Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sukututkimus  (Luettu 389 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Sukututkimus
« : 19.10.07 - klo:10:05 »

Tässä vielä linkki Valtakunnalliseen Sukutapahtumaan    http://www.suvut.fi/vs2007/index.htm

Tulkaahan mukaan, jos sattuisi olemaan vapaata aikaa ja aihe kiinnostaa  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
Vs: Sukututkimus
« Vastaus #1 : 19.10.07 - klo:10:17 »

Aihe kiinnostaa, mutta nyt ei pääse mukaan. Harmi.  [:-(]
Pihalintu, oletko jo pitkällä sukututkimuksissasi?
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #2 : 19.10.07 - klo:10:27 »

[:-)]   En kovin pitkällä, siellä 1700 luvun puolivälinpaikkeilla, mutta aikamoisen sekamelskan olen siitäkin saanut aikaiseksi.

Tässäpä aikaisemmin käytyä keskustelua aiheesta http://www.ponttokamera.net/foorumi4/index.php?topic=7176.0;all#lastPost
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3 : 19.10.07 - klo:10:43 »

Kiinnostaisi kovasti, vaan ei millään ehdi... [:-/]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #4 : 19.10.07 - klo:10:48 »

Kiitos Pihalintu. Mielenkiintoinen ketju, jota en ole aikaisemmin lukenut.
Minäkin harrastan hissukseen sukututkimusta. Välillä se pysähtyy ja tuntuu, että on ihan jumissa. Välillä taas pääsee vähän eteenpäin. Olen tietääkseni ainoa äidin puolen suvusta, joka tutkii sukua. Heiltä tulee vähän paineita minulle, kun kyselevät mitä olen saanut taas tietää. Olisi mukava jos joku muukin tutkisi ja voisimme vaihtaa tietojamme.

Olen käyttänyt aika paljon Hiskiä apunani, mutta siihen ei voi täysin luottaa. Vain ne tulokset, joista olen saanut  jotain dokumenttia käsiini laitan sukupuuhun. Tähän mennessä ei ole vielä paljoa. Vanhoja sukulaisia ei ole enää montaa jäljellä. Heitä olen yrittänyt haastatella.

Joskus ei aika riitä tähän touhuun, mutta joskus into on niin suuri, että tutkii vaikka koko yön.  :-))
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #5 : 19.10.07 - klo:12:10 »

Huomenna me tavataan Pihalinnun kanssa Karjalatalolla!
Minä olen harrastanut "sukuhutkitusta" viitisentoista vuotta välillä aktiivisemmin ja välillä en, aina jotain pientä työnalla. Tutkin Isäni puolta Vahvialasta, Äitini Valkjärveltä ja Nilsiästä ja mieheni sukuja Kiuruvedeltä ja sen ympäristöstä. Käyn sukututkimuskursseilla, tänä syksynä osallistun vain yhden lauantain kestävälle rippikirjat pintaa syvemmälle- kurssille.
Huominen päivä on tosi mielenkiintoinen.
Jos pönttöläisillä on sukuja samoilla paikoilla kuin minulla, ottakaa yhteyttä, jos vaikka löytyy yhteisiä esivanhempia.
Sukututkimuksen kautta totesin olevani mieheni kanssa samaa sukua, minusta 11 polvea alaspäin ja miehestäni 10 polvea alaspäin löytyy meiltä 1730 syntynyt yhteinen esi-isä. Että serkkujuhlia voidaan pitää [:-DD].
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #6 : 22.02.09 - klo:19:07 »

Täältä löytyy vanhoja uutisia  [:-)]

Päivän sanomalehtiä 150 vuoden takaa:   alk.22.02.1859   --> http://digi.kansalliskirjasto.fi/index.html
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #7 : 22.02.09 - klo:22:45 »

HUOH. Kyllä helpotti, sain pitkän vaivalloisesti kirjoitetun kysymyskirjeen kirjoitettua henkilölle, joka saattaa ehkä tuoda tietoa ajan takaa... ei rajan.  Oon ollut kainaloitani myöten paperisodassa kaukaisen iso-iso...isoisonisän sotaretkeä etsimässä, saa nähdä tuleeko vastausta.... kirjoitin loppuun ettei asialla ole kiire.

Muuten sukututkimus on melkein samanlaista, kuin tuon "hienon sukkaraidan" salaisuuden etsiminen [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #8 : 23.02.09 - klo:05:32 »

Muuten sukututkimus on melkein samanlaista, kuin tuon "hienon sukkaraidan" salaisuuden etsiminen [:-)]
Juu samanlaista on ja siksi sitä kait teenkin. Aina löytää uusia ulottuvuuksia asioihin ja sukuunsa ja samalla kasvaa tietämys yleensä sukututkimuksesta ja historiasta.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #9 : 23.02.09 - klo:08:31 »

Juu samanlaista on ja siksi sitä kait teenkin. Aina löytää uusia ulottuvuuksia asioihin ja sukuunsa ja samalla kasvaa tietämys yleensä sukututkimuksesta ja historiasta.

Näin sen minäkin koen  [:-)]
Taas tuli jännitystä, sain jo yöllä hiukan vastausta kysymykseeni, vaikka kirjoitin ettei asialla ole kiirettä.
Onneksi hän on kaksi viikkoa jossain tutkimusreissulla, ettei heti ole "hätyyttelemässä"  nooh  minähän sen kyselyn aloitin  [:-I]
koetan saada näitä ympärillä olevia paperipinoja pienenemään, välillä on toivotonta  [:23]   ja sitten taas  [:65]
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #10 : 13.03.11 - klo:11:16 »

Jumetuin koneelle ja löysin ihan vahingossa oman sukuseuran yhteystiedot  [:-)] Sukua jäljitetty 1400 luvulle saakka. Innostuin ainakin sen verran, että ilmoittauduin jäseneksi toimivaan sukuseuraan, saas nähdä kuinka jatkossa käy  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #11 : 13.03.11 - klo:11:37 »

Mulla on tuo harraste "jäissä", pikkusen aina katselen, mut vaatii niin paljon keskittymistä. Mutta nykyisin netin kautta pääsee katsomaan kirjonkirjoja monista paikoista, ettei tarvitse edes istua kirjastoissa ja maakunta-arkistoisssa.
Mutta asiasta toiseen ja pihalintuun, tietääkö joku hänestä jotain? Mulla on puhelinnumerokin jossain, tapasimme Karjalatalolla silloin joskus.
Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 13.03.11 - klo:19:04 »

Sukututkimus on mielenkiintoinen aihe. Olen päässyt sen kanssa tosi helpolla, kun joku suvun jäsen teki tutkimuksen ja painatti sen kirjaksi jo vuosia sitten. Mielenkiintoisia asioita sieltä kirjasta löytyy ja yllätys oli melkoinen, kun huomasin erään ystävän olevan minulle sukua siten, että olemme samoista esivanhemmista polveutuneet. Mummoni ja hänen paappansa ovat olleet keskenään pikkuserkkuja  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #13 : 13.03.11 - klo:19:50 »

Onhan mä tän kertonut useamman kerran mut oon sukus miehelleni. Mieheni on täys savolainen ja minusta on neljännes savolaista, no kun tutkin sukuja löytyi yhteinen esi-isä minusta 11, miehestä 10 polvea alaspäin... että serkkujuhlia voidaan pitää.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.054 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.