Mä harrastan täällä yksinpuhelua.
Mutta kun mun "insinööripakkomielteen" on nyt selvitettävä tää kaivoasia. Homma alkoikin valjeta, kun juttelin äsken naapurin miehen kanssa. Hällä on suunnilleen samanlainen kaivo. Sanoi, että menee menee pintavesiä, muutenkin nämä kaivot on nimeltään "pintavesikaivoja". Ja että sateisiin hänenkin kaivonsa reagoi tosi herkästi, heti nousee veden pinta. (Mulla nousi veden pinta n. 20 senttiä.)
Kun tuossa on ohuen maa-aineksen alla ihan heti kallio, ja kaivo on tuolla "alapihalla" eli vähän niinkuin notkelmassa, niin helpostihan se vesi sinne pääsee.
Tuo 20 senttiä ei kyl ois riittänyt koneelliseen pyykkiä... mutta siihenkin on selitys. Naapuri on eilisen päivän lorottanut omaan kaivoonsa kaupungin kesävettä, ja jo vuosia oon huomannut, että kun hää tekee sitä, se vesi pääsee jotain reittiä MINUN KAIVOON. (Olen onnenpekka...)
Eli: Eilen kun pesin pyykkiä, niin samaa tahtia, kun koneeni otti vettä, sitä vettä tuli tilalle naapurin kaivosta.
Mutta kuiteskin, vedenpinta on nyt 20 senttii aiempaa korkeemmalla ja se vesi näyttää pysyvän siellä.