Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kuinka paljon käytät valmisruokia?

Monta kertaa päivässä
- 0 (0%)
Vähintään kerran päivässä
- 2 (6.3%)
Muutaman kerran viikossa
- 11 (34.4%)
Muutaman kerran kuussa
- 3 (9.4%)
Muutaman kerran vuodessa
- 6 (18.8%)
En koskaan, valmistan AINA kaikki ruokani alusta asti itse
- 2 (6.3%)
Valmistan lähes aina kaikki ruokani alusta asti itse
- 8 (25%)
En koskaan valmistaa ruokaa alusta asti itse
- 0 (0%)
Joskus, harvoin, saatan valmistaa ruuan alusta asti itse
- 0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 21

Kirjoittaja Aihe: Oletko siirtynyt digiaikaan... ruuassa? Utelu  (Luettu 304 kertaa)

Ansku

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tält pualt jokke
Vs: Oletko siirtynyt digiaikaan... ruuassa? Utelu
« Vastaus #15 : 06.09.07 - klo:13:19 »

Oikeastaan ainoat valmisruuat mitä tulee käyttäneeksi on hernesoppa (silloin kun pakkasessa ei enää ole omatekemää), maksalaatikko (koska sitä ei jaksa ruveta vääntämään) ja silloin tällöin joku pakastewokki missä on jo kaikki. Tosin ne riisipitoiset yleensä saa jäädä, pakastettu riisi ei mielestäni maistu kovin hyvältä. Jaa juu, joskus joku sellainen tölkkikeitto. Tulin laittaneeksi muutaman kerran viikossa, mutta kyllä se harvempaan menee. Muutaman kerran kuussa olisi oikein. Ja yleensä teen kaiken "alusta asti", paitsi ehkä pakastevihanneksia käytän...  :-))

Muoksista: Huomasin että tuota voi vaihtaa, joten vaihdoin muutamaan kertaan kuussa.  :-))
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #16 : 06.09.07 - klo:16:35 »

Lähes aina valmistan ruoat itse. Ainakin niin kauan kuin jaksan.  [:-I]
Syödäänhän meilläkin makkaroita,mutta en laske niitä valmisruoiksi.Eihän kukaan tee makkaroita itse.   [:-I]
Pakastevihanneksia ostetaan ja myös tonnikalaa ym säilykkeinä,perunamuusijauhetta joskus,mutta kokonaisia  valmisaterioita ei koskaan,ei edes hernekeittoa.Kerran olen saanut kaupan hernerokkaa ja se oli mielestäni ihan mössöä.
Nyt tämän käsileikkuun aikana ostin pinaattilettuja kaupasta.
Teen yleensä pakkaseen isommat määrät ruokaa. Meidän pikaruokaa on munakas kaapista löytyvillä täytteillä tai pikamuusi ja nakit.

Meillä ei ole mikroa.Sähköliedellä,puuhellalla ja leivinuunilla pärjäillään.   [8-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #17 : 06.09.07 - klo:17:02 »

Kyllä meillä käytetään paljon puolivalmisteita; nytkin jääkaapissa odottaa valmis-lihapullat. Kastike siihen tehdään itse ja keitetään perunat.
Jos mulla on aamuvuoro, mulla olisi aikaa tehdä ruokaa, mutta olen yleensä niin väsynyt, ettei tosiaan innosta ajatus alkaa vääntää lihapullia alusta asti... hyvä, kun jaksan pönttöillä!  [:-DD]
Iltavuorossa taas; ei ole aikaa. En osaa kunnon perheenemännän tavoin AAMULLA tehdä ILLAKSI tarkoitettua ruokaa.  [:-I]

Töihin ostan tosi paljon valmis-juttuja evääksi, ellei edelliseltä illalta ole jäänyt mitään. Kesällä niitä on vähemmän pystynyt hyödyntämään, sillä ollaan grillattu paljon ja niistä jämistä ei oikein tule hyviä mikrossa. Pyttipannuun (kotona) kyllä sopii.

Ihanaa, leivinuuni ja lihapata-kausi alkamassa!  [:-P] Ne tehdään ihan alusta asti ja viikonloppuisin tietty on muutenkin enemmän aikaa ja intoa kokata!

Sivu luotiin 0.159 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.