Noista poikien pyssyleikeistä vielä.
Meidän 3 vuotiaalle pojalle ei olla vielä ostettu pyssyjä eikä muitakaan aseita,mutta niin hän vaan kesällä keppejä keräsi ja leikki että ne olivat aseita.
Ei ole edes nähnyt mistään esimerkkiä.
Kyllä se lapsilla,ainakin pojilla on varmaan ihan jo verissä noi pyssyleikitkin.
Kyllä ne pyssyt sitten keksitään vaikka kepeistä tai mistä,ei sitä kai voi tai pidäkkään mitenkään estää.
Mun mielestä vanhempien homma olisi selvittää lapselle miten niillä leikitään,mikä on elämässä muutenkin oikein ja väärin,miten toisia ihmisiä kohdellaan ym
Puhua syistä ja seurauksista.
Tietenkään vanhempia ja kasvatusta ei voi syyttää kaikesta,joskus menee joku vaan jossain vikaan ja lapsi vinksahtaa tai tulee vääristynyt arvomaailma,vaikka kuinka vanhemmat tekisivät kaikkensa.
Ja tietysti vähän pitää katsoa ja olla kiinnostunut mitä lapsi katsoo telkusta tai pelaa,koko aikaahan ei voi vahtia esim koulussa,kavereiden luona ym mutta uskon että jos lapsen kanssa keskustelee asioista,vaikeistakin,on kiinnostunut menoista ja tekemisistä niin niillä pääsee jo pitkälle.
Korostan vielä että aina ei vika ole vanhemmissakaan.
Väkivallalta,aseista,maailman kauheuksista ei voi ketään pitää täysin pimennossa,pumpulissa mutta kipeistäkin asioista pitää voida puhua lapsille.
Rakkautta ja rajoja.
Esim mun mies katsoo mitä väkivaltaisempia ja raaenpia elokuvia,pelaa räiskintäpelejä,nuoresta asti.
Ihan normaali ihminen tuosta on tullut.
Musta on surullista että media "mässäilee" tälläisilla tragedioilla.
On jos jonkun näköistä videota,kirjettä,nettisivua mistä kukatahansa voi nähdä mitä on tapahtunut ja miten,ihan kuin olisi itse ollut paikalla.
Tsunamionnettomuudestakin oli ihan live kuvaa,ym
Tietysti se että saa tapahtuneesta mahdollisimman yksityiskohtaista tietoa auttaa muita ihmisiä ymmärtämään tapahtuman ja miten siihen on tultu.
Itse en tästäkään tapauksesta ole mitään videoita ym katsellut,parit uutiset katsonut ja lukenut.
Ahdistaa muutenkin,en halua ihan kaikkia kaameuksia tietääkkään.