Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Maanantai 8. lokakuuta  (Luettu 1366 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Maanantai 8. lokakuuta
« Vastaus #30 : 08.10.07 - klo:13:24 »

Sus,  eeheei olla naapurikunnan eikä naapurin puolella  :-))  veljellä on n.15 ha tärkkelysperunaa ja talkootöissä siellä puuhastelen, nostotyöt aina joskus vähäsen viivästyy ilmoista riippuen vähän myöhäiseksi  [:-I]  perunoita syön melkein jokapäivä  niinkuin "päivän ruokaketjusta näkyy"  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 08.10.07 - klo:13:28 »

No hyvä ku selvis. Ja hyvä ku peruna maittaa. Potut pottuina, ja välillä vähä jotain lisukettakin. :-))
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #32 : 08.10.07 - klo:13:30 »

Mä olen ollut tänään superreipas, aamulla oli kampaaja ja nyt onkin aikas eksoottinen kampaus  [:-DD]. Sitten kävin varaamassa autohuollon ensi viikoksi ja kävin katsastamassa auton. Vielä kun jaksais talvirengaskaupoille lähteä, vanhat pitäisi käydä hakemassa Hämeestä.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 08.10.07 - klo:13:43 »

Nyt ei sada, joten pitäisi lähteä itikseen hoitelemaan asioita ja ostelemaan ruokia noita [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #34 : 08.10.07 - klo:13:45 »

veljellä on n.15 ha tärkkelysperunaa

Nyt täällä alko tulla ku Air... Aster... eiku Esterin, Esterin... lantiosta. Eli en kirjaudukaan ulos enkä myöskään mee ulos. :-))
On siis aikaa laskutoimitukselle. hetkinen...

aari= 10m x10m
hehtaari=100m x100m=10 000 m2
15 ha= 15x 10 000m2= 150 000 m2
neliöjuuri 150 000:sta on n. 387, eli 387m x 387m  <---- eli tuon kokoinen pelto
Jos haluis, että se pelto on puoli kilsaa pitkä, niin se ois 150 000/500 = 300 metriä leveä.

Puolen kilsan pelto ja kolmesataa metrii leveä! :-O oli pakko laskea, muuten en ois mitenkää osannu kuvitella. [:-DD] Meniks väärin? [NUT] :-))
« Viimeksi muokattu: 08.10.07 - klo:14:02 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #35 : 08.10.07 - klo:13:47 »

Ja vielä että onks tärkkelysperuna semmosta, mistä tehdää perunajauhoa? Vai voiks sitä muutenkin syödä? Nimim. "mie en tiiä mittää mie oon maalta" :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 08.10.07 - klo:13:50 »

veljellä on n.15 ha tärkkelysperunaa

Nyt täällä alko tulla ku Air... Aster... eiku Esterin, Esterin... lantiosta. Eli en kirjaudukaan ulos enkä myöskään mee ulos. :-))
On siis aikaa laskutoimitukselle. hetkinen...

aari= 10m x10m
hehtaari=100m x100m=10 000 m2
15 ha= 15x 10 000m2= 150 000 m2
neliöjuuri 150 000:sta on n. 387m x 387m  <---- eli tuon kokoinen pelto
Jos haluis, että se pelto on puoli kilsaa pitkä, niin se ois 150 000/500 = 300 metriä leveä.

Puolen kilsan pelto ja kolmesataa metrii leveä! :-O oli pakko laskea, muuten en ois mitenkää osannu kuvitella. [:-DD] Meniks väärin? [NUT] :-))

Liian vaikeeta   [:23]   ei jaksa rasitta aivoja ... [NUT]    [:-DD] [:-DD]

Ja vielä että onks tärkkelysperuna semmosta, mistä tehdää perunajauhoa? Vai voiks sitä muutenkin syödä? Nimim. "mie en tiiä mittää mie oon maalta" :-))

joo perunajauhoja niistä potuista tehdään  :-))  voihan niitä muutenkin syödä  :-))
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 08.10.07 - klo:13:52 »

Juuri nyt näkyy sadepilvessä olevan reikä, joten kiskaisen itseni ja ahterini ylös tuolista ja lähden ulos. Tietty, kun olen saanut ulkovaatteet päälle, niin Airi järjestää jotain jäynää, luultavimmin vesisateen muodossa... [:-I] [:-/]

Onks Sus siirtynyt harjoittamaan korkeampaa matematiikkaa... Vähemmästäkin menevät aivot solmuun... [NUT]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #38 : 08.10.07 - klo:13:57 »

Onks Sus siirtynyt harjoittamaan korkeampaa matematiikkaa... Vähemmästäkin menevät aivot solmuun... [NUT]

Oon oon. Jo lukiossa siirryin. Lukemaan pitkää matikkaa. Se pitkä on paljo korkeempaa ku matala. :-))
« Viimeksi muokattu: 08.10.07 - klo:14:28 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #39 : 08.10.07 - klo:13:58 »

Taidanpa kuitenkin juoda iltapäiväkaffeet ensin... ja sitten vasta lähden nuuhkimaan sateen raikastamaa ilmaa.

On tainnut mustarastaalla mennä vuodenajat sekaisin, aamulla kuului tuttuja kevätlurituksia... :-O :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 08.10.07 - klo:13:59 »

Tervehdys...sateen keskeltä...taivas on päättänyt itkeä kanssani tänäänkin sitä samaa murhetta,mikä on matkassani joka päivä..tänään kaksi viikkoa..koirani poismenosta...kipeää tekee kovastikin vielä ja taitaa tehdä loppuelämänikin... [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 08.10.07 - klo:14:03 »

Ikävä ja kaipaus kestävät aikansa, mutta pikkuhiljaa ne lakkaavat ahdistamasta. Ota päivä kerrallaan. Jaksamisia vaan edelleenkin... [:1]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 08.10.07 - klo:14:03 »

Nyt siellä alkoi tihkuttamaan vähän vettä ja lämpökin laski 7,4 asteeseen  :-O
Jaahas, nyt päivän teekupposelle  [:26]   ja sitten ulkoilmaan ja joskus sitten kurkitaan taas pöntölle  [:75]

Koirulin menettäminen tekee aina tosi kipeää ... sitä ei tahdo toipua koskaan .....  voimia telkkiselle  [:1]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #43 : 08.10.07 - klo:14:11 »

Kiitokset  [:-)]  lämmittää kovin kauniin sanat...ja lohdun tuonti tai luonti.. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #44 : 08.10.07 - klo:14:16 »

Juu telkkinen, koville se ottaa. [:-(] Sille ei voi mitään... muuta kuin päivä kerrallaan pinnistää eteenpäin ja odottaa että aika auttaa ja lieventää ahdistusta, kuten Pyris sanoikin tuossa.  Halit siulle. [:30]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.248 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.