Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Liukuesteet kenkiin  (Luettu 747 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Liukuesteet kenkiin
« : 04.11.07 - klo:09:11 »

Löysin tälläisen:

http://www.bonuskalossit.com/
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #1 : 04.11.07 - klo:09:35 »

Alkoi kiinnostaa noi kalossit, ei tarvitsisi kaupassa ottaa pois, taidanpa soitella firmaan viikolla ja kysellä [:-)] Viis siitä miltä jalka näyttää, turvallisuus ennen kaikkea [:-)] Ja vanhemmille ihmisille voisi olla ihan mukavat.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 872
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #2 : 04.11.07 - klo:09:48 »

Samaa mieltä täälläkin, jos omasta mielestä tuntuu että liukuesteet olisi hyvä ostaa niin ei saisi antaa häiritä sen miltä näyttävät toisten mielestä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #3 : 04.11.07 - klo:09:57 »

Miusta tuli vannoutunut liukkareiden käyttäjä sen jälkeen, kun pari vuotta sitten kaaduin tossa jäätiköllä ja iskin kalloni pahasti. Ja noihan on just siks jees, että niitä ei tartte riisuu pois esmes kaupoissa. Meillä onkin ollut tarpeeks suukopua, kun oon rampannu eteisessä piikit kengissä ja kieltämättä on tullu pikkusen jälkiä.  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #4 : 04.11.07 - klo:10:00 »

Liukieteet on tosi hyvät   [:5]  minulla on ja minä käytän niitä kengissä aina liukkaalla kelillä liikkuessa, vaikka en nyt ihan vielä ikäloppu olekaan ja viis siitä mitä muut ajattelevät :-))
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #5 : 04.11.07 - klo:10:06 »

Mullakin on sellaiset kantapäiden alle laitettavat mutta kaupoissa ne on aina otettava pois ja pitäis löytyä se istuin johon istuutua jotta homma olisi helpompi suorittaa [:-)] Yksiin kenkiin hommasin ne taitettavat piikit, ne saa pois päältä kun hiukkasen vetäsee jalkaa taaksepäin vaikkapa maton päällä, mutta manuaalisesti ne täytyy laittaa päälle [:-)] Mutta, noi kalossit kiinnostaisi oikein tosissaan [:-)] Mukavat lintujen ruokinta matkalla pusikoissa kun joka puolella on kuitenkin jääkeli, sielläkin.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #6 : 04.11.07 - klo:10:24 »

Näistä likuesteistähän ollaan keskusteltu täällä pöntöllä aiempinakin vuosina.Myös minulla on liukuesteet,yksissä talvinilkkureissa ne on sellaiset mitkä voi kääntää kantapään alta piiloon kannan alle  sisälle mennessä.
Toiset liukuesteet ovat irralliset,jotka laitetaan kantapään alle ja kiinnityslenkillä nilkan ympäri kiinni.
Niitä voi käyttää sitten missä tahansa kengissä,millä sattuu olemaan liikkeellä.
Parempi on pysyä pystyssä kuin kaatua pahasti ja satuttaa itsensä pahimmillaan sairaalakuntoon tai jopa saada kunnon isku päähänsä ja henki pois  :-O :-O pahimmassa tapauksessa.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #7 : 04.11.07 - klo:10:33 »

Tässäkin on yks asia mistä oon "kade" eläimille: ne saa kulkea neljällä jalalla, mutta niin vain hevosetkin tarttee talvikengät liukkaille keleillä. Ja mitä tulee tohon, että miltä näyttää, niin sehän on pientä tässä maailmassa jos on liukuesteet kengissä ja on jonkun mielestä törpön näköinen.
Eip haittaa. [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 599
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #8 : 04.11.07 - klo:10:51 »

Varmasti kätevät, esim. koiralenkillä.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #9 : 03.09.13 - klo:19:57 »

Jokos mä kerroin että tuli jo nyt ostettua uudenlaiset liukesteet talveksi jäisille keleille.
Tiedä sitten miten toimivat.  Ei kauneuskilpailussa palkintopallille nouse [8-)]

http://www.retkiaitta.fi/product/6862/ezyshoes--liukuesteet
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #10 : 03.09.13 - klo:20:17 »

Juu, ja naapurin parketille  :-))
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #11 : 03.09.13 - klo:20:22 »

Omalta parketilta aloitetaan ja jos jälki on päätä huimaavan erikoinen niin sitten siirrythän naapurin parketille [8-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 720
  • Lahti
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #12 : 04.09.13 - klo:16:41 »

Juu kohta ne on ajankohtaiset nämä liukuesteet. Näyttää ihan toimivilta.

Minä en näistä icebugista luovu  http://www.outnorth.fi/fi/icebug/metro-l-bugrip.php?group=prod_prod_grp-s1/1605
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 746
  • Kotka
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #13 : 14.02.14 - klo:18:25 »

joku lukee tätä... :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Liukuesteet kenkiin
« Vastaus #14 : 15.02.14 - klo:00:50 »

Tänä talvena ei ole juurikaan tarvinnut liukuesteitä. Ostin kuitenkin nuo kalossit, joista Marle tuolla alussa kirjoitti. Ovat osoittautuneet loistaviksi. Sisällä niillä voi liikkua aivan hyvin, ja ulkona pitävät hyvin. Sellaiset kantapäähän tai eteen laitettavat jättävät aina toisen puolen alttiiksi liukumiselle ja sisällä eivät ole lainkaan kivat.

Nuo kalossit eivät ole kauneimmasta päästä, mutta tässä iässä ei liene enää mitään muutakaan kaunista mun olemuksessa, joten kalossit vaan jalkaan. Ja jos on vieläpä vesikeli, niin suojaavat kenkiä kastumiselta.

Tuolta toimittajalta saa myös sitä ainetta laitettavaksi talvikenkien pohjaan. Silloin ei näy ne kalossit. Tänne Tallinnaan eivät kuitenkaan uskaltaneet postissa lähettää, koska se aine on myrkyllistä (joskin erittäin pieni määrä), mutta tulli voisi kiinnittää siihen huomiota. Jos pääsee Suomessa ostamaan, niin uskoisin, että on vielä parempi kuin kalossit, mutta sama asia kuitenkin.

Turvallisuus ja vapaa liikkuminen ennen kaikkea!  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.251 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.