihan jees ja syön jos joku muu
tekee muttei ne mitään suurta herkkua ole.

Mut SILAKKAPIHVIT,niitä olen joskus harvoin tehnyt mutta mielelläni syön muiden tekeminä.

Hernekeittoa ja maksalaatikkoa olen paljonkin kotona tehnyt.

Multa ei näköjään ikinä saa mitään yksinkertaista ja lyhyttä vastausta,kaikki menee aina jaaritteluksi. [NUT]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #11 : 04.09.07 - klo:20:29 »

Tillilihaa en tee. Nuorena emäntäkoulussa olen voinut tehdä,en muista,mutta sitä ei kai lasketa,kun on pitänyt tehdä toisten määräyksestä.
Ei tule mitään yksittäistä mieleen,teen yleensä kaikenlaisia ruokia.Kaikista monimutkaisimmat jää,niinkuin vaikkapa lasange. Hienoja kokolihapihvejä en paista,kun ei ole varaa ostella .
Niin,tosiaan,silakkalaatikko.Siinä muodossa ne pidä silakoista,paistan mieluummin.Janssonin kiusauskin mieluummin ilman anjoviksia,mutta sittenhän se onkin erinimistä.   [:-I]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 04.09.07 - klo:21:05 »

Kaalikääryleistä pidän, mut en ole koskaan niitä tehnyt, enkä tee. [:-I] [:-)]
Tään talon talkkari on monitaitoinen ruuanlaittaja ja herkkujen paistaja.
Häneltä ostan kääryleitä pakkaseen, kun paistaa niitä. [:-)] [:-P]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #13 : 05.09.07 - klo:11:42 »

Kaalikääryleistä pidän, mut en ole koskaan niitä tehnyt, enkä tee. [:-I] [:-)]
Tään talon talkkari on monitaitoinen ruuanlaittaja ja herkkujen paistaja.
Häneltä ostan kääryleitä pakkaseen, kun paistaa niitä. [:-)] [:-P]
Kääryleissä on kova homma, mutta hyviä ovat ja kaupan lihatiskiltä saa joskus oikein makoisia tai ammattikoulun ruokamyynnistä.  [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #14 : 05.09.07 - klo:12:37 »

Kanaviillokki on ruoka jota en ole koskaan tehnyt.
Tillilihaa olen joskus tehnyt, mutta en tee enää jos voin sen välttää. Valitetavasti isäntä ainakin kerran vuodessa muistuttaa ettei tillilahaakaan ole tehty pitkään aikaan. Toistaiseksi olen onnistunut vaihtamaan puheenaiheen ja välttynyt tekemästä Toivottavasti toimii niin jatkossakin. Syön sitä jos on ihan pakko, vaikkapa jossain vieraisilla.
Kaalikääryleiden kohdalla myös on niin että olen joskus tehnyt, nyt en enää millään jaksaisi ruveta niitä vääntämään. Pidän niistä kyllä.
Kaalilaatikko toimii niiden vaihtoehtona meillä. Sitä valmistan monta kertaa syksyn mittaan.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.239 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.