Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Linnunimivisailu  (Luettu 2859 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Linnunimivisailu
« Vastaus #60 : 30.10.07 - klo:14:01 »

32. tundrahanhi? [:-I]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #61 : 30.10.07 - klo:14:24 »

Jep, 32 meni oikein.  [:-)]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Sus

• Vieras
« Vastaus #62 : 30.10.07 - klo:14:49 »

30. mandariinisorsa?
31. haikara, olkoon harmaahaikara tai kattohaikara...
« Viimeksi muokattu: 30.10.07 - klo:14:52 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #63 : 30.10.07 - klo:14:59 »

30 oikein  [8-)]

31 - väärää kalaa ajattelet (vinkissä oli että jakavat kirjaimen, eivät siis jaa kahta kirjainta)
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #64 : 30.10.07 - klo:15:09 »

Mulle ei aukea toi 30. vinkki [?]
Selitys kiitos  :-))

Nää on niin vaikeita nää Arskan kysymykset, savu nousee jo korvista kun olen miettinyt pääni puhki enkä siltikään keksi oikeita vastauksia. Mutta ei se mitään, onhan meillä aikaa pähkäillä.  :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #65 : 30.10.07 - klo:15:13 »

30 oikein  [8-)]

31 - väärää kalaa ajattelet (vinkissä oli että jakavat kirjaimen, eivät siis jaa kahta kirjainta)

Tulee piänsärky. [:-DD] Pitää saaha kahvii.

Joo "aika"-sanaa aattelin, mut yhtaikaa aattelin, että tunnin lyhenne on "h" joka on hai-sanassa. Vaan ei se mittää. :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #66 : 30.10.07 - klo:15:15 »

Mulle ei aukea toi 30. vinkki [?]
Selitys kiitos  :-))

30. M ja etunimi suuressa RSA:ssa

Sanassa mandariini on M ja ARI. Sana loppuu "...isorsa" = iso RSA = suuri RSA  :-))
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #67 : 30.10.07 - klo:17:05 »

Lainaus käyttäjältä: Sus
Mulle ei aukea toi 30. vinkki
Selitys kiitos

Sinä jo sitä hiukan aukaisit, mutta tässä hiukan tarkemmin:

M ja etunimi suuressa RSA:ssa
=>
M = M
ja = and (englanniksi)
etunimi = ari (tosi hieno etunimi muuten...)
-ssa pääte = in (englanniksi)
suuri = iso
RSA = rsa

= M-and-ari-in-iso-rsa

Nää on niin vaikeita nää Arskan kysymykset,...

Sori, jos meni liian vaikeiksi, yritin laittaa niihin hiukan vaikeusastetta, ettei tulisi ihan itsestäänselviä. Se on vaan joskus vaikeaa itse nähdä miten vaikeita niistä muiden silmissä tulee.

Joo "aika"-sanaa aattelin, mut yhtaikaa aattelin, että tunnin lyhenne on "h" joka on hai-sanassa.

Ahaa, minä hiukan ajattelinkin jälkeenpäin että olisi ehkä pitänyt käyttää "mitta" sanan sijasta jotain muuta, vaikka sanaa "suure", mutta sitten ajattelin ettei siinä mitään väärinkäsityksiä voi tulla kun en hoksannut tuota tuntijuttua.

----

Kolmas 18:aan on sinisorsa. En tiedä miten onnistuin missaamaan tämän aiemmin. Sitten on myös nokisorsa ja jouhisorsa, ja tietysti etelänisolepinkäinen, tunnettu vesilintu.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #68 : 30.10.07 - klo:17:10 »

Kolmas 18:aan on sinisorsa. En tiedä miten onnistuin missaamaan tämän aiemmin. Sitten on myös nokisorsa ja jouhisorsa, ja tietysti etelänisolepinkäinen, tunnettu vesilintu.

Hain alunperin jouhisorsaa.  :-)) Mutta kaikkihan nuo kelpaa.

Ai mandariinisorsa tulikin nuin tarkasti, ehä mä nyt noin tarkasti sitä aatellut, mutta löytyi kuitenkin sopivia elementtejä. [:-)]

On nää aika vaikeita, noita loppuja en pysty arvaamaan. Se on totta, että on vaikeaa laatia niin, ettei tulisi liian helppoja eikä liian vaikeita. Haastetta pitää olla kuitenkin. Sopivasti. Siinäpä haastetta. :-))
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #69 : 31.10.07 - klo:08:35 »

Kappas, laitoinkin viimeksi pariin lainaukseen Sus vaikka ne oikeasti sanoi Tiina, kylläpäs katsoin huolimattomasti viestejä, sori... Sus kirjoittelee niin paljon viestejä, ettei aina huomaa että siellä on välissä jonkun muunkin viestejä.  [NUT] :-))

Laitetaanpas hiukan vinkkiä sitten noihin loppuihin (lisävinkit suluissa):

23. alkupuolella viime kesänä korvan juuressa, loppupuolella leipä (löytyy siis inhottavaa ääntä ja ....leipä)
24. keskellä tunkioeläimet (no kukas siellä kuin tunkiolla häärii???)
26. keskellä pieni vuohi ja ilmansuunta (en tiedä miten näitä vinkkejä helpottaisi, mutta tässä haetaan valtamerilintua joka on hyvin harvoin Suomessa nähty)
27. Ensimmäistä kirjainta lukuunottamatta ihmettelee toisen laiduntajan vähättelyä (laiduntaja voi olla hieman harhaanjohtava nimitys, mutta ko. eläin tunnetaan myös juustostaan)
28. keskellä naisen keksimishuuto (naisen etunimi + huudahdus) (heh... kirjoitin ensin vahingossa "naisen etumini"  [:-DD])
29. keskellä taudit ja merieliöt (tietty tautiryhmä joita kutakin yleensä vain kerran elämässä sairastetaan)
31. keskellä kala ja tapahtumien etenemisen mitta jakavat kirjaimen (kyseinen kala on aika yleinen Suomessa, herkullinen syötävä, ja kuuluu ahvenkaloihin - tapahtumien etenemiseen liittyvä sana onkin täällä jo mainittu)
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #70 : 31.10.07 - klo:09:07 »

Nämä meinaa jäädä "roikkumaan"...

15. alussa sit heppa (linnun nimi on aika pitkä, ihan alussa on "sit heppa" :-)) )
17. leukaili keskellä ( yks verbin imperfektimuoto siis keskellä...)
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #71 : 31.10.07 - klo:09:10 »

Hih, Arska, ei meinaa säteillä. Noista sun vinkeistä luultavasti monen ymmärrän ja oon miettinyt aiemminkin, mut en keksi itse lintua. Tuohon ininään oon miettiny sininärheä, mut en mä löydä siitä leipää... tai sit oon aivan hakoteillä. [NUT]

Harvinaisempia lintuja mun lintukirja ei tunne, enkä tunne minäkään... :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #72 : 31.10.07 - klo:09:12 »

Minusta on ihan hyväkin että nämä on välillä vaikeampia, niitä on kuitenkin mukava pähkäillä. Nytkin pyörii päässä kutut, kilit, kukot, rokot sun muut [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #73 : 31.10.07 - klo:09:14 »

Minusta on ihan hyväkin että nämä on välillä vaikeampia, niitä on kuitenkin mukava pähkäillä. Nytkin pyörii päässä kutut, kilit, kukot, rokot sun muut [:-DD]

Ja rotat ja ahaa-huudahdukset vai liekö se huudahdus heureka. :-)) Ei vaan paljon täältä mun olkkarista heurekaa kuulu... [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #74 : 31.10.07 - klo:09:26 »

Ookkei.

31. keskellä kala ja tapahtumien etenemisen mitta jakavat kirjaimen (kyseinen kala on aika yleinen Suomessa, herkullinen syötävä, ja kuuluu ahvenkaloihin - tapahtumien etenemiseen liittyvä sana onkin täällä jo mainittu)

=pikkuhaikara

Tässä oli se vaikeus etten ole koskaan kuullut pikkuhaikarasta, eikä sitä oo mun lintukirjassa.  [NUT] :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.156 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.