Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tuusula  (Luettu 1958 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Tuusula
« Vastaus #45 : 09.11.07 - klo:05:14 »

Minä jaaaatkaaan..

Monia on kiusatu koulussa, ei heistä silti tappajia ole tullut jos olisi, kyllä olisi jatkusti ruumiit lööpeissä.
Tämä teko voi olla monien asioiden summa. Asiantuntijat, psykiatrit ovat kyllä saaneet jonkinlaisen käsityksen
ampujasta kirjeen perusteella. Kirje oli myöskin ristiriitainen sisällällöltään, sekava. Uutisissa nähdään melkein livenä
maailman sodat jne.. Toisinaan en katso edes niitä.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 09.11.07 - klo:08:16 »

Kerronpa omalta kouluajalta "terroritytöistä" Oltiin tuossa 12-13 vuotiaita. Tyttöjä oli kolme. Tunnit alkoi aina meidän muiden "ojennuksella". Ne kolme kovaa huusivat, karjuivat, kiroilivat ja uhkailivat. Jos joku uskalsi inahtaa se sai eteensä yhden näistä koviksista + uhkailut. Ei kukaan uskaltanut kertoa opettajalle niistä.
No, onneksi niistä tuli suht´tasapainoisia aikuisia ja  meille jäi kokemus, muisto kovanaama koulukavereista. Yhtenä vuotena mä jouduin yhden tyttön kiusankohteeksi, mulla kun on hiukan erikoinen sukunimi. Se sai pari muuta kaveriaan mukaan. Mä otin vastaan tyynesti sen suunsoiton tiettyyn pisteeseen saakka. Yhden koulupäivän loputtua jäin odottamaan koulun ulkopuolelle sitä. Se tuli, onneksi yksin. Kutsuin sen luokseni ja sanoin: "Molla" jos tuo kiusaaminen ei lopu, mä hakkaan sut niin että oma mutsiskaan ei tunne sua! Se lause meni perille, kiusaaminen loppui. Kyllä mä tärisinkin sen jälkeen, olin ylittänyt itseni. Tuon lauseen kuulin kerran jonkun muun suusta ja se jäi mieleen. Musta olisi ollut kenenkään hakkaajaksi... :-))  ei ikinä!
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #47 : 09.11.07 - klo:09:15 »

Niin, moni on ollut koulukiusattu. Minuakin kiusattiin, jopa opettajat kiusasivat. Olen ampunutkin, ja olen jäänyt vaille rakkauttakin .
Mutta en ole ruvennut kostamaan sitä toisille.
Monen asian summa, sitähän se on. Mikä on kaiken taustalla, jäänee ainakin tällaiselta "kyökkipsykologilta" selvittämättä.
Mutta onneksi sitä ei tarvitsekaan pohtia.
Myötätuntoa vaan lähetän kaikille heille, jotka nyt joutuivat kärsimään. Muuta en voi.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #48 : 09.11.07 - klo:09:30 »

Mun mielestä itseen vertaaminen kannattaa lopettaa ennen kuin aloittaakaan. Koska kukaan meistä ei tiedä. Ihmisten kokemukset elämän ajalta ovat hyvin erilaisia. Taustassa voi olla ja ehkä onkin paljon rajumpia asioita kuin kenelläkään edes tulee mieleen. [:-(] Puhumattakaan vielä esim. perimästä. Koko asia on niin monien tekijöiden yhteissumma, että jää ehkä ikuiseksi arvoitukseksi.

Tämä ei siis ollut tekijän puolustelua, vaan asian pohtimista.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #49 : 09.11.07 - klo:09:34 »

Pakkohan tätä on vatvoa vielä jonkin aikaa. Tuli mieleen että jospa kaveri olisi jäänyt eloon niin kuulusteluissa olisi voinut kertoa sen mitä muutkin jotka ovat tehneet tappoja: "ääni sisälläni käski tekemään näin". No, ei ole kertomassa.
Mä vieläkin jaksan räknätä noista peleistä. Jos katsot/pelaat tälläistä tunti tolkulla päivittäin niin johan on kumma että se ei jotenkaan ala vaikuttamaan ihmismieleen!

