Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jumppapallottelua  (Luettu 597 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: ?
« Vastaus #30 : 05.10.07 - klo:13:26 »

Ja eikun kaikki jumppaamaan

(Mistä Sus noin edullisesti pallon ostit?)

Ja lisää ohjeita
« Viimeksi muokattu: 05.10.07 - klo:13:28 kirjoittanut Tiina »
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: ?
« Vastaus #31 : 05.10.07 - klo:13:31 »

Mites noi kiiltävät pallot.  Lähteekö helposti vierimään kun siihen istuu?
Toi mun pallo on mattapintainen, niin tottelee helposti mua. [:-)]

Sit yks liike on hyvä.  Mene poikittain sänkyyn ja laita pallon päälle jalat sillei, et lalkapäydillä voi sitä liikuttaa. 
Pyöritä suurin liikkein sitä palloa, niin tuntuu vatsalihaksissa ja aukaisee mukavasti kylkiä. [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: ?
« Vastaus #32 : 05.10.07 - klo:13:33 »

Jes, Tiinaltahan tulikin hyvät ohjeet, Kiitos!!!  :-)) [KIPPIS]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: ?
« Vastaus #33 : 05.10.07 - klo:13:56 »

Kiitti ohjeista Tiina!

Äitee tuon oli löytänyt joko Robin Hood'ista tai Lidl'sta, en muista kumpi. Eilen sain pallukan tänne, toivottavasti ei nyt sit hintaa väärin muistanut tuo äityli. [NUT] :-)) Edullinen minusta, pumppu tuli mukana. Kaarinin pallo varmaan kestävämpi ehkä paksumpaa muovia... en kyl uso että tuokaan helposti puhkeaa. Nihkeepintainen on silleen, että ei kyllä ainaskaan muovilattialla luista.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: ?
« Vastaus #34 : 05.10.07 - klo:14:33 »

Eiköhän noi kaikki ole kestäviä. 
Fysikaalisessa on kaikki tavarat kalliimpia, kuin tavarataloissa, vaikka ajavat saman asian.
Piti vaan ostaa sieltä mistä noppeemmin sen sain.  Hinta oli silloin sivuseikka!  [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: ?
« Vastaus #35 : 05.10.07 - klo:18:04 »

Sus.  Meeppä selälles ja laitat pallon jalkojesväliin ja nostat jaloillas sitä ilmaan.
Monestikko saat?
Mä en jaksa montaa kertaa ja alkaa myöskin lonkkaa särkemään. [:-/]  Pallo sais olla pikkasen pienempi, niin sit vois paremmin onnistua.

Tein 20 kertaa ja sit lopetin rehkimisen. Kyl mä siinä hengästyin jo, ei kyl sattunut mihinkään.

Nuo pallon koothan määritellään oman pituuden mukaan. Tuossa sarjassa on kolmea eri halkaisijaa, mulla on se keskimmäinen koko.

Ristiselässä tuntui HYVÄLTÄ, kun sen kohan pistin pallon päälle ja pyörittelin ees taas ja sivuttain myös. [:-)] Mie tykkään tuosta!
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: ?
« Vastaus #36 : 05.10.07 - klo:19:41 »

Omaa palloa ei minulla (vielä) ole, mutta siellä liikuntakeskuksessa on kuntosaliohjelmassa vatsalihasten ja selkälihasten osuudet pallon päällä. Vatsalihasharjoitukset varsinkin on hyvä tehdä pallon päällä kun se hyvin selkää. Tai siis pitäisi. Lähinnä olo on kyllä niin kiikkerä, että tuntuu kuin pallo vain kyttäisi tilaisuutta heittää minut sieltä ala  :-)) Selkälihasharjoituksia tehdessä se taas yrittää juosta karkuun eli luistaa alta pois. Vaan sen verran on vähän vasta kokemusta tuon kanssa keikkumisesta, että uskon sen vielä kesyyntyvän  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 770
  • Lahti
Vs: ?
« Vastaus #37 : 05.10.07 - klo:19:46 »

Minä ostin Lahden citymarketista ja maksoin 20e...on aivan samanlainen pallo mitä fysioterapiassa olen käyttänyt...hyvä ja kestävä..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: ?
« Vastaus #38 : 05.10.07 - klo:20:23 »

Ei värillä väliä,kunhan on punainen...  Maksoi 9.90 Halpa-Hallista.
Aluksi tuli jumpattua,mutta nyt jäänyt vähemmälle.Nuo linkit olen myös silloin aikoinaan löytänyt ja niiden mukaan jumpannut.Sain myös fysikaalisesta paljon ohjeita,koska noita kaikkia en voi tehdä.

