No joo, saivartajat
. Saivarrellaan lisää...
Eilen saatiin vanhalta äidiltä savustettu pieni lahna. Hän oli saanut sen joltakin ystävältään, liikaa oli joten liikeni tyttärellekin
Tänään juuri ennen neljää, vähän ennen kun isäntä tuli kotiin, päätin ottaa pienen haukkapalan lahnasta. Ai kun hyvältä maistui
.
Sitten otin selkäruodon pois ja jatkoi herkuttelua...kohta lisää ja OHO, mikäs tuossa on.......
LAPAMATO.
Kyllä alkoi yrjöttää. Ei vaan tullut öykky ulos ja aattelin mitäs nyt sitten. Eikun baarikaapille ja konjakkitujaus lapamadon perään
.
Isäntä jo siinä tulikin kotiin ja minä näytin sille konjamiinipulloa ja kysyin, miltäs tuntuu tulla kotiin kun on jo emäntä pullossa kiinni iltapäivällä. No, pyysin sitä kuitenkin tulemaan ja katsomaan kun olin syönyt lapamatokalaa.
Aikansa katottuaan sitä matoa, hää tarkisti tilannetta paremmin ja sanoi että ei tää mitään lapamatoa oo, vaan selkäydin oli tullut kalalta esiin.
Oon minä syöny kalaa monet kerrat ennenkin vaan ikinä aiemmin ei ole tullut selkäydin näkyviin kymmensenttisenä. Nyt vaan tuli.
Hää sitten söi vielä hyvällä ruokahalulla osan kalasta, minä otin toisen konjamiinin, enkä koskenut enää kalaan ja loput kalasta söivät koirat.
Nyt riitti mulle matojutut
Otan mielummin konjakkia