Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Paljonko syöt juustoa?

Olen juuston suurkuluttaja!
- 18 (37.5%)
Suht normaalin määrän mielestäni
- 24 (50%)
Joskus/aika harvoin tulee syödyksi
- 5 (10.4%)
En koskaan syö juustoa
- 1 (2.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Kirjoittaja Aihe: Mikä juusto on hyvää? -utelu ;)  (Luettu 1913 kertaa)

Evis

• Vieras
Vs: Mikä juusto on hyvää? -utelu ;)
« Vastaus #60 : 01.11.07 - klo:08:46 »

Joka päivä syödään juustoa. Vähärasvaiset maistuvat nykyään huomattavasti paremmin kuin ennen! [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #61 : 01.11.07 - klo:08:53 »

Syön joka päivä, hyvä valkuaisen lähde.
Maailmasta löytyy ihania juustoja, pakko kiertää ja torjua makunautinnot. Mulla ei ole minkäänlaista kontrollia syömisen suhteen, jos hankin makoisan rasvaisen juustokimpaleen. Kaikki katoaa pikavauhtia  [:-P] :-O [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #62 : 01.11.07 - klo:09:17 »

Laitoin, että olen suurkuluttaja, vaikka en kyllä minä niinkään, mutta muu perhe.  [:-I]

[:17] uskallankohan edes tunnustaa, kuinka paljon meillä juustoa kuluu  [:17]

Meillä on kaupungilla Valion myymälä ja sieltä tulee haettua juustot, edamia ja oltermannia enimmäkseen. Kuitit on tullut talletettua ja niinpä sitä näkee kuinka paljon kuukaudessa juustoa ostetaan.  [:17]  Heinäkuun ostot oli 16,5kg   juustoja yhteensä [:17]  Ei kyllä joka kuukausi noin paljoa, mutta paljon kuitenkin.

Itse käytän paljon tuorejuustoa (kanttarelli) ja jonkin verran Auraa. Tykkään kovasti myös Finlandiasta, mutta aika harvoin tulee ostettua. Niin ja yksi poika ei käytä leivän päällä muuta levitettä kuin ainoastaan olympia sulatejuustoa niin, etä sitäkin on aina löydyttävä jääkaapista.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #63 : 06.11.07 - klo:14:36 »

Ostinpa tänään tilsit-juustoa. Murulle tiedoksi, että Prismasta löytyy paria sorttia tilsittiä. Juustoportin Tilsit-juusto ja Mäkelän juustotilan Tilajuusto (jossa luki, että "Tilsit-tyyppinen" juusto).

Mut sit... ekan kerran elämässäni törmäsin nyt juustoon, jota en ehkä kykene syömään. Ostin nääs sitä norjalaista, ruskeaa herajuustoa, sitä vuohenjuustoa. Auts! Maku on kyllä niin ... erikoinen... että voip olla etten pysty syömään. [:-I] Ellei jotenkin totuttele... saas nähhä. :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #64 : 06.11.07 - klo:14:48 »

Ostinpa tänään tilsit-juustoa. Murulle tiedoksi, että Prismasta löytyy paria sorttia tilsittiä. Juustoportin Tilsit-juusto ja Mäkelän juustotilan Tilajuusto (jossa luki, että "Tilsit-tyyppinen" juusto).

Mut sit... ekan kerran elämässäni törmäsin nyt juustoon, jota en ehkä kykene syömään. Ostin nääs sitä norjalaista, ruskeaa herajuustoa, sitä vuohenjuustoa. Auts! Maku on kyllä niin ... erikoinen... että voip olla etten pysty syömään. [:-I] Ellei jotenkin totuttele... saas nähhä. :-))

Onko se ruskea juusto sellaista makeaa?