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #39 : 08.10.07 - klo:22:18 »

Up.

Ja sitä on sitten päivittäin nyt treenattu, eikö vain? [:-DD]

Muutin otsikon jumppapalloksi, että löytyy paremmin. Tänään Prismassa kattelin, siellä oli jumppapallo 20 €. Kun otin laatikon käteeni yllätyin sen painosta. Paljon painavampi kuin minun. Eli se kalliimpi versio on PAKSUMPAA MATSKUA ja varmaan kestävämpi. Tosin... en usko, että tuo minunkaan oma puhkeaa... ainakaan liiasta käytöstä... [:-DD] (Ei kyl mä ryhdyn heti kun enemmän uskallan, varon pikkasen tätä selkää vielä).

Mut kuulkaas epätasapainoiset! Prismassa oli samanlainen vehje, mutta OVAALINMUOTOINEN. Tai oikeestaan suorakaide, päät vaan pyöristetyt. Ihan vaakasuora siis. Siinä kyllä tasapaino pysyisi paremmin. Nyt kun olen ristiselkää tällä pallolla hieronut, oon pitänyt molemmin käsin seinästä, tuolista tms. kiinni, etten keikahda.

Kivaa, inkeltä löytyi punainen pallo. Hauskoja nää kuvat. :-)) Perustetaaks kerho? Pönttölän Palloilijat? Nimiehdotuksia? Sit toisiamme pusketaan eteenpäin treeneissä. Joka päivä raportoitava montaks minuuttia tuli jumpattua. :-))
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #40 : 08.10.07 - klo:22:21 »

Tahtoo pallon...vaikka neliskanttisen, että pääsis omasta "pallosta" veks. [:-I]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #41 : 08.10.07 - klo:22:29 »

Tuosta pallostahan vois päästää puolet ilmasta pellolle..., ni siinä vois ISTUA! [:66] Tuoli.

Leelian lepotuoli. [:-DD]

Ei vaan ihan tosissaan, se tukisi ristiselkää ja vois siinä hiukka heilutellakin. Tarkoitan ihtiäni nyt vaan tässä vaiheessa, kun ristiselkä kaipaisi "tukea". Se pallon paine tukisi istuessa...
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #42 : 09.10.07 - klo:01:19 »

Meillä pyöriskelee olohuoneessa tuollainen punainen pallopaholainen. Lapset kiistelevät kuka saa sillä temppuilla ja  tuntuupa tuo kelpaavan aikuisillekin telkkarituoliksi ja onpa sillä jo jumpattukin.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sus

  • Vieras
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #43 : 09.10.07 - klo:01:21 »

Hyvähyvä! [:63]  :-))
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Jumppapallottelua
« Vastaus #44 : 09.10.07 - klo:13:14 »

Tuosta pallostahan vois päästää puolet ilmasta pellolle..., ni siinä vois ISTUA! [:66] Tuoli.

Leelian lepotuoli. [:-DD]

Ei vaan ihan tosissaan, se tukisi ristiselkää ja vois siinä hiukka heilutellakin. Tarkoitan ihtiäni nyt vaan tässä vaiheessa, kun ristiselkä kaipaisi "tukea". Se pallon paine tukisi istuessa...

Siinä istuessa tulee huomaamatta treenattua vatsalihaksia,kun vähän heiluu ja selkä pysyy suorana.Mä istun siinä telkkaria katsomassa ja joskus läppärillä ollessakin.Siinä kehittyy tasapainokin,mulla on kauhean huono tasapaino ja huimausta.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.226 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.