Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 4. lokakuuta  (Luettu 916 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Torstai 4. lokakuuta
« Vastaus #45 : 04.10.07 - klo:17:33 »

Repen mielestä mä olen laiska kun en tiskaa täällä toissä ennen ennenkuin kaikki astiat on likaisena. [:-(]
Omasta mielestäni olen ekologinen koska en suotta tuhlaa lämmintä vettä joka päivä tiskaamiseen vaan tiskaan ison tiskin yksillä vesillä.  [:-)]

Kumpi teidän mielestä on oikeassa? [:-DD] [:-DD]

Mä tekisin niin, että huuhtoisin astiat aina puhtaaksi kuumalla vedellä ja harjalla ja tiskaisin OIKEASTI vasta sitten, kun tiskiä on enemmän. Ihan likaisina en jättäisi, koska kuivaa ruokaa hankalampi saada irti ja sitten menettää enemmän Pönttöily-aikaa!  [:-)]

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #46 : 04.10.07 - klo:17:55 »

Siis oikeasti Kaija tiskaa astiat ennen kun laittaa tiskikoneeseen....
ja jos me ollaan käymässä niin Taavi ja Leevi esipesee ne  [NUT]
Eli periaatteessa ne on ihan puhtaita kun menevät koneeseen!

Kyllä mäkin vähän huuhdon ja raapasen rämmäleet pois ja heitän koneeseen.
Vaikka mulla on sellainen pikkuinen tiskikone, en käytä sitä kuin kerran tai joskus harvoin kaksi kertaa viikossa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #47 : 04.10.07 - klo:18:17 »

Kotona taas  [:-)] kauppamatkalla näkyi vielä yhdessä kohtaa sähkölangoilla vierekkäin 6 västäräkkiä muuten olivat västäräkit piilossa, ei ruokinnasta huolimatta ole pihallakaan näkynyt peippoa perjantain jälkeen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #48 : 04.10.07 - klo:18:27 »

...jatkoa eilisestä ketjusta, tämän viikon aikana syöty suklaata toistaiseksi vain kolmen päivän aikana  :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 04.10.07 - klo:19:06 »

Mulla on ollu yli kaks viikkoa aivan älytön suklaanhimo. [:-I] On sitä mennyki... Ihmettelen näitä mun kausia. Joskus ei tee mieli pätkääkään ja joskus tulee ihan kaamee himo.

Suklaassa on muutes serotoniinia, joka vaikuttaa mielialaa nostavasti. Nää himot voi liittyä tällasiinkin juttuihin. Ihmisethän mm. syövät suklaata suruunsa ja semmottist kaikkee. [:-)] Serotoniinia on myös banaanissa. [:-)] Eli jos on surullinen kandee syödä banaanisuklaata. :-))
Kirjattu

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 04.10.07 - klo:19:23 »

Banaanisuklaata  [:33] [:33] [:33]. Onneks ei oo sellanen olo.

Tiskaamisen ekologisuutta kantsii miettiä. Poika kertoi, että varusveitukoilla oli tapana maastossa laittaa pakin sisään muovipussi. Siihen sitten valmis ruoka. Ei tullut tiskiä  [:-DD].

Ekotekona voisi vähän harjoitella sitä, ettei huuhtele astioita ennen tiskikoneeseen laittamista. Ja että ei mittavasti huuhtele kierrätettäviä tölkkejä. Itsekin vielä harjoittelen, sisko aina muistuttaa. :-))
Kirjattu
leila

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 04.10.07 - klo:19:31 »

Meillä kuitenkin saattaa mennä monta päivää, ennen tiskikoneen käynnistämistä. Eikä mua oikein viehätä ajatus suodattimen ja tiivisteiden putsaamisesta  [:18]
Ekologisuutta kuittaa sitten se, että kun meillä on tiskikone kuumavesi-liitännässä, niille huuhdotuille astioille riittää 20 minuutin pikapesu. Eikä sitä tiskiainettakaan tule laitettua hirveitä määriä!  [:-)]

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #52 : 04.10.07 - klo:19:41 »

Pitäis jonkun osata laskea mikä milloinkin olisi luontoa säästävintä. Itsehän näitä pilkun puhdistuksia on mahdoton tietää. Näppärää olisi nuolijalla huitaista irtotähteet astioista biojätteeseen. Jäisi enää nuolija huuhdeltavaksi.

Mutta nyt puhuu henkilö, joka ei itse ole vielä sen huolellisempi kuin muutkaan  [:-DD]. Sanoisi ainakin sisko  [:-I].
Kirjattu
leila

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #53 : 04.10.07 - klo:19:47 »

Jos nuolijana toimisi vielä nelitassuinen niin sadesäässä iltakävelyllä nuolijakin huuhtelisi itse itsensä  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #54 : 04.10.07 - klo:19:59 »

Min en koskaa huuhdo pesukoneeseen meneviä astioita. Ihan hyviä tulee. Jopa vaikka ne ehtii kuivuakin. Ehkä pari kertaa viikossa pöräytän koneen päälle, jos sitäkään. Tietysti suurimmat kokkareet vetäsen jollain haarukalla poies, muuta en tee. Silti ei niitä suodattimia kovin usein tartte putsata.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #55 : 04.10.07 - klo:20:10 »

Lukemaan ja ...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #56 : 04.10.07 - klo:20:15 »

Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #57 : 04.10.07 - klo:20:53 »

Jos ei saunaan, niin ainakin suihkuun,on sellainen olo... [NUT] Öitä !  [:-)]
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 04.10.07 - klo:21:15 »

Ei jaksettu tänään enää saunoa, huomenna sitäkin makoisammin. Nukkukaa hyvin [:56] [:55]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 04.10.07 - klo:21:18 »

Mä olen täällä töissä ja meidän pihalla tai siinä aidan takana huhuilee lehtopöllö....
Ihan hyvä syy jättää hommat kollegalle ja lähteä kotiin, vai mitä?  :-))

Sivu luotiin 0.226 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.