Tykkäsitkö tilsit-juustosta? Sen kannattaa antaa olla jonkun aikaa huoneenlämmössä ennen syöntiä, jääkaappikylmänä ei oikein "aromit" irtoa.  [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #65 : 06.11.07 - klo:14:56 »

Tykkäsitkö tilsit-juustosta? Sen kannattaa antaa olla jonkun aikaa huoneenlämmössä ennen syöntiä, jääkaappikylmänä ei oikein "aromit" irtoa.  [:-DD]

Voi olla että se on makeahkoa... en uskalla maistaa uudestaan. [:-DD] Tilsit'iä oon ennenkin syönyt ja tykkään, juu huoneenlämpöisenä ois juustot hyvä syödä. Kyllä tästä aromeja irtoaa joka tapauksessa, tämähän on näitä... aikas voimakkaita ja se tuoksu on just "sitä luokkaa"... :-))
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #66 : 06.11.07 - klo:21:06 »

Sini/valkohome juustot, kaikki käy, paitsi nämä "laihat"..yööäk..mie olen ihan oikeesti juustojen ystävä..njaam! [:-P]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #67 : 07.11.07 - klo:08:25 »

Pohjois-Italiassa, Emilio Romagnassa virkamatkalla isolla karjatilalla ja juustotehtaassa käydessäni ihastuin Parmesaniin, ja hieman etelämpänä Pegorinoon tms...en ole kova juuston syöjä, mutta nämä menettelevät joskus!
Päivittäin 17 prosenttisia ruisleivän päälle..........mutta usein vatsaani ylimääräisiä murinoita saan...ja löytyyhän täältä myös lähellätuotettuja juustoja!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #68 : 07.11.07 - klo:08:29 »

No illalla uskalsin murusen maistaa vielä ja on se hyvin makeaa. Mun täytyy vissiin käyttää tuo ruuanvalmistuksessa tms. kun en kyllä tuollaisenaan pysty sitä syömään, on se niin oudon makuista. :-))
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #69 : 07.11.07 - klo:11:35 »

Tuo ruskea juusto lienee mes-juustoa, todellakin herasta tehtyä, makeahkoa....hyvin usein norjalaista!
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #70 : 07.11.07 - klo:17:21 »

Pidän kaikista juustoista, mutta syön niitä kohtuullisesti, pari kertaa viikossa. Mielikkini on ne luscinian mainitsemat parmesaani ja pecorino, joka tehdään lampaanmaidosta(aika voimakasmakuinen..), mutta muutkin maistuvat, ranskalaiset varsinkin, se Chavroux-vuohenjuusto ja camembertit ja briet, ja mitä niitä nyt onkaan..Mutten pidä erityisemmin ns. tuorejuustoista kuten mozzarella.. [NUT]
 [:-P] :-))
Kivoja aina ja mielenkiintoisia nää Susin gallupit! [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #71 : 07.11.07 - klo:21:54 »

Päivittäin,ihan tavallista Valion arkijuustoa tai Ingmanin Edamia. Kun en siedä laktoosia,syön senkin takia juustoa. Vähärasvainen maistuu kengänpohjilta,valitettavasti.   [:-(]
Erikoisherkkuna tuli nuoruudessa maisteltua viherpippurijuustoa. Täältä vain ei tahdo sellaista löytyä.
Homejuustoista en pidä.
Juusto- ja ananaspalat yhdessä.    [:-P] 
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #72 : 10.11.11 - klo:00:43 »

Täälläpäin kutunjuusto on valkoista. Tehdään varmaan eri tavalla.

Mistähän sitä mahtaisi saada??? Mun tekisi älyttömästi mieli satakuntalaista kutunjuustoa, kun en ole sataan vuoteen saanut.
Nää muodikkaat vuohenjuustot taas ei putoa ollenkaan!  :-O

Mesis

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
« Vastaus #73 : 10.11.11 - klo:09:17 »

Minun entinen työkaveri myi tehtaalla itse tekemiään juustoja, mutta en kuollakseni muista hänestä kuin etunimen. Voisin kyllä kysellä hänen sukunimeään toiselta työkaverilta, jos haluat käydä ostamassa. Hän varmaan mielellään tuokin niitä sovittuun paikkaan, koska tehtaallekin toi.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #74 : 10.11.11 - klo:09:25 »

Minun entinen työkaveri myi tehtaalla itse tekemiään juustoja, mutta en kuollakseni muista hänestä kuin etunimen. Voisin kyllä kysellä hänen sukunimeään toiselta työkaverilta, jos haluat käydä ostamassa. Hän varmaan mielellään tuokin niitä sovittuun paikkaan, koska tehtaallekin toi.

Kysäisepä!  [:-)]
Me ollaan Tainan kanssa lauantaina tulossa Vammalan (klo 11-12) kautta Kiikkaan!

Sivu luotiin 0.078 sekunnissa. 21 kyselyä tietokannasta.