Rupeanpa tässä rohkeasti kriitikoksi:
"Rentukka" - Toisaalta ymmärrän miksi tämmöinen kuva on näiden joukkoon valittu, mutta minun silmiini tuo veden väreily ei ole oikein miellyttävää. Se on jotenkin räikeän näköinen. Kaipaisin hiukan tummempaa ja hillitymmin väreilevää vesitaustaa.
"Helmiäispallot" - Mahtava kuva, ehdottomasti paras näistä. En keksi mitään negatiivistä sanottavaa.
"Isotytönkorento" - Myöskin todella hieno, enkä keksi tästäkään mitään negatiivistä, muuta kuin on vasta toiseksi hienoin näistä.
"Takaa-ajo" - Kiva aihe ja värit, mutta muutenhan tämä vaikuttaa "epäonnistuneelta" otokselta. En tiedä onko vahinkolaukaus vai tarkoituksella noin epäselvä, mutta sen takia en tätä nimittäisi vuoden luontokuvaksi.
"Tykky" - Näyttää aika tavanomaiselta Lappi-kuvalta.
"Kuikat" - Ei kovin erikoinen. Ei huonokaan, mutta täällä näkee jatkuvasti mielestäni paljon parempia lintukuvia, joten minä ainakin ihmettelen miksi tämä kuva edes on tässä joukossa.
"Kurvin rotta" - Ääh... kuvassa ei sinänsä mitään vikaa, mutta kaupunkimaisema luontokuvassa ei vaan minua sytytä.
"Tuonela" - Kovin tavanomaiselta vaikuttaa tämäkin kuva. Sinänsä vesimaisemat on aina hienoja, mutten keksi miksi tämä olisi jotenkin parempi kuin vesimaisemat yleensä, vaikka pidänkin kuvan tunnelmasta.
"Lento" - Hieno aihe, mutta valo kuvassa on jotenkin epämiellyttävä minun silmääni.
1. "Helmiäispallot"
2. "Isotytönkorento"
3. "Rentukka"