Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Hei taas...  (Luettu 120 kertaa)

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
Hei taas...
« : 30.10.07 - klo:20:35 »

Kotona jälleen, mutta, nyt mie niin mieluusti halauaisin teiltä neuvoa Tiituksen automatkoista...pakko sanoo, et kivaa ei ole kellään, reissut ovat pelkkää hermopainetta, poika on aivan sekopää, niin mennen kuin tullenkin.. [NUT]..vinkuu välillä korviavihloen, ei taho pysyy paikoillaan, ei maaten, ei istualleen, uikuttaa ja haahottaa, mikään ei auta, mie annan makupalaa, ei maistu...on ihan sama, mennäänkö stönölle tai takas kotiinpäin, sama sirkus.

Ainoastaan matkalla, jossa on hevoslaitumet, ni hää on tarkkana kuin porkkana ja hipihiljaa.. :-O..on oppinut tietämään, missä moiset laitumet ovat..on outoo, ei ikinä edellisten koiruleitten kanssa ollut tämmöstä hermoilua??
Nii kiltti ku hää on, mutta...heti kun auto lähtee liikkeelle, alkaa tää kauhee älämölö,
meiltä männöö hermot, komennot menee kuuroille korville?
Pitääkös mennä psykiatrille meijän tai koirulin, tai mitä tehdä...en tiijä, kaikki konstit ollaan kokeiltu..

Aina kun stönön mutkassa ollaan ja sielläpä ei olekkaan muumuleita (lehmii/peuroi)
ni hää on ihan "turpa rullalla" ja hiljaa....
Auttekaa ihmeessä tai neuvokaa, mitä myö tehhään...alkaa mennä hermot matkat stönölään ja takas.. [:8] [:23]
Joo, kokeiltiin sitäkin, jot laitettiin poika etupenkille turvavöihin, siin hää oli nii ihmeissään ettei älynny ees metelöidä... [?]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: Hei taas...
« Vastaus #1 : 30.10.07 - klo:21:30 »

Minun veljelläni oli oman koiransa kanssa aivan samanlaisia ongelmia...eli hermot menivät kun reissuun lähtivät .. koira uikutti,ulvoi,läähätti ja vaelsi takapenkillä kuin mikä..eivät nauttineen hän eikä vaimonsa yhtään reissaamisesta...mutta sitten rupesivat tekemään niin...että menivät koiran kanssa autoon istumaan esim...jonnekin parkkipaikalle...istuivat tuntitolkulla..söivät,napostelivat..lukivat lehtiä..ym...mitä kotioloissakin tehdään ja koiralle annettiin ruoka autossa...ja joku oikein mielenkiintoinen kaluttava...päivästä toiseen..viikosta toiseen...ja eri paikkoja vaihdellen...koira oppi autossa oleiluun ja käytös muuttui ihan täysin.Nyt nauttivat kaikki reissaamisesta ja koiruus jopa nukkuu autossa..mökkireissut ym...että pitkää pinnaa kysyy..mutta heidän kohdalla se on kannattanut..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #2 : 30.10.07 - klo:22:01 »

Telkkinen..kiitos hirmu paljon ohjeesta, katsotaanpas, josko se onnistuisi meillekin..ei tuommoset automatkat ole kivoja, saan sätkyn jo kun pihasta lähdetään...aivan kamalaa.. :-O..papparainen ottaa jos mitä kädestä pidempään ja huitsee..ei koske koirulii, mut muuten vaan..ei auta..painajaista kaikki matkat!
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3 : 30.10.07 - klo:22:06 »

Itse opetan tätä omaa uutta pentuani samoin..ajan ihan pikkulenkin autolla ja jäämme istumaan autoon..minulla on puruluu ja jotain herkkuja matkassa..palkitsen heti kun pentu toimii toivotulla tavalla...tämäkin on aika pelokas autossa..mutta jo nyt on edistystä tapahtunut..tänään jo oli takapenkillä turvavöissä kiinni turvavaljaissaan...ja hienosti meni..aika rauhallinen oli...yritti lehmän luuta järsiä...muu unohtui...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.051 sekunnissa. 17 kyselyä tietokannasta.