Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tuusula  (Luettu 2024 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Tuusula
« Vastaus #75 : 09.11.07 - klo:19:12 »

Jfpuuuuuf... joo...  [:-I]

[:-(]

löysin ne linkit.
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 09.11.07 - klo:19:14 »

Kaikenlaista spekulaatiotahan voi hatusta heitellä, mutta oikeasti emme voi tietää heidän perhe-elämästään yhtään mitään. Vai tunteeko joku heidät henkilökohtaisesti?

Miettikää miltä mahtaa tuntua vanhemmista kun heidän yksityiselämäänsä kuvitellaan tunnettavan vain sen perusteella mitä ovat kirjoittaneet musiikista, porkkanankasvatuksesta ja maailmanparannuksesta? Niissä kirjoituksissahan on ollut nimen omaan kyse vanhempien omista kiinnostuksenkohteista, jopa työstä. Ehkä ovat aivan tarkoituksella rajanneet pois lapsensa niistä kirjoituksista esimerkiksi suojellakseen lastensa yksityisyyttä?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #77 : 09.11.07 - klo:19:20 »

Tämänpä takia varovasti kirjoitinkin vain. Vanhemmat ovat aina syyllisiä? Näinhän yleinen mielipide tuomitsee.

Mutta en voi kuitenkaan ymmärtää isän kitarasooloa, jos oma lapseni olisi tehnyt tuon teon, en olisi pystynyt ajattelemaankaan moista. Mutta isälle voi musiikki olla terapiaa ja myös musiikin teko!

Ja hatustahan oli nuo miun heitot, mutta kuitenkin.... ne oli miun ajatuksia... ajatuksia, kun mietin asiakkaitani.

Ja edelleenkin toivon, että pikkuveli saa tarvitsemansa avun.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 09.11.07 - klo:19:25 »

Spekulointiahan on netti pullollaan tapauksesta. Luonnollista. Voi olla että kotona on ideologioista, maailmasta, sen parantamisesta puhuttu avoimesti, tai sitten ei. Kyllä ainakin minun lapsuudessa vanhemmat puhuivat idelogioistaan jotka olivat toistensa vastakohtia. Omaksuin toisen arvomaailmaa, en ilman pohdintoja kuitenkaan.
« Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo:19:27 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #79 : 09.11.07 - klo:19:34 »

En minä tietenkään voi mitään tietää isästä enkä kitarasooloista, mutta jos nyt musiikin kautta paljolti elävää ihmistä ajattelee, niin ehkä se on hänen tapansa huutaa tuskaansa ulos?

Käsittääkseni tuo isä on ollut netissä aktiivinen juuri siellä, missä tuon soolonkin julkaisi. Ehkä se oli hänen tapansa kertoa nettikavereilleen tunteistaan? Vähän sama jos joku Pönttöläläinen kokisi ison menetyksen ja järkytyksen ja kertoisi tunnoistaan täällä vaikka runolla, piirustuksella tai valokuvalla. Tuo minulle tuli mieleen.

Suruun ja järkytykseenkin ihmiset reagoivat niin monin eri tavoin, kuka mitenkin. Joku romahtaa heti toimintakyvyttömäksi, toinen elää sitä shokkivaihetta loputtomalla puuhailulla, asioiden järjestämisellä. Ehkä joku tekemällä kitarasoolon?

Ja tuo aivan yhtä lailla hatusta vetäistynä spekulaationa kuin muutkin.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #80 : 09.11.07 - klo:19:36 »

Tässä nyt yhtään ampujan vanhempia syyllistämättä ,mutta kuulin jostain että äidillä olisi ollut vähän samansuuntaisia ajatuksia kuin pojalla.
En tuota kotisivua kovin hyvin lukenut.
En tiedä onko tämä totta tai mitenkään halua syyllistää ketään.
Kuten jo aiemmin sanoin niin lapsi voi jossain vaiheessa kasvaa kieroon vaikka olisi kuinka hyvä kasvatus.
Mutta mutta,jostainhan tuollainen arvomaailma ja ajatukset saa alkunsa.
Itse ainakin yritän siirtää pojalleni asioita joita itse pidän tärkeinä ja ajatusmaailmaani,toki hän saa nuorena ja aikuisena itse ajatella asioita niin kuin parhaakseen katsoo,muodostaa omia näkökantoja ja ajatella omilla aivoilla.
Kotoa ja kasvatuksesta riippuu paljon mitä lapsen elämästä tulee,ei kuitenkaan 100% aina kodin vika.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 09.11.07 - klo:19:45 »

Se ainakin on varmaa että molemmat vanhemmat olivat luovia persoonallisuuksia, ja herkkyys todennäköisesti periytyy. Nuorille tulee informaatiotulvaa kaiken maailman ideologioista ja niiden viidakossa voipi herkkämieliset eksyä pahemman kerran, liika on liikaa, ei jakseta käsitellä kaikkea...alkaa ahistamaan...ja mahdollisesti mieli sairastuu [:-I]
Kanavoidaan pahaolo pelienmaailmaan joissa aseilla poistetaan pahikset maailmasta.. mä jaksan edelleenkin nalkuttaa niiden vaikutuksesta herkkään mieleen [8-)]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #82 : 09.11.07 - klo:20:07 »

Mäkin uskon pitkälti pelien ja elokuvien edesauttavan väkivaltaista käytöstä,mutta henkilön täytyy varmaan olla jo ennestään vaikutuksille altis tai herkkä mieleltään.
Ei mun mieskään ole väkivaltainenvaikka räiskintäpelejä pelaakin ja erittäin raakoja leffoja katsellut nuoresta asti.
Seurustelumme alussa tosin oli tosi herkkä,nykyään aika paljonkin kovempi.
Vaikuttaako siihen sitten ikä tai turtuminen,en tiedä.
Eikä kaikki vanhemmat edes välttämättä tiedä tai kiinnosta mitä pelejä lapset pelaavat.
Tai pelaavat kavereilla jos ei kotona saa.
Mutta ei kyllä tarviis tehdä ollenkaan mitään kovin raakoja ja väkivaltaisia pelejä.
Lainaus
Kanavoidaan pahaolo pelienmaailmaan joissa aseilla poistetaan pahikset maailmasta
Eikä aina niitä pahiksiakaan.
joskus sivusilmällä noita pelejä katsellut niin ihan surutta viattomia sivullisiakin teurastetaan tai ajetaan autolla päälle kadulla. [:´(]
« Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo:20:09 kirjoittanut emo »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 09.11.07 - klo:20:25 »

Sekoitetaan pakkaa vielä:

Mitähän mahtaa Linkola ajatella jos katsoo videon?
Ja ensimmäinen video kyllä kertoo sekavasta mielestä. Ja musiikki... [:67] pelottavaa! Koko video oli karmea!
Maailmassa on paljon kaunistakin, valitettavasti hän ei sitä jostakin syystä löytänyt.. olisipa!

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?27937534

Kyllä tämäkin palsta hiljenee kun tarpeeksi asiaa on puitu.

« Viimeksi muokattu: 09.11.07 - klo:21:04 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #84 : 09.11.07 - klo:21:56 »

[:-I] Hmm...minä luulen että Linkola ei yhtään tykkää tuosta videosta - spekulaatiota tämäkin.
Minut yllätti tuo vanhempien elämänkatsomus -  [?]
Voihan tuosta tehdä kaikenlaisia päätelmiä, mutta mikä on totuus - se voi  olla toisenlainen kuin mitä kuvittelemme tai luulemme - paha tuohon on mitään mennä sanomaan. Ristiriitaisuus näkyy räikeästi videossakin - kuten kaikessa.  [:-I] - siinä kirjeessäkin. Ehkä siinä yksi syy; kyvyttömyys käsitellä ristiriitoja.
Miksi hän valitsi vihan - kun olisi voinut valita toisinkin [?]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #85 : 09.11.07 - klo:22:53 »

En jaksanut nyt lukea kaikkia ketjun kirjoituksia.
Mutta en suinkaan minä tarkoittanut että se koulukiusaaminen on se ainoa syy.
Enkä suinkaan myöskään sitä että JOKAINEN koulukiusattu menee ja tappaa.
Ei näy minulla olevan kirjoittamisen lahjoja kun en saa itseäni ymmärretyksi.

Mutta eikös tuollaisten "pienien" (jos koulukiusaaminen nyt on niin pienijuttu), summasta tule sitten se viimeinen pisara joka katkaisee kamelin selän.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #86 : 09.11.07 - klo:23:28 »

No, eipä ollut mikään virtuoosi!  [:-I]

-ei löytynyt ei, mustalla pohjalla paljon valkoista kirjoitusta  [:-I]

:-O :-O :-O :-O oudolta tuntuu, kun nuin paljon kirjoitetaan isän ja äidin taustoista, ja kaikki kirjoitukset tuolla hurjapäiden luettavana  [:-/]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #87 : 10.11.07 - klo:11:26 »

Uskoisin, että yhteydenpito tämän naisen(tanascheel) kanssa lopulta kärjisti tilanteen sille tekoasteelle:
http://www.youtube.com/watch?v=gnApydLdZR8&feature=PlayList&p=5FF5FB23E5590 4E3&index=3

Siitä videosta poimin tällaisen kohdan(vapaa suomennos) : "Monelle meistä vapaus ja arvokkuus ovat paljon tärkeämpiä kuin pitkä elämä tai fyysisen kivun välttäminen. Sitäpaitsi meidän kaikkien on joskus kuoltava ja siksi saattaakin olla parempi kuolla taistellen jonkin asian puolesta kuin elää pitkä ja merkityksetön elämä."   :-O

http://www.youtube.com/user/tanascheel

Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 10.11.07 - klo:11:52 »

Uskoisin, että yhteydenpito tämän naisen(tanascheel) kanssa lopulta kärjisti tilanteen sille tekoasteelle:
http://www.youtube.com/watch?v=gnApydLdZR8&feature=PlayList&p=5FF5FB23E5590 4E3&index=3

Hyvin samansuuntaista tekstiä ampuja itse kirjoitteli jo paljon aikaisemmin netissä kuin mitä oli tuo nettituttavuus. Linkkejä en pistänyt ylös, mutta tulvat vastaan jollain keskustelupalstalla kun googlasin eri nimimerkeillään. Minä uskon, että tuollainen ajattelu on aika yleistä niissä piireissä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #89 : 10.11.07 - klo:12:22 »

Saikohan tuossa perheessä ilmaista vihaa... [:-I] Tämä tuli nyt vaan mieleen HYVIN pintapuolisen vilkaisun jälkeen, kun katsoin äidin sivua ja jotakin isästä.

Pointtini vaan on se, että, siis vihaahan on kaikissa ihmisissä. Myös vihan tunteiden kieltäjiä on pilvin pimein. Joskus se saa sellaisen muodon, että hypätään toiseen äärilaitaan eli ryhdytään pasifistiksi. [:-I] Vihaa ei saa olla, vain rauhaa ja rakkautta... Mutta sehän ei poista vihan tunteita. Lähinnä ajattelin vaan tämän pojan suhteen, kasvuiässä... että jos vihaa ei saa ilmaista, se patoutuu...

(Ei saa yleistää tuota pasifistijuttua. Henkilökohtaisesti tunnen muutaman, joka minun mielestäni on vähän niinkuin sinne päin. "Susi lammasten vaatteissa". [:-I] )

Toinen juttu, että taiteilijapersoonat saattavat olla hyvinkin itsekkäitä, oma juttu on tärkeintä ja muu toissijaista, esim. lapset...

Hajamietelmiä jälleen. Ei välttämättä sovi tuohon perheeseen, kun en ole jaksanut perehtyä asiaan... Mutta tuo viha-asia on ylipäänsä musta tärkeä tiedostaa, ihan omassa itsessäkin.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.547 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.