Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai 15.11.2007  (Luettu 1291 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Torstai 15.11.2007
« Vastaus #75 : 15.11.07 - klo:21:21 »

Terveiset pieneltä kävelylenkiltä talon ympäri ja pieni pysähdys postilaatikolla mainos/ilmaislehtiä hakemassa,
aivan ihana ilma, tähtöset tuikkii taivaalla ja huikan lunta maassa niin valaisee mukavasti, pakkasta nyt -2,5 mittarissa.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #76 : 15.11.07 - klo:21:29 »

Kuinkas pitkä työmatka sulla nyt olikaan?  [:-)]

33,5 kilometriä töihin ja 32,5 kilometriä kotiin!  :-))
(Muuton jälkeen noin 45 km/suunta. Kääk!)

Mihinkäs se kilometri häviää?  :-O

No mä epäilin ensin auton mittaria, mutta ne on noi rampit aika isoja. Mennessä joutuu aina kiertämään ja takastullessa rampit oikaisee! Ja onhan kotiin päin muutenkin mukavampi ajella!  :-))

Näinhä se on kotiin päin matka tuntuukin aina lyhyemmältä ajella.  :-))

Tänään matkaan meni tunti normaalin vajaan 25 min sijaan. Olin parin kilsan päässä kotoa, kun alkoi kuulua ihmeellistä pörinää  [:-I] Seuraavalla bussipysäkillä seis... ja oikein arvasin: rengasrikko  [:-//]
Soitin tietty heti Pasille, että apuuua! Pasi oli ottanut 1½ lonkeroa ja mä kielsin lähtemästä ajamaan.
Seuraava soitto Rakkaalle Sisarelleni Tainalle, joka tottakai oli heti valmis auttamaan.
Taina haki lämpimästi pukeutuneen Pasin, hallitunkin ja taskulampun.
Sillä välin mä tutkailin auton ohjekirjaa ja sain kuin sainkin vararenkaan laskettua auton mahan alta esille. Ja lopulta jopa irti vaijerista.
Siinä vaiheessa Uljas Ratsuväki olikin jo paikalla  :-))

Porukalla saimme renkaan vaihdettua. Olin tietty parkkeerannut auton niin, että toinen takarengas puoliksi asfaltilla ja puoliksi tyhjän päällä ja kun Pasi nosti autoa, se alkoi liukua sivulle. Onneksi ei sentään kaatunut.
Pasi oli urakan jälkeen melko kurainen, vaikka olikin tajunnut ottaa muovia alustaksi.

Ja täytyypä sanoa, että Pasilla toimii hermot hätätilanteissa: se oli ennen kotoa lähtöä ehtinyt antaa tyttärelleen ohjeet laittaa sauna päälle.  :-)) Lämmin sauna on kyllä renkaan vaihdon päälle paikallaan!

Kiitokset tätäkin kautta myös Tainalle! Olet kyllä taas ollut kullan arvoinen ja luvassa jonain päivänä herkullinen ateria!  :-)) :-)) :-))

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 15.11.07 - klo:21:41 »

Loppu hyvin, kaikki hyvin!!  [:5]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 15.11.07 - klo:21:47 »

Olipas melkoinen kotiinpaluu sulla Kaija töistä  :-O  onneksi sait Tainan ja Pasin apuun  [:5] [:5]  ja kotona pääsette ihanaan saunan lämpöön ja kyllä Taina herkullisen aterian ansaitsee ja ehkä  [:24] [:24] myös saavat jotakin herkkua  :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #79 : 15.11.07 - klo:21:48 »

onneks taina ei asu esim. Kittilässä. [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #80 : 15.11.07 - klo:21:48 »

Loppu hyvin, kaikki hyvin!!  [:5]

Ei se vielä ole loppu: mä en voi lähteä ajamaan huomenna töihin 3 nastarenkaalla ja 1 vararenkaalla, vaan aamulla on mentävä rengasliikkeeseen. Toivottavasti ton pystyy vielä korjaamaan ja toivottavasti vanne ei mennyt soikeaksi!  [:5]

Tämä oli mun ensimmäinen rengasrikko, vaikka viimeiset 7 vuotta olen ajanut pelkkiä työmatkoja 17 000 km vuodessa. Eli mulla on ollut pahuksen hyvä tuuri!

