Ja töyssyn jälkeen tulee kiukuspäissään painettua kaasua oikein huolella
Ei vaan, jossain koulujen luona ne on ihan perusteltuja. Kakarat kun tulevat tielle fillarillakin ihan miten sattuu
Kerran oli lähellä, etten ajanut yhden ala-asteikäisen päälle tuossa Ahjon koulun luona. Tuli mäkeä alas fillarilla ja arvelin sen jatkavan pyörätietä, koska ei katsonutkaan tielle päin... ja yhtäkkiä se oli mun edessä. Onneksi vauhtia oli vain 40km/h ja nopeat refleksit ja hyvät jarrut!
Muutenkin nuo lapset liikenteessä on sellaisia, että lapsen nähdessäni hiljennän vauhtia. Ja yhdistelmä lapsi&pallo saa mut pysäyttämään vauhdin kokonaan.
No rutistaan nyt hiukan lisää: mua kauhistuttaa, kun lapset harjoittelevat pikkuisilla pyörillään jalkakäytävillä ja isä/äiti on paljon perässä. JOS lapsi saa yhtäkkiä päähänsä kääntää fillarin ajoradalle (tai kääntyy katsomaan taakseen ja fillari ajautuu sinne vahingossa) mun mielestä olisi parempi, että vanhemmat olisivat niin lähellä, että muutamalla loikalla saisivat penskan kiinni.
Arvaattekin varmaan, että mun pahin painajainen on se, että ajan jonkun muksun päälle!