Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tiistaina 29. elokuuta 2006  (Luettu 1362 kertaa)

mir

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 714
  • kaikkimullehetinyt
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #45 : 29.08.06 - klo:18:44 »

Hilu, kyllä iliman muuta. [;-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 538
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #46 : 29.08.06 - klo:18:51 »

Voi hitsi, eihän tätä jatkuvaa satamista kukaan kestä  :-)). Tulis vielä helteet  :-)). - - Ei vaineskaan, vitsi.vitsi, älkää ärsyyntykö, leikkiä minä vaan..... :-))
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #47 : 29.08.06 - klo:19:10 »

Eihän noi äänestys ketjut tuossa haittaa mitään!!!
Jos ei kovin paljon niitä tule kuitenkaa, noi menettelee [:-I]

Oulussa tuli tänään sitten vettä noin 10 milliä, eli saman verran mitä koko kuun aikana on tähän mennessä tullut, rankkasateessa vettä tuli noin 6-8milliä 15-20 minuutin aikana, eli melkoista veden tuloa, kuivuus jatkuu silti, saa nähdä virkoaako palaneet nurmikot yhtään  [:-(]

Mukavaa loppupäivää kaikille  [;-)]
Kirjattu
#Jani#

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #48 : 29.08.06 - klo:19:15 »

Eihän etusivu mitenkään täyty äänestystilastoista ym., kun nuo ketjut vaan ovat paikallaan, eivät ne mitenkään etusivua täytä.
Antaa nyt olla hetkonen, jos joku haluaa vielä kommentoida ja kertoa laittamansa kuvat, ei nuo tuossa leipää pyydä.
Ja niinkuin tuolla aiemmin on kerrottukin, kilpailuille tulee jo syyskuussa ihan oma alue, eli malta malta Mir, ei tätä kauan kestä.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #49 : 29.08.06 - klo:20:47 »

Ettehän vielä ota niita ketjuja pois?  Olen sen verran utelias, et uotan ilmaantuvan henkilöt, keltä noi pisteet sain.  [:-DD]  Ja uottelen myöskin kuvien ottajien nimiä. [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 813
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #50 : 29.08.06 - klo:20:59 »

Nyt teetä ja vaikka näkkileipää ... 13,5 lämpöä ulkona
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #51 : 29.08.06 - klo:21:21 »

Kohta pehkuihin, lämmintä Oulussa +14-+15 astetta vieläkin, päivällä ylimmillään
+18-+19.
Loppuiltaa kaikille!
Kirjattu
#Jani#

*marjuli berliinissä*

  • Vieras
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #52 : 29.08.06 - klo:21:24 »

Tervehdys sateisesta Berliinistä. Piti ottaa heti alkuun nokoset, kun tuntui olo olevan niin sippi.  [:-)]
Täällä on ihan samanlainen ilma kuin Helsingissä oli sieltä lähtiessä. Paitsi, että täällä on vähän viileämpää. Tuli otettua vain T-paitoja ja muita kesävaatteita mukaan. Enhän minä arvannut, että täällä on näin koleaa.

Tultiin kurkistamaan internet-cafeehen hättis-otteluita, mutta eihän niitä näe. Täytyy lukaista Pönttölän hättis-ketjusta, missä mennään.

Hyvää illanjatkoa kaikille.  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #53 : 29.08.06 - klo:21:27 »

Marjulille ja Didille hauskaa Berliinin lomaa!
 :-)) :-)) :-))

*marjuli berliinissä*

  • Vieras
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #54 : 29.08.06 - klo:21:48 »

Kiitos kaikille lomatoivotuksista.  [:-)]
On tämä kanssa.... täällä istun Berliinissä ja kaikkea kivaa olisi tarjolla, mutta häätrikkiä täytyy seurata.  [:-DD] No, ulkona on pimeää, koleaa ja kosteaa. Kohta menen nukkumaan. Aamulla täytyy olla virkkuna Tanten luona aamiaisella.
Kirjattu

Kaitsu.

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 837
  • Periaatteessa olen yöeläin
    • Pönttökamera
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #55 : 29.08.06 - klo:22:30 »

Kaivon pinta nousi niin, että uskalsin pistää astianpesukoneen päälle illalla, ja vesihän riitti!!!

