Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vaihtoehtoiset hoitomuodot  (Luettu 1103 kertaa)

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Vaihtoehtoiset hoitomuodot
« Vastaus #45 : 04.11.07 - klo:21:26 »

Näin telkusta suomalaisen tutkijan, joka oli perehtynyt kurkkulaulantaan siellä Tuvan alueella, asunut kansan parissa jne. tiettye en nimeä muista, vaikka senjälkeen etsinkin näitä kurkkulaulajia. Sibeliusakatemiasta voisi saada tietoa.
Tässä yksi linkki,  jotain sieltäkin selviää ja ääninäytteitäkin näkyy /kuuluu olevan, joten voit kissojen sietokykyä kokeilla  [:-)] http://www.cc.jyu.fi/~sjansson/toiminta.htm
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 04.11.07 - klo:21:30 »

Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #47 : 04.11.07 - klo:21:35 »

Just  :-))
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #48 : 04.11.07 - klo:21:37 »

Mua kiehtoo tuo ääni!

Ehdin nyt kuunnella tuon Pyriksen linkin, Kirsikka pelästy ja hyppäsi tuolilta alas ja tuijotti mua. :-)) Lopussa kuitenkin rauhoittui ja meni takasin tuolille. Tiitu oli unessa, mut alkoi kyllä korviaan höristellä.

Kiitti Pihis ja Pyris.

muoks. varsinkin tuo ääni tuossa Pyriksen linkin ihan lopussa, se on kyllä... sanoinkuvaamaton. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 04.11.07 - klo:21:45 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

12v.

• Vieras
« Vastaus #49 : 05.11.07 - klo:00:48 »

Välillä on käynyt mielessä, että pitäisi olla jotain siveellisiä halipulanpoistopaikkoja, joissa saisi sitä huomiota, läheisyyttä ja lämpöä ilman, että mennään sen kummemmin navanalusasioihin.

Niimpä Ullu, mut kun aika on nykysin tätä mitä on. Pelkkää rok rok hallelujaata. Silmille rumaa ja korville kovaa.
Varmaakin poislaskien Sinut, voi sanoa, ettei edes lapsille paljon opeteta lämpöä ja läheisyytä.
Miä voisin huisia juttuja kertoo, mitä olen saanu kuulla ja kokea, ku olen jo vähä elämääki nähny ja Tallinnan
pönttöreissullaki mukana ollu!   [:-I]
Kirjattu

12v.

• Vieras
« Vastaus #50 : 05.11.07 - klo:01:57 »

Meinaa alkaa itkettää, ku miä lapsen lapsiani rutistan, ni alkaa kuulumaa,
et onk teil siä joku lasten hyväkskäyttäjä.
Nykysin rutistellaaki vaa sisätiloissa!    [:´(]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #51 : 05.11.07 - klo:05:55 »

Halit Sulle, 12 v. :  [:30]
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #52 : 05.11.07 - klo:07:52 »

Noista siniaalloista ja ihmisen äänestä sen verran, että kaikki ihmisen päästämät äänet (tai ylipäätään kaikki äänet) koostuvat eritaajuisista siniaalloista, eli jos haluatte kehoanne värisytellä itse tuotetuilla siniaalloilla, ei siihen tarvitse mitään ihme laulutekniikoita opetella, sen kuin alatte mölistä, tuotatte varmasti siniaaltoa. Siitä vaan kaikki mölinäterapiaa harrastamaan, mutta muistakaa lähettää minulle konsulttipalkkio.  :-))
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #53 : 05.11.07 - klo:10:16 »

Lainaus käyttäjältä: Marco
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, kansainvälinen standardijärjestö ISO on määritellyt tämän stimulaation turvalliseksi ja sille voi altistua 24 h ilman terveydellistä haittaa.

Hyvä juttu. Minä hiukan mietiskelinkin että juuri tuollainen testaus olisi vähintään hyvä olla, siis sellainen jossa määritellään turvallisen altistumisen rajat.

Lainaus käyttäjältä: Marco
Luulisin, että huippu-urheilupuoli on hyvä referenssi tässä asiassa. Siellä ei käytetä kuin toimivia menetelmiä ja fysioakustista menetelmää käytetään laajaltikin urheilupuolella.