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #81 : 15.11.07 - klo:21:56 »

Kuinkas pitkä työmatka sulla nyt olikaan?  [:-)]

33,5 kilometriä töihin ja 32,5 kilometriä kotiin!  :-))
(Muuton jälkeen noin 45 km/suunta. Kääk!)

Mihinkäs se kilometri häviää?  :-O

No mä epäilin ensin auton mittaria, mutta ne on noi rampit aika isoja. Mennessä joutuu aina kiertämään ja takastullessa rampit oikaisee! Ja onhan kotiin päin muutenkin mukavampi ajella!  :-))

Näinhä se on kotiin päin matka tuntuukin aina lyhyemmältä ajella.  :-))

Minäkin tuon kadonneen kilometrin tulkitsin johtuvan siitä että kotiin on mukavampi ajella kuin töihin. :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 15.11.07 - klo:22:28 »

ja vielä koirulin kanssa pihalle kurkkimaan  [:-)]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #83 : 15.11.07 - klo:22:32 »

Tokihan sitä pitää ainoaa siskoaan auttaa hädän tullen... ja toki herkullinen ateria aina maistuu.  [:-DD]
Kävin hakemassa kebabpizzan, oli hyvää. Pieni pala jäi huomiselle ravieväiksi.
Huomenna mennään Lahteen lounasraveihin, Hopon tallikamu juoksee siellä kilpaa.

Eilen koulussa hiukkasen huvitti kun yks tyttö (alle 25 v) selitti miten hänen piti mennä käymään yhdessä
paikassa, mutta hän huomasi että sinne on yli 2 km bussipysäkiltä eikä hän saa autoa lainaksi.
Katselin vähän hölmistyneenä, ja totesin että äkkiähän tuollaisen 2 km kävelee niin tää tyttö oli  ihan
järkyttynyt ja totesi "mä olen helsinkiläinen". Eli, helsinkiläinen ei siis kävele  [:-I] [:-)]
Ja hän oli ihan tosissaan, että ei voi tuota matkaa kävellä. Terve nuori ihminen!
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #84 : 15.11.07 - klo:22:40 »

Helsinkiläinen EI kävele, jos ei ole pakko. Se olikin mun eka havainto helsinkiläisistä. Esim. Aleksanterinkadulla, jos haluaa kahden korttelinvälin päähän johonkin kauppaan, hypätään ratikkaan ja ajellaan sillä ne kaksi korttelinväliä. Niin. No.. ainaskin keskustassa asuvat. Mut äkkiiks sen vähä sivullisempikin oppii. Kun on kuukausikortti. [:-DD]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #85 : 15.11.07 - klo:23:09 »

No onpa ihme juttu kun ei helsinkiläinen kävele  :-O

Pikku kävelyllä käyty taas ulkona  [:-)]  ja tähtöset tuikkii edelleen taivaalla ja -2,8 pakkasta.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #86 : 15.11.07 - klo:23:11 »

Maassa ei juurikaan lunta muutama hiutale paikoitellen vähän valkoista huurua melkein enemmin mustaa, täytyy katsoa jos kameran kanssa ehtisi ulos viikonloppuna
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #87 : 15.11.07 - klo:23:15 »

Ei ne kävele. Luulen, että Pöntöltä löytyy Helsingin ainoat kävelevät helsinkiläiset. :-)) Pönttö onkin silleen valikoitunutta sakkia.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #88 : 15.11.07 - klo:23:19 »

Ei ne kävele. Luulen, että Pöntöltä löytyy Helsingin ainoat kävelevät helsinkiläiset. :-)) Pönttö onkin silleen valikoitunutta sakkia.

Hieno juttu .... [:5] [:5]
Kirjattu

Töyhtis

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Hämeen hidas
« Vastaus #89 : 15.11.07 - klo:23:42 »

Hyvä, että Kaija selvisi "ratsuväen" avulla rengasrikosta  [:-)]

Tällä viikolla on jäänyt ulkoilut ihan nollaan......huomenna on pakko mennä muutenkin ulos kuin kotoa autoon ja autosta työpaikkaan ja takaisin. Jaa, mutta olenhan minä tietty takapihalle lenkkeillyt viemään tipeille ruokaa. Meinasin vallan unohtaa. Tämä viikko on mennyt ihan työpaikan hyväksi...työpäivät venyneet melko pitkälle iltaan.

Toivottelen jo mukavaa huomista aamua...eihän se enää huominen kovin kaukana ole  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.661 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.