Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kuinka usein poltat kynttilöitä?

Joka päivä
- 10 (29.4%)
Jokusen kerran viikossa
- 15 (44.1%)
Jokusen kerran kuukaudessa
- 5 (14.7%)
En koskaan
- 1 (2.9%)
Vain joulun aikaan
- 3 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 29

Kirjoittaja Aihe: Kynttilä-gallup  (Luettu 399 kertaa)

Sus

• Vieras
Kynttilä-gallup
« : 10.11.07 - klo:17:45 »

Nyt pukkaa kalluppii, koittakaa kestää. [:-DD]

Eli, tälleen pimeään aikaan vuodesta, kuinka usein poltat kynttilöitä?

Jos otetaan vaan tavalliset kynttilät gallupiin, mutta kuinkas ulkotulet? Poltteletko paljon ulkotulia?

Kynttilävinkkejä? Oletko tehnyt itse kynttilöitä?

Mää oon tehnyt joskus kynttilöitä yhdellä kurssilla. Vinkkinä muutes tuli mieleen, että ihmiset, joilla on kissoja, varsinkin pöydille hyppiviä sellaisia :-)) niin muistakaa kelluvat kynttilät! Turvallisempia. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:17:47 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Kynttilä-gallup
« Vastaus #1 : 10.11.07 - klo:17:45 »

Puuttuu vaihtoehto "talviaikaan useinkin"  :-))

Sus

• Vieras
« Vastaus #2 : 10.11.07 - klo:17:46 »

:-))
No pistä sit vaikka jokusen kerran viikossa.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #3 : 10.11.07 - klo:17:52 »

Talviaikaan päivittäin. Mulla on keittiössä kolme iittalan lasituikkua metallikehikossa, kehikko taas roikkuu ketjulla katosta ja viikolla tein löydön kirppikseltä. löysin kaksi samallaista lisää. Jotenkin ne tuntuvat turvallisilta polttaa. Olen etsinyt tuikuilleni nimeä mutta en ole löytänyt. Täytyy varmaan laittaa pöntölle tunnistettavaksi.
Ulkona taas mulla roikkuu vaahterassa lyhtyjä, taitaa olla seitsemän ja niissä polttelen kynttilöitä.
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:17:54 kirjoittanut iipa »
Kirjattu

Klorofylli

• Vieras
« Vastaus #4 : 10.11.07 - klo:18:02 »

Useamman kerran viikossa ja ympäri vuoden. Pimeään vuodenaikaan tietysti enemmän. Talvella varmaan joka päivä.
Aamuisinkin on tosi kiva herätä tosi tosi aikaisin, istua kynttilänvalossa ja juoda teetä kun kaikki muut vielä nukkuu. Kynttilänvalo ei herätä ketään eikä itsekään virkisty liiaksi, voi vaikka mennä vielä hetkeksi torkkumaan jos on vapaapäivä. [:-)]

edit. minusta kaikkein ihanimpia on isot pöytäkynttilät, tuikkuja en polta koskaan.
« Viimeksi muokattu: 10.11.07 - klo:18:05 kirjoittanut Klorofylli »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #5 : 10.11.07 - klo:18:07 »

Ei ollut oikein minulle sopivaa vaihtoehtoa, kun poltan vain joulun aikaan muutaman kerran. Poltan siis muutaman kerran vuodessa.
Kirjattu

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #6 : 10.11.07 - klo:18:12 »

Talvisaikaan polttelen parvekkeella kynttilälyhtyä ja silloin tällöin sisällä kynttilöitä, mutta kisun takia olen rajoittanut elävän kynttilän polttamista.
Kerran olen kokeillut kynttilöitten valmistusta ja kertaan se jäi, helpompi on ostaa kaupasta kynttilät.
Kirjattu

Klorofylli

• Vieras
« Vastaus #7 : 10.11.07 - klo:18:18 »

Mä just pyysin isää takomaan mulle raudasta sellaisen ison ja tukevan pöytätelineen kynttilöille, ettei vahingossakaan pääse kaatumaan. Sellaisen jossa on reilun kokoinen painava alusta ja jossa on keskellä "ruuvi" johon kynttilän voi ruuvata keskeltä tukevasti kiinni alustaan.
Saas nähdä millaisen saan. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #8 : 10.11.07 - klo:18:23 »

Tuo olikin kiva idis iipalta, että veisi puuhun roikkumaan kynttilälyhtyjä. Mulla on useampikin kynttilälyhty tuolla. Rappusilla, katoksen alla, on katosta roikkumassa pikkasen isompi kynttilälyhty.

Vastasin "jokusen kerran viikossa". Ehkä polttelisin enemmänkin pimeään vuodenaikaan, mutta nuo kissat rajoittaa. Ei uskalla jättää kynttilää palamaan, jos lähtee vaikka vaan käväisemäänkin pikaisesti ulkona pihalla. Tosin sijoittelen niitä sitten semmosiin paikkoihin, joihin kissat ei pääse tai yleensä mene. Esim. keittiön liesituulettimen päällä on aikas turvallinen paikka. Meenkin laittamaan heti sinne yhden. [:-)]
Kirjattu

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #9 : 10.11.07 - klo:18:26 »

Tosta puuttui mun vaihtoehto eli muutaman kerran vuodessa (jouluaikaan lähinnä) eli laitoin sitten en lainkaan.
Kirjattu

Klorofylli

• Vieras
« Vastaus #10 : 10.11.07 - klo:18:29 »

Totta, kaunista on kun puussa on lyhtyjä. Mulla oli aiemmin muutama pieni, mutta nyt on yksi isompi omenapuun oksalla.
Kauniisti valaisee pimessä. Siellä poltan niitä öljykynttilöitä jotka palaa monta yötä, kunhan sammuttaa aamulla. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #11 : 10.11.07 - klo:18:34 »

Mä lisäsin nyt sen "vain joulun aikaan", mutta ikävä kyllä omaa ääntään ei voi muuttaa. (Mun PITI laittaa niin, että voi muuttaa, mut unohdin. Enää taas en voi itse sitä muuttaa [NUT] )
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #12 : 10.11.07 - klo:18:59 »

Jokusen kerran viikossa ja yleensä näin viikonloppuisin on ulkona ja sisällä kynttilät "päällä". Vaikka täytyy myöntää, että sisällä pitää olla äärimmäisen tarkkana, kunnes Elvari ja Pulla simahtaa. [:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 10.11.07 - klo:19:30 »

Lasiset tuikut ovat hyvä ekologinen vaihtoehto.  :-)) Niihin tarvitsee vaihtaa vain sisus. Markkinoidaan nimillä "Eko Lasi-tuikku" ja täytteet "Tuikku refill" (ilman alumiinista kuorta).

http://www.suomalainenjoulu.fi/havi

[:-)]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 10.11.07 - klo:20:08 »

...ja ne ovat tällaisia:

Kirjattu

Sivu luotiin 0.123 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.