Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläläisille liikettä niveliin!  (Luettu 30856 kertaa)

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #165 : 03.02.08 - klo:17:19 »

Täällä alkoi reippailu NYT!
Kävin uimassa. Aloitin varovaisesti ja hitaasti uimalla ensin 1 km, sitten lämpimään terapia-altaaseen ja hieroin niskaani ja selkääni vesiporeilla. Sitten vähän saunassa ja taas 1 km ja terapia-allas. Sen jälkeen istuin saunassa melko pitkään, kun siellä oli mukavia naisia, joiden kanssa rupattelin. Kuulin uusia asioita, joita voisin tehdä. Voisin mennä vaikka aikuisten uimakouluun, jossa oppii uimaan niin, ettei niska tule kipeäksi.

Vähän oli vapiseva olo, kun menin pukuhuoneeseen kaiken tämän jälkeen. Onkohan huomenna paikat kipeänä?  [:-I]

Ostin kuukauden kortin, jolla voi olla niin kauan kuin huvittaa hallilla ja käydä kuntosalillakin. Ajattelin mennä kuntosalille silloin, kun siellä on joku ohjaaja, joka neuvoo. En ole koskaan vielä elämässäni käynyt kuntosalilla, joten se vähän jännittää. Ohjaajalle varmaan voi kerto selkäongelmistaan. Sitten täytyy aloittaa varovasti.

Kuukausikortti maksoi yht. 47 euroa. Nyt täytyy sitten käydä siellä, että saa rahalleen vastinetta.
Toivottavasti saan myös tuon "uimarenkaan" ympäriltