Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaihtoehtoiset hoitomuodot  (Luettu 1072 kertaa)

Sus

• Vieras
Vaihtoehtoiset hoitomuodot
« : 02.11.07 - klo:08:24 »

Aattelin, jos ihan oman ketjun laittaisi, kun kävin eilen tällasessa:

http://www.vapaasana.com/0706fysioakustinentuoli.htm

Oletteko kokeilleet erilaisia vaihtoehtoisia hoitomuotoja? Minkälaisia? Millaisia kokemuksia on ollut? [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
Vs: Vaihtoehtoiset hoitomuodot
« Vastaus #1 : 02.11.07 - klo:08:35 »

Tässä lisää:
http://www.fysakos.fi/psyterap/fahoito.htm

[:-)]

Se on siis hoitomuoto, jossa käytetään ääniaaltoja. Matalataajuista sini-ääntä. Vaikuttaa kehon, tunnealueen ja mielen tasolla tasapainottavasti, koska ääniaallot tunkeutuu koko kehon läpi, joka soluun. [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #2 : 02.11.07 - klo:08:39 »

Eikä maksa paljon...jos telekkarituoliksi ostais.. [:-DD] http://www.fysakos.fi/psyterap/pdf/FA-hinnasto_2007.pdf
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3 : 02.11.07 - klo:08:46 »

Siittä vaan. [:-DD] Vaikka tuon koko tuolijonon ostais, joka on siinä sivun alaosassa...

Itse siitä hoidosta, hinta on 17 € kerta. Suoraan sanottuna, mä odotin sen olevan kalliimpaa. Eilen olin siellä kaksi tuntia, mutta siinä olikin tarkat alkuhaastattelut ja hoitosuunnitelman laatiminen yms. Tuolissa ollaan semmonen 20-30 min.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #4 : 02.11.07 - klo:09:51 »

Fa-tuoli on käytössä joissakin sairaaloissa, musiikkiterapeutit tekevät hoitoja tuon kanssa .  (tämä tuohon Susun eiliseen kokemukseen). Mutta pittääpi muistaa, että kaikille tuo ei sovi, joillekin ihmisille tulee tuosta tosi huono olo, ja jotkut kokevat tulevansa tosi levottomiksi. Että sillai  [:-)] 
Itse olen tuota joskus myös työssäni käyttänyt ja oon kokeillu, tykkäsin kyllä    [:-)]

Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #5 : 02.11.07 - klo:09:57 »

Tässä on yksi tutkimus, joka tutki FA-tuolin vaikutusta ihmisen palautumiseen fyysisestä rasituksesta. Tutkimuksessa ei löytynyt tilastollisesti merkittävää vaikutusta. Väittäisin, että puolen tunnin istumisella missä tahansa tuolissa on rentouttava vaikutus. Se on sitten asia erikseen, onko äänellä lisäksi positiivista vaikutusta. Ääni takuulla vaikuttaa mekaanisesti ihmiseen jollain tavalla, koska se on paineenvaihtelua, mutta onko sillä oikeasti kaikkia väitettyjä parantavia vaikutuksia on sitten enemmän epäilyksenalainen mielestäni.

Kaikilla vaihtoehtohoidoilla on uskomusvaikutus, eli jos uskot että hoito auttaa, niin sitten se auttaa hiukan sen takia että sinulle tulee parempi mieli koska luulet hoidon auttavan. Yleisesti ottaen vaihtoehtohoidot eivät ikinä paranna mitään, ainoastaan hiukan (ehkä) lievittävät oloa juuri tuon uskomusvaikutuksen takia.
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Sus

• Vieras
« Vastaus #6 : 02.11.07 - klo:09:59 »

Joo eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla. Kaikki ei sovi kaikille. Tiettyjen hoitojen ALUSSA varsinkin voi tulla huono olo, kun keho saa semmoisen... mitens sen nyt sanoisi, impulssin. Näin mm. klassisessa homeopatiassa.

Tuossa onneksi aloitetaan hyvin varovasti ja seurataan tilannetta. Ei siihen tosta vaan hypätä ja väännetä tehoja täysille. :-))

Musiikkiterapeuttien toimesta tään kehittely on alkanut, jo 70-80-luvun vaihteessa. Aluksi sitä kehitettiin hyvin vaikeavammaisille lapsille, joiden kanssa ei puhuminen auta, eikä hieronta tms. Mietittiin millä tavalla voitaisiin vaikuttaa. Sitten huomattiin, että sinääni vaikuttaa moneen asiaan tasapainottavasti.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #7 : 02.11.07 - klo:10:04 »

Arska ei oo itte kokeillu. [:-)]

En lähe väittelemään noista uskomusvaikutuksista, kun oon jo kyllästynyt sellaiseen. Ei kande uskoo kuin omaan kokemukseen. Lääketieteelliselläkin hoidolla voi muutes olla "uskomusvaikutus". [:-)]

Vain omaan kokemukseen on uskominen. [:-)] Kokeilematta ei tiedä.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #8 : 03.11.07 - klo:12:53 »

:-))  Täältä ketju löytyikin   :-)) kiinnostaa kovasti   :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #9 : 03.11.07 - klo:13:02 »

Niin, eilen mulle selvisi katin kanssa illalla puhelimessa, että tuota tuolijuttua koskien mun otsikko on hiukan virheellinen, että se ei ole "vaihtoehtoinen hoitomuoto", se kun on virallisesti hyväksytty hoitomuoto Suomessa.

Mut ei se mittää. Riittäähän noita vaihtoehtoisiakin vaikka kuinka. [:-)]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #10 : 03.11.07 - klo:16:51 »

Lainaus käyttäjältä: Sus
Lääketieteelliselläkin hoidolla voi muutes olla "uskomusvaikutus". [:-)]

Totta, aivan varmasti on. Mutta uskomusvaikutusta ei kannata sekoittaa jonkun menetelmän toimimiseen.

Vain omaan kokemukseen on uskominen. [:-)] Kokeilematta ei tiedä.

Ennen kokeilemista kannattaa kyllä hiukan selvittää, mistä on kysymys, ainakin sen verran ettei turhaan ala riskeeraamaan terveyttään tai haaskaamaan rahojaan. Itse kokeilematta on mahdollista tietää paljon asioita, kuten esimerkiksi että korkealta kalliolta hyppääminen ei ole terveellistä.

Tätä minä nimenomaan lähdin tässä asiassa tekemään; selvittämään asiaa ennen kuin itse kokeilen. Hoitomuoto kuulosti mielenkiintoiselta, eikä ollenkaan niin hullulta kuin yleensä vaihtoehtohoidot. Mutta nyt kun tätä asiaa on hiukan kaivellut, niin näyttää siltä ettei tällä hoitomuodolla taida juuri todellisia vaikutuksia olla. Ja jos on, niin vaikutukset ovat enimmillään sellaisia että tavallinen hieronta ajaa vähintään saman asian.

Niin, eilen mulle selvisi katin kanssa illalla puhelimessa, että tuota tuolijuttua koskien mun otsikko on hiukan virheellinen, että se ei ole "vaihtoehtoinen hoitomuoto", se kun on virallisesti hyväksytty hoitomuoto Suomessa.

Mistäs tämä tieto sitten löytyisi? En minä ainakaan ole löytänyt tuosta oikein mitään virallisilta tahoilta tulevaa tietoa. Kutakuinkin ainoa tieto mitä löysin oli se, että eräässä sairaanhoitopiirissä sellainen tuoli on jossain yksikössä.

Sivuhuomautuksena mainittakoon, että kun etsiskelin tuota FA-terapian virallista hyväksymistä, niin jossain sivustossa väitettiin myös homeopatian olevan virallisesti hyväksytty hoitomuoto Suomessa, ja homeopatia on huuhaa-hoito pahimmasta päästä.
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

emo

• Vieras
« Vastaus #11 : 03.11.07 - klo:17:14 »

En tiedä vaihtoehtoisista hoitomuodoista,mutta poikamme kävi parin kk ikäisenä kerran vyöhyketerapiassa,itse olen käynyt REIKI kurssin ja intialaisenpäähieronnan kurssin.
Muita kokemuksia ei ole.
Mikäs siinä jos joku niistä itselleen avun saavat.
Itsekkin voisin joskus kokeilla.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #12 : 03.11.07 - klo:17:34 »

En ole käynyt kuin intialaisessa päähieronnassa, eikä tuloksena ollut muuta kuin sotkunen tukka.
Systeri innostui luonnonlääkinnästä (on tav.lekuri) ja opiskeli vyöhyketerapeutiksi ja suunnittee jatkoa sille suunnalle. Siispä kun seuraavan kerran tapaamme, saan varmaan käsittelyn. Toivottavasti tekee gutaa. [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #13 : 03.11.07 - klo:19:38 »

Täälläpäin on ollut paljon näitä "niksauttajia",jotka oli ihan itseoppineita. Parikymmentävuotta sitten kävin muutaman kerran ja sain avun.
Pari vuotta sitten kävin Oulussa Kalevalaisessa hieronnasta,eli pitkälti samanlaista kuin nämä kansanparantajat,mutta koulutettuja.
Nyt kun alettiin tutkia mun selkäjuttuja paremmin,niin mulle sanottiin,ettei missään nimessä saa ottaa nikamakäsittelyjä! Olisin kuulema pahimmassa tapauksessa saattanut jäädä siihen hoitopöydälle halvaantuneena.    [:67]
Kyllä mä olen aika hyväuskoinen ja saatan hurahtaa helposti,mutta nyt ei uskalla ainakaan selälle ottaa mitään.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #14 : 03.11.07 - klo:20:24 »

Jos olisi rahaa, kokeilisin monia mielenkiinnosta hoitoja, mutta kun ei ole. Olis kiva pötkötellä, rentoututunut olo on varmaan monen hoidon ihanuus ja uskohan tekee jo ihmeitä.

Tietysti vakavat sairaudet on vallan asia erikseen, tosin joitakin rentouttavia hoitoja ottaisin silloinkin, jos ei enää muuta apua olisi saatavilla.
Rahan puutteessa  saan tyytyä itsehoitoihin  [:-I]

Joskus olen käynyt akupunktiossa ja asiansa osaavalla, taitavalla hermoratahierojalla  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 03.11.07 - klo:20:36 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.18 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.