Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Paljonko syöt juustoa?

Olen juuston suurkuluttaja!
- 18 (37.5%)
Suht normaalin määrän mielestäni
- 24 (50%)
Joskus/aika harvoin tulee syödyksi
- 5 (10.4%)
En koskaan syö juustoa
- 1 (2.1%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Kirjoittaja Aihe: Mikä juusto on hyvää? -utelu ;)  (Luettu 1893 kertaa)

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Mikä juusto on hyvää? -utelu ;)
« Vastaus #75 : 10.11.11 - klo:09:32 »

Kyselen illalla, kun hän tulee töistä.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #76 : 10.11.11 - klo:09:54 »

Kyselen illalla, kun hän tulee töistä.  [:-)]

Kiitos!  [:20]

puppu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 10.11.11 - klo:15:55 »

Ostinpa tänään tilsit-juustoa. Murulle tiedoksi, että Prismasta löytyy paria sorttia tilsittiä. Juustoportin Tilsit-juusto ja Mäkelän juustotilan Tilajuusto (jossa luki, että "Tilsit-tyyppinen" juusto).

Mut sit... ekan kerran elämässäni törmäsin nyt juustoon, jota en ehkä kykene syömään. Ostin nääs sitä norjalaista, ruskeaa herajuustoa, sitä vuohenjuustoa. Auts! Maku on kyllä niin ... erikoinen... että voip olla etten pysty syömään. [:-I] Ellei jotenkin totuttele... saas nähhä. :-))
Samaa juustoa oli saanut äitini siskoltaan lahjaksi. Ei pystynyt syömään, emmekä mekään Katin kanssa. Enkä tosiaan keksinyt mihin sen olisi voinut piilottaa  :-))
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #78 : 10.11.11 - klo:16:23 »

Oletteko koskaan grillanneet Taverna grillijuustoa tai paistaneet pannulla voissa. Namia ainakin minun mielestäni [:-)]

http://mygrowingwardrobe.blogspot.com/2011/10/grillijuustoa-taas.html
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #79 : 10.11.11 - klo:16:25 »

Ostinpa tänään tilsit-juustoa. Murulle tiedoksi, että Prismasta löytyy paria sorttia tilsittiä. Juustoportin Tilsit-juusto ja Mäkelän juustotilan Tilajuusto (jossa luki, että "Tilsit-tyyppinen" juusto).

Mut sit... ekan kerran elämässäni törmäsin nyt juustoon, jota en ehkä kykene syömään. Ostin nääs sitä norjalaista, ruskeaa herajuustoa, sitä vuohenjuustoa. Auts! Maku on kyllä niin ... erikoinen... että voip olla etten pysty syömään. [:-I] Ellei jotenkin totuttele... saas nähhä. :-))
Samaa juustoa oli saanut äitini siskoltaan lahjaksi. Ei pystynyt syömään, emmekä mekään Katin kanssa. Enkä tosiaan keksinyt mihin sen olisi voinut piilottaa  :-))

Haha, en ollut muistanutkaan koko Tilsit-juustoa, mut nyt muistan, että se oli kyl... epämiellyttävää... [:-I] :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #80 : 10.11.11 - klo:16:27 »

Eiks se ollut se norjalainen makea kutunjuusto joka oli epämiellyttävää, tilsittihän on mahtavaa!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #81 : 10.11.11 - klo:18:31 »

Ja mulle meeldib Valio musta emmental! Sitä vaan ei tahdo täältä saada mistään. Marfa toi onneksi suurimpaan tuskaan suomalaista juustoa. Toki eestiläiset juustot ovat erinomaisia, mutta sitä mitä ei saa - kaipaa eniten!
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 10.11.11 - klo:18:59 »

Kirjattu

Pyyhältäjä

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 11.11.11 - klo:23:31 »

Tykkään varmaan ihan kaikista juustoista  [:-P]  [:-)]
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 12.11.11 - klo:09:53 »

Nyt en kyllä ole lukenut kaikkia vastauksia... hahhaa. En malttanut, kun on herkullinen aihe!
Kun oikeastaan ihan KAIKKI juustot on aivan ihania! Vaan eniten meillä syödään punaleima-Edamia. Se on sellainen tavallinen, hyvä arkijuusto leivälle. Tällä hetkellä jääkaapissa sen tilalla on kylläkin Oltermannia. Mutta noista vähänkin erikoisista herkkujamme ovat Feta-juusto ja homejuustot - etenkin Aura-juusto. Olen ihan vauhkona, kun pääsen jonnekin Sittarin juustovalikoiman joukkoon; mieleni tekisi ostaa kaikkia niitä näkyvillä olevia juustoja! Ja kuinka paljon niitä onkaan! Mutta pahus, kun ne erikoiset juustot ovat niin, niin, niin kalliita. Ei niitä pysty ostamaan kuin joskus jonkun pienen nokareen.
Jotta kaikki juustot siis ovat aivan ihania, ja minä joka nykyisin en useinkaan leipää syö, siivuttelen pöydässä useinkin muutamia siivuja suoraan suuhuni...
Kai se Aura-juusto ihaninta on, jos ihan pakko joku on sanoa... Ja hassua muuten, että Fetahan ei oikastaan maistu varsinaisesti miltään, mutta aivan ihanaa se on!
Unohtuikohan joku...?
Juu, kainuulainen juustoleipä! Hassua muuten, että siellä se on juustoleipä, kun muualla Suomessa leipäjuusto...
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 12.11.11 - klo:13:11 »

Se norjalainen punainen kutunjuusto maistuu minusta ihan salmiakille.  :-))

Sitä ei voi syödä paljon kerralla. Alkaa öklöttämmään. Pari ohkasta siivua
mennee. Sitähän saa muuten stockaltakin. Muuten kulkeutuu Norjasta sil-
lon tällön.
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sus

• Vieras
« Vastaus #86 : 12.11.11 - klo:13:27 »

Minäkään en jaksa selata mitä oon aiemmin täällä pamissut... Yks juusto josta en erityisemmin välitä on valkohomejuusto. Ei se nyt pahaa ole, mutta kun minusta se on jotenkin mitäänsanomatonta, ihan ku se ei maistuis oikein miltään... En tiä, ei vaan innosta.

Mun tavallisin valinta on Polar-15. Vaikka onkin vähärasvainen, niin minusta tosi hyvää ja maukasta. Ei yhtään mitään "kengänpohjaa". Homejuustoista minusta parasta on Aura Gold. Parmesanjuusto on ehdoton spagetin ja makaronin kanssa. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #87 : 12.11.11 - klo:13:31 »

Prismassa on juustojakin varmaan 20 metriä... on kyllä mistä valita... [:-DD] Liioittelinkohan mä nyt ton metrimäärän kanssa, pitää lähtä tänään mittaamaan. Saattaa ihmiset ihmetellä, kun meikä harppoo hyllyrivin vieressä metrin harppauksia... [:-DD]
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 12.11.11 - klo:13:58 »

No mitäs outoa siinä nyt on, jos joku asiallinen asiakas metrimitan kanssa hyllyjen välejä kulkee?

Polar muuten ON hyvää juustoa, sellaista, joka nimenomaan maistuu jollekin. Siis se myös.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

• Vieras
« Vastaus #89 : 12.11.11 - klo:14:05 »

Mä en ajatellu ottaa metrimittaa mukaan, vaan mitata harppomalla metrin harppauksia. [:-DD]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.103 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.