Ettei vaan pintavettä pääsisi kaivoon, kun noin nopeasti pinta nousi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #56 : 30.08.06 - klo:08:57 »

Ettei vaan pintavettä pääsisi kaivoon, kun noin nopeasti pinta nousi.

Kyllä mä epäilen, että sinne jotenkin pääsee pintavettä, vaikken kyllä tajua että miten...? En oikein ymmärrä tuon kaivon sielunelämää. Mikä oikein luetaan "pintavedeksi"? Ei sinne mitkään purot ainakaan maan pintaa pitkin lorise... kaivon ympärystä on tuollaista hiekansekaista maata ja koko se alue on kylläkin kaivossa siis betonireunaa. maata on aika vähän ehkä 30 cm sitten alkaa kallio. Tähän kallioon on kaivo tehty räjäyttelemällä.

Hämmästyin sitäkin, kun illalla olin käynyt kurkkaamassa kaivon veden pinnan, sitten astianpesukone pesi astiat, niin aamulla kun menin kurkkaamaan kaivoon, oli siellä vettä ENEMMÄN kuin illalla. Yöllä ei ollut satanut. No jos sitä satanutta sadevettä sitten vaan tuli sinne silleen hitaanpuoleisesti... Aamulla pesin jo koneellisen PYYKKIÄ!

Nyt kävin just kattomassa, ja pinta on samassa kuin eilenkin. jos se kaikki vesi on pintavesiä, niin eikös sen pitäisi pikkuhiljaa imeytyä sieltä poijes... tuonne "tyhjiin vesisuoniin"...?  [NUT]

Emmä tajuu. Mut ois kiva, jos joku osaisi valistaa.  [:-)]

On mitä vettä on, kyllä sillä astiat ja pyykit pesee. Juomaveden mä haen muualta.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 30.08.06 - klo:11:27 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #57 : 30.08.06 - klo:09:01 »

Sitä vettä muutes tuli siis tuntitolkulla ja monenmonta ÄLYTTÖMÄN rankkaa kuuroa, ja nekin kesti pitkään. isäni asuu Haminassa, sillä oli kottikärryt ollu nurtsilla, niin sinne oli kertynyt vettä n. 8-10 cm. Toki pitää huomioida, että kottikärryn aukko on puolet laajempi, kuin sen pohja, mutta silti. voisin kuvitella, että sademäärä ois ollut silloin jotain 4-5 cm eli 40-50 millii eli ihan hirveesti...
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #58 : 30.08.06 - klo:10:27 »

Mä harrastan täällä yksinpuhelua.  :-))

Mutta kun mun "insinööripakkomielteen" on nyt selvitettävä tää kaivoasia. Homma alkoikin valjeta, kun juttelin äsken naapurin miehen kanssa. Hällä on suunnilleen samanlainen kaivo. Sanoi, että menee menee pintavesiä, muutenkin nämä kaivot on nimeltään "pintavesikaivoja". Ja että sateisiin hänenkin kaivonsa reagoi tosi herkästi, heti nousee veden pinta. (Mulla nousi veden pinta n. 20 senttiä.)

Kun tuossa on ohuen maa-aineksen alla ihan heti kallio, ja kaivo on tuolla "alapihalla" eli vähän niinkuin notkelmassa, niin helpostihan se vesi sinne pääsee.

Tuo 20 senttiä ei kyl ois riittänyt koneelliseen pyykkiä... mutta siihenkin on selitys. Naapuri on eilisen päivän lorottanut omaan kaivoonsa kaupungin kesävettä, ja jo vuosia oon huomannut, että kun hää tekee sitä, se vesi pääsee jotain reittiä MINUN KAIVOON. (Olen onnenpekka...)  :-))

Eli: Eilen kun pesin pyykkiä, niin samaa tahtia, kun koneeni otti vettä, sitä vettä tuli tilalle naapurin kaivosta.  [:-DD]

Mutta kuiteskin, vedenpinta on nyt 20 senttii aiempaa korkeemmalla ja se vesi näyttää pysyvän siellä.
Kirjattu

Hilu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 689
  • - moro -
Vs: Tiistaina 29. elokuuta 2006
« Vastaus #59 : 30.08.06 - klo:10:45 »

Ja pintavesien mukana voipi tulla sitten pöpöjä [:-I]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.