Tähän en kyllä malta olla kommentoimatta tätä yleista kliseetä huippu-urheilijoiden taikauskoisuudesta, sinnehän tuo tuoli sopii hyvin jäniksenkäpälien sekaan.  :-)) (Tämä oli siis ihan puhtaasti vitsi, kyllä sinulla oikeasti tuossa ihan hyvä pointti on.  [:-)])

Kun tuota on kerran jo noin kauan käytetty, niin teillä olisi varmasti suuri määrä käytännön havaintomateriaalia (kuten mittaustulokset joista mainitsit). Ei varmaankaan olisi huono ajatus koota tuota aineistoa ja julkaista sitä. Sitä voisi varmasti tutkijat käyttää tieteellisessäkin tutkimuksessa apuna. Esim. jotain tilastollista tutkimusta niistä voisi tehdä (ja varmaan olette jo tehneetkin).
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

leila

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 05.11.07 - klo:16:39 »

:-)) Hyvä Arska!  [:-DD] Möly-konsulentille  [KIPPIS] <- siniä palkaksi, vai miten se gini hienosti lausutaan!
Meteli on haitaksi ja esim. päiväkotien ja koulujen opettajille suositellaan kuulosuojaimia töihin  [:-DD].
Kirjattu
leila

Sus

• Vieras
« Vastaus #55 : 07.11.07 - klo:08:22 »

Pakko sanoa nyt kahden hoitokerran jälkeen FA-tuolissa, että unen laatu on parantunut. Olen aina ollut sellainen, että tarvin paljon unta, mutta silti, vaikka ed. yön unet ois jäänyt liian vähiin, mulla on tapana kukkua yli puolenyön. Vaikka olisi nukkumaanmenoaika jo, niin ei vaan onnistu. Nyt kuitenkin iltaisin alkaa nukuttaa sellaisella, mielestäni "normaalilla ja terveellä" tavalla ihan normaaliin nukkumaanmenoaikaan. Nukahdan myös tosi helposti, suunnilleen heti, olo on sellainen levollinen tavanomaisen rauhattomuuden sijasta. [:-)]

Varsinkin just hoitopäivänä, ekalla kerralla menin nukkumaan klo 20.30 ja eilen oli pakko mennä klo 21 jälkeen. Viime yönä nukuin 10 tuntia. :-)) Yleensä oon ollut sellainen, että 8 tuntia ei oikein riitä, 9 on aika hyvä. [:-)]

Uni on myös ollut nyt sellaista... hyvää ja syvää. En heräile yöllä ollenkaan.

Eilen myös sen tuolisession jälkeen, siis kun se loppui, oli semmoinen tunne, että olin ihan "imahtanut" tai "liimautunut" siihen tuoliin, oisin voinut nukahtaa siihen. :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #56 : 07.11.07 - klo:09:15 »

Kiva kuulla myönteisiä kokemuksia tuoli-istunnostasi! Onkohan tuo kovinkin kallista hommaa? Mistä saisi tietoja siitä, että missäpäin noita tuoleja olisi tarjolla?
 [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 07.11.07 - klo:09:22 »

Minä kyllä uskon tuohon tuolijuttuun, että sillä on rentouttava vaikutus.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #58 : 07.11.07 - klo:09:27 »

Kiva kuulla myönteisiä kokemuksia tuoli-istunnostasi! Onkohan tuo kovinkin kallista hommaa? Mistä saisi tietoja siitä, että missäpäin noita tuoleja olisi tarjolla?

Jos kuukkeliin laittaa hakusanaksi "fysioakustinen tuoli" niin tulee varmasti vastauksia. Helsingissä niitä taitaa löytyä runsaastikin. [:-)] Täällä Kotkassa yksi hoitokerta on 17 €. Alussa suositellaan jonkin pituista "kuuria". Mä aion käydä jokusen kerran nyt.

Alussa jutustellaan ja haastatellaan tarkasti ja mietitään sen perusteella yksilöllisesti millainen "ohjelma" laitetaan. Niitä taajuuksia ymmärtääkseni säädetään sen mukaan mihin halutaan apua...
Kirjattu

Marco

• Vieras
« Vastaus #59 : 07.11.07 - klo:09:36 »

Hae googlesta hakusanalla fysioakustinen niin löydät palveluntarjoajia. Yllättävän vähän hoitoa antavia paikkoja kuitenkin on, valitettavasti. Tuoleja on enemmän käytössä laitoksissa, joissa sitä tietenkin käytetään siellä olevien asiakkaiden kanssa. Hinnat vaihtelee 10-60 euron välillä riippuen hoidon pituudesta ja hoidon antajan koulutuksesta. Itse työskentelen Lahdessa Fysakos-klinikalla ja Helsingissä Circlum Plus-kilinikalla. Nuo Sussin kokemukset on tuttuja oikeastaan kaikkien unihäiriöisten kohdalta keitä olen hoitanut. Menetelmä on todella tehokas juuri tähän alueeseen. [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.139 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.