Ps. Ei täällä vertailua olla tekemässä, kerrottiin vaan oma kokemus. Samaa mieltä olen siitä että tuo teko on varmasti monen seikan yhteisumma.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #50 : 09.11.07 - klo:09:39 »

Eikös se ollut niin, että hän oli jättänyt lääkityksen pois. [:-(] Koulukaverit kertoivat, että viikkoa aiemmin henkilössä oli tapahtunut selvä muutos. Just tuo "ääni sisällä" kielii psykoottisesta tilasta. [:-(] Jotakin tällaista epäilisin.

Jotenkin, en tykkää "vatvoa", kuitenkaan ei voi olla kirjoittamatta omia pohdiskeluja. Kun ne mielessä pyörii. [:-I] [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #51 : 09.11.07 - klo:09:50 »

Kuten Pihis sanoi, että on kirjoittanut muttei lähettänyt, mä taas oon kirjoittanut monta kirjettä PÄÄSSÄNI mut en "paperille". :-)) No mää nyt oon semmonen krooninen vuntsailija... [:-I] .
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #52 : 09.11.07 - klo:10:23 »

Nyt on sitten Porkkalassa "tilanne päällä"
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #53 : 09.11.07 - klo:10:24 »

Kukas se tämän ketjun perusti, ja miksi [:-I] [:-P] Vatvomista ja muuta kommentointia vartenhan, eikö [:-)]  Joissakin masennulääkeiden käytön lopettaminen kuulemma äkkisesti saattaa nostaa esiin vihan tunteita, jossakin joku tiesi kertoa. Useimmissa varmaankaan ei. Itse kuulun jälkimmäisiin. Jouduin aikoinaan läheisen kuoleman vuoksi turvautumaan niihin ½-vuodeksi. Sinä aikana pystyin käsittelemään jossain määrin tunteitani, ne napit piti mun koossa. Nytkin syön niitä, tosin kohteena on selkä. Ne nostavat kipukynnystä, ainakin toivon niin [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 09.11.07 - klo:10:27 »

Nyt on sitten Porkkalassa "tilanne päällä"

Mikä?
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #55 : 09.11.07 - klo:10:29 »

Iltalehti uutisoi juuri
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #56 : 09.11.07 - klo:11:23 »

Voihan  [:-/] mitä pölvästejä tässä maassa onkaan!

Sekä Hyrylän koulusta että Kirkkonummen Kirkkoharjun koulusta laitettu liikkeelle huhua, että sinnekin hyökätään tms  [:-//]

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 09.11.07 - klo:11:29 »

Olihan se odotettavissa, että tietynlaiset tyypit lähtevät liikkeelle, kun tällainen tragedia tapahtuu.  [:-//] Ei sen tarvitse olla paha vika jos se on korvien välissä... [:-/]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #58 : 09.11.07 - klo:11:48 »

Hyvin sanottu, Pyris.
Kirjattu

12v.

• Vieras
« Vastaus #59 : 09.11.07 - klo:13:23 »

Ihan hyvä viestiketju tää on Sussu. Tähä voi mättää tuntojaa ja kokemuksiaa. Ehä näit o pakko lukee.
Näist jutuistha hyvi näkee, et "ei se o ihmisest, se on korkeemmas käres", ninkun joku jossai kirjas on kirjottannu.
Toisii sattuu ja toiset pääsee karkuu.
Olehammiäki monesti ihmetelly, etten sentä ketää o listinny. Ku ehä se munka lapsuuten mitää pelkkää
kiusaamist ollu, sehä oli rääkkäämist. Olin nin kevyt nostella ja kevyt viskellä, pikkunen ja sairaalloisena syntynny.
Sitte vaa tapahtu se ihme, et kasvoin ihan sopivan kokoseks, eikä ollu enää nin helppoo nostella, tai viskellä
ja hogasin, et on ihan hyvä kuleksia omatunto olkapääl. Vähä vaivaa, ku tos toisel olkapääl kykkii toi pikkupeeveli.
Nii ja se murphyki viä luuhaa mukana. Nehä mut saa viäläki jotai tyhmiä tekee.   [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.286 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.