Huomentapäivää Keravalta!
Aina kannattaa pitää vanhat silmälasit jemmassa. Itseasiassa mulla on yleensä aurinkolasit vahvuuksilla autossa. Häikäisykelien varalta. Ja jos vaikka töissä sattuu jotain. Olen sen verran sokea, etten ehkä ilman laseja selviäisi kotiin asti. Missäköhän romuläjässä se kotelo nyt mahtaa piileskellä?
Mä en kovin usein laseja vaihda ja viimeksikin etsin sopivat pokat tarjoushyllystä. No, tulihan niillekin sitten hintaa reilusti lisää, kun otin heijastamattoman pinnan ja ohuemmat linssit tai jotain. 50e tarjouslaseista tuli 150e, mutta ei sekään niin paha hinta ole. Mutta seuraavaksi tarvii varmaan hankkia kaksiteholasit, sen verran alkaa ikänäkö haitata olemista ja elämistä.
Täältä on nyt sellaisia uutisia, että me löydettiin aivan ihana talo Järvenpäästä. Käytiin eilen katsomassa sitä uudemman kerran ja tehtiin tarjous ja nyt iltapäivällä tuli tieto, että tarjous on hyväksytty. Ihan heti ei tapahdu mitään (paitsi että tätä huushollia pitää alkaa raivata ja siivota esittelykuntoon!) Sen talon omistajat alkavat etsiskellä uutta ja me koitetaan löytää tälle ostaja, jolla ei ole hirveää kiirettä päästä muuttamaan. Pasin extreme-suunnitelmaan kuului väliaikainen asuminen asuntovaunussa; tytöt pystyisivät käymään koulua äitinsäkin luota ihan sujuvasti hetken aikaa. Toivottavasti kuitenkin aikataulut menevät sujuvasti.
Meidän ei pitänyt muuttaa mihinkään ennen kuin nuo Pasin tytöt ovat muuttaneet omilleen, mutta tuo talo on just sellainen, mistä olen 35 vuotta haaveillut.
Muistuttakaa mua sitten siitä, kun alan valittaa liian pitkää työmatkaa. Se tulee olemaan noin 45km/suunta. Onneksi lisäys on Lahden moottoritietä, eli aika sujuvasti siinä hurauttaa.
Eli aika sekavissa mietteissä täällä. Talojen myyntiajat ovat pidentyneet; toivottavasti ei jäädä kahden talon loukkuun? Ja nyt mä lopetan vatsahaavan aiheuttavien asioiden pohtimisen ja keskityn vaikka verhojen väreihin!