Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Missä/miten kuivatat pyykkisi talvella?

Minulla on kuivaava pesukone
- 0 (0%)
Pyykinkuivatuskaapissa/-rummussa
- 9 (11.8%)
Taloyhtiön kuivatushuoneessa
- 3 (3.9%)
Saunassa
- 11 (14.5%)
Omassa kylpyhuoneessa
- 17 (22.4%)
Pitkin asuntoa
- 17 (22.4%)
Ulkona pakkasessa
- 9 (11.8%)
Muussa,missä
- 10 (13.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 35

Kirjoittaja Aihe: Pyykinkuivatus GALLUP  (Luettu 585 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pyykinkuivatus GALLUP
« Vastaus #30 : 15.10.07 - klo:12:46 »

Tuollaisessa samaisessa telineessä on kans hyvä kuivattaa pitkikset.  Parit sopii hyvin housunkauluksista kiinni sillei, et aukko jää suuhun ilman kiertoa varten.
Teline on hyvä ulkokuivatuksessakin.   [:-)]
Sus, laitathan kuvia sillei et näkyy mullekin?  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 15.10.07 - klo:13:40 »

harmi ku ei löydy sitä kuvaa. aattelin kai että se on liian kreisi Pönttöläänkin... [:-DD]

Eiku siinä oli vaan semmonen tilankäyttöihme, joka vei lattiapinta-alaa vain puoli neliömetriä. ensin pyöreä pieni pöytä, sen päällä (samalla lampumasta roikkumassa) kukka-amppeli jonka pelastin kylmältä ja toin sisään ja hätäsesti ripustin lamppuun ja laitoin sitte sen pöydän sen alle, kun se roikkui niin matalalla. sitte äitee oli silloin kylässä täällä ja käytti pöytää kahvipöytänä ja alkoi sen kukan lehvästöön laitteleen omia muistilappujaan ja postikortteja... sit mä pesin pyykkiä ja ripustin ne sukat vielä roikkumaan siihen kattolamppuun. Ei sen kummempaa, ihan luonnollista. yks kuva ois kyl kertonu enemmän kuin nää tuhat sanaa... vähä myö täällä purskahettiin nauruun, kun huomattiin mikä rakennelma siihen oli muodostunut, ja ihan spontaanisti. :-))

iik, Kaarin, oon unohtanut ettet näe mun kuvia. onkohan paljokii näkemättä... sano vaa aina! hatara miun muisti...
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 15.10.07 - klo:13:43 »

Meillä siinä telineessä roikkuu lattiarätit ja kestovaippojen kuoret. Sukat roikkuu narulla SUPI-sukkapidikkeissä, jotka ovat heikko yritys pitää sukansyöjäpeto kurissa. Ennen luulin, että pesukone toimii parittomilla sukilla, mutta kun nuo SUPIT otettiin käyttöön, jatkoi kone toimimista. Nyt se sukansyöjäpeto vaanii vaatehuoneessa ja syö siellä toisen sukan joka parista jos kiinni saa.  :-))
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 15.10.07 - klo:14:17 »

Meillä käytössä kaksi sopivan kokoista kuivatustelinettä, jotka sijoitellaan mahdollisimman lähelle uunia. Nopea kuivuminen ja ilman kostutus(pienessä määrin). Kylppärissä en ole ikinä tykännyt kuivatella.
Ulkona katetulla, ilmavalla kuistilla samat telineet säiden mukaan. Talvella liinavaatteet yleensä ulkona. Keväällä ja kesällä siitepölyn vuoksi vähän pitkiä ulkokuivatuksia.
Ennen käytin kuivauskaappia ilman virtaa, kuten Töyhtis, oli melkeinpä tehokkain ratkaisu.
Kirjattu
leila

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #34 : 15.10.07 - klo:22:15 »

Suurin osa gallupiin vastaajista sanoi: oma kylppäri..Niin se on mullakin. Pienelle partsille ei mahdu paljon, ja jos laittaa, pulut kakkivat päälle.. :-)) Ei jää kuin kylppäri.. [NUT]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #35 : 11.02.12 - klo:08:32 »

Henkarisysteemi on hyvä, varsinkin pienissä tiloissa ja miksei isommissakin. Vie tosi vähän tilaa. Puserot ja paitulit henkariin, saunaan tai mihin vaan ja valmiina ovat kuivina sitten henkarissa, että kaappiin vaan. [:-)]

Vanha ketju, mutta kiinnostava!  [:-)]

Meidän kone linkoaa kirjopyykin 1600 rpm, eli vaatteista ei valu vettä. Pasi käyttää kesät talvet töissä kauluspaitoja, ja ne mä ripustan ihan eteisen vaatekaappiin henkarissa ja siitä sitten siirrän Pasin vaatekaappiin kuivuttuaan. Joskus muuten naureskelin itsekseni, kun katselin sitä paitariviä, että MISTÄ NÄITÄ PUHTAITA PAITOJA OIKEIN TULEE? (Äänensävy: MIKSI AINA MINÄ?)  [:-I] [;-)]

Mä olen aikanaan vastannut, että kuivausrummussa ja kuivauskaapissa. Rumpua tulee nykyään käytettyä lähinnä lakanoille ja kylpypyyhkeille. Kuivauskaappiin ripustan normaalin pyykin; sinne mahtuu koneellinen, ja jos ei ole kiirettä pestä lisää, en edes käynnistä sitä, vaan saavat kuivua itsekseen.

Tälleen reissun jälkeen, kun kaikki mukana ollut pitää pestä, meillä hurisee sitten kuivausrumpu, kuivauskaappi ja pesukone. Niin ja eteisen kaapissa roikkuu henkarivaatteet ja kuivan pyykin pinoja on siellä täällä!  [:-DD]

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #36 : 11.02.12 - klo:10:07 »

Hyvä vanha galluppi [:-)]
Kun huoneilma on nyt pakkasilla tosi kuivaa, olen kuivattanut pyykkejä pitkin taloa.
Kuivuvat nopsaan ja samalla kosteuttavat ilmaa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 11.02.12 - klo:12:02 »

Samaa mieltä.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.049 sekunnissa. 20 kyselyä tietokannasta.