Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia kuntokeskuksista?  (Luettu 492 kertaa)

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
Vs: Kokemuksia kuntokeskuksista?
« Vastaus #15 : 12.09.07 - klo:23:38 »

Hieno homma, että tälläisiä etuja on. Kunnia-asia tietysti juuri, että varusmiehille ja sen työtekijöille sellainen taataan. Täällä esim sairaalan työntekijöillä ym  on vastaavia etuja.
Minulle, kaupungin työtekijällä on mahdollisuus nauttia monenmoisesta harrastuksesta, josta tulisi kaupungin etu. Ovat kyllä edullisempia. Tosi hieno asia. [KIPPIS]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Risto

• Vieras
« Vastaus #16 : 13.09.07 - klo:00:53 »

Kuntosali! Varmaankin hieno homma!

Kun minulla alkoi tuo selkä vaivaamaan, niin antoivat minulle Keski-Suomen Keskussairaalasta passituksen Kinkomaalle tutkimuksiin ja KUNTOUTUKSEEN kahdeksi viikoksi.

Siis kahdeksi viikoksi kuntoutukseen! Siis saisin kuntoilla kaksi viikkoa salilla ja pääsisin valmiiseen ruokapöytään joka päivä. (Silloin asuin yksin.) Voisko tuon hienompaa passitusta ollakkaan selkävikaiselle yksinelävälle.

No, kun tutkimukset oli tehty kahtena ensimmäisenä päivänä, niin tuli suuri pettymys. :(
Sen toisen päivän iltapäivällä minut kutsuttiin sinne lääkärien ja hoitajien puhutteluun ja sain tyrmistyttävän tuomion:

"Voit kerätä tavarasi ja lähteä kotiin! Sinä olet pitänyt kunnostasi ja lihaksistostasi niin hyvää huolta, että me emme voi tarjota sinulle parempaa".  [?]

Että se siitä kuntosalista. Kerkesinhän minä kuitenkin vilkaista sitä kuntosalia.  [:-DD]

Kyllä, jos mielenkiintoa riittä, niin kotonakin voi pitää kunnostaan huolta. Ja siihen ei tarvita mitään kalliita laitteita.
Ostaa niillä kuntosalirahoilla vaikka etelän matkan.  [:-I] [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #17 : 13.09.07 - klo:06:38 »

Meillä olisi firman puolesta aika pätevästi varusteltu kuntosali ja vieläpä täysimittainen uima-allas...
On ihan omaa laiskuutta, ettei niitä ole taas vuosiin tullut käytettyä  [:17]
Jotenkin vaan on aina niin kiire (olevinaan) ruokakaupan kautta kotiin.

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #18 : 13.09.07 - klo:14:11 »

Minä joskus työelämässä ollessa olin kovastikin innokas käymään talon tarjoamassa jumpassa. Vetäjä oli pätevä ja jumpan taso sellainen, että huonokuntoinen pärjäsi mukana ja sitten kun kunto kohosi (harrastin muutakin liikuntaa lisäksi) niin se meni mukavasta kevyestä liikunnasta rankempien treenien lisänä.

Kuntosalikin olisi ollut, mutta ei siellä montaa kertaa tullut käytyä. Vähän vieraalle tuntui koko touhu ja hankalalle mahtua sinne raavaiden miesten sekaan (ystävällisiä ja kannustavia olivat, ei siinä mitään!).

Risto jutteli viisaita kotiliikunnasta. Aika samanlaisia olen miettinyt noin yleisesti ottaen ja yrittänyt omaankin elämään soveltaa.

Nyt on vaan meillä moni kotiliikuntajuttu mennyt vähän hankalaksi kun on niin monta eri-ikäistä liikkujaa. On lasten menot, on koulut, on paljon erilaisia odotuksia ja toiveita ajankäytön suhteen. Ajan puutteen vuoksi kunnosta huolehtiminen muuttuukin paljon monimutkaisemmaksi. Ei mahdottomaksi, mutta hankalammaksi.

Pyöräilyä olen yrittänyt harrastaa jo pidemmän aikaa, mutta siinä on ongelmana se, että jos lähden valoisan aikaan, kaatuu koko arkihärdellin pyöritys lenkkini ajaksi Kaitsun niskaan. Kyllä hän sen tekee, mutta minusta ei ole mukavaa jättää jo yhden työpäivän tehnyttä miestä hoitamaan lasten iltapuuhia yksin. Aika vähissä on myös ne kuntoa kohottavat puuhat, mitä voi lasten kanssa tehdä. Halonhakkuu ei oikein ole vaihtoehto  :-)) Eikä kävely, sillä lasten kanssa jos lähtee, jää vauhti niin hitaaksi, ettei liikunnasta paljoa hyötyä tule. Pitkiä matkoja taas eivät jaksa, joten se siitä sitten. Olisikin kätevää jos voisi vaikka lasten koululta hakemisen hoitaa kävelemällä, mutta hieman hankalaa se on kun on kaksi sen verran pientä, että eivät jaksa vielä kävellä 6 kilometriä ja koululaiset taas tarvitsisivat välipalan jaksaakseen kävellä kotiin ja sen mukana kuljettaminen ja kotimatkalla syöminen menee jo aika hankalaksi tällä porukalla. Aikaisemmin tuota harrastettiin, koulumatkakävelyä, mutta nyt on jäänyt vähille.

Tosin viime viikonloppuna sahasin polttopuita siihen malliin, että tänään olen jo hieman saanut päätä käännettyä ilman suurempaa tuskaa  :-))

Vuorottelemme toki iltamenojen kanssa, mutta sitten on jo koko perheen yhteinen aika melko vähissä. Kuntokeskukseen kun voi ottaa lapset mukaan ohjattuun lapsiparkkiin, niin silloin jää myös tuolle paremmalle puoliskolle omaa aikaa.  Tai ainakin noin toivoisin homman onnistuvan. Kokemustahan ei vielä ole.

(Ajankäytöstä ja kunnon merkityksestä arkeen elävä esimerkki elämästä. Just vaihdoin Pikkutipulle vaipan. Nyt tuli sitten tähän niin haisulina, että uusi keikka on tehtävä. Kyllä pitäisi saada itsensä parempaan kuntoon, että jaksaa tuota 10 kg pikku punnusta lavuaarilla roikotella).
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #19 : 13.09.07 - klo:14:49 »

Pidetään peukkuja että kaikkien pönttöläisten kuntosalilla käymiset onnistuisivat hyvin  [:5] [:5] [:5] [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 14.09.07 - klo:00:49 »

No niin, asiat edistyvät. Löysin erään henkilön, joka haluaa luopua juuri sen parhaaksi katsomani liikuntasaliketjun jäsenyydestä kesken kauden. Kautta on jäljellä kuitenkin useampi kuukausi, joten hyvin siinä ehtii nähdä onko tuo minun juttuni vai ei. Se on nyt sitten vaan onnistuttava järjestämään aikaa ja mentävä huvitti tai ei. Hiukka hirvittää edessä oleva väistämätön elämänmuutos sohvaperunasta jumppahirmuksi [:67] mutta itsehän tätä halusin  :-))
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #21 : 14.09.07 - klo:00:53 »

Hiukka hirvittää edessä oleva väistämätön elämänmuutos sohvaperunasta jumppahirmuksi [:67] mutta itsehän tätä halusin  :-))

Onnea yritykselle. Minä pidän ainakin peukkuja pystyssä, että elämänmuutos onnistuu ja saat hyvän mielen siitä.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #22 : 15.09.07 - klo:22:04 »

Kyllä se on aina hatunnoston arvoinen päätös kun muuttaa elämäntapojaan niin, että kunto, toisinsanoen terveys paranee! Liikkui sitten miten tahansa! Hyvä ullu! Tsemppiä!
Lihaskunnostaan huolehtiminen vahvistaa lihaksia, niitä kaikkia tärkeitä, mitä me naisetkin tarvitaan. Alavatsa, selkä ja hartianseutu erityisesti.
Eli tarvitsisi tässä itsekin ryhtyä jotain tekemään, ihan itsensä kanssa. Kotonakin moni jumppa onnistuu, hyötyliikunta on upea juttu, mutta joskus on valittava vaihtoehto c, eli mentävä johonkin muiden joukkoon tekemään itsensä kanssa jotain! Ryhmäkuri, maksettu liikuntamuoto ja tietty kellonaika pitää motivaation paremmin yllä! Se ihan oma juttu!
Nyt kun pyöräilykausi minulla ohenee epäsäännölliseksi, olisi kuntosali, naisten oma sellainen, minulle mielekäs vaihtoehto. Voisi sitten kotonakin intoutua jotain ylimääräistä tekemään.... [:-I]
Tälläisiä mietteitä....
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #23 : 15.09.07 - klo:22:12 »

Ja muutaman kuukauden ehkä muutaman viikon säännöllisten käyntien jälkeen ei linturetkilläkään paina enää kaukoputki jalustoineen yhtään mitään  [:5]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #24 : 15.09.07 - klo:22:22 »

Se pitää kyllä tavallaan paikkansa. Jossain luki, että jo 2 viikon päästä huomaa eron nimenomaan hartiaseudun ja selän ryhdissä ja kunnossa [:-)] Mutta en minä silti tykkää kaukoputkea kantaa :-))
Silloin oli pakko, kun oli miesystävänä vain Kauko Putki, mutta nyt on myös Driver [:-DD]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 15.09.07 - klo:23:33 »

Parus, onko Driver saksalainen nimi?  Jotenkin vaan kalskahtaa sellaiselta. :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #26 : 15.09.07 - klo:23:35 »

Parus, onko Driver saksalainen nimi?  Jotenkin vaan kalskahtaa sellaiselta. :-))

Driver on englantia ja tarkoittaa kuskia!  [:-)]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #27 : 15.09.07 - klo:23:41 »

Ohhoh!!  [:17]
Kiitos Kaija!!  [KIPPIS]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #28 : 19.09.07 - klo:20:56 »

Ensimmäinen kerta moneen vuoteen ohjattua liikuntaa takana. Oli kivaa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #29 : 19.09.07 - klo:21:09 »

Tulikos lämmin ohjatussa liikunnassa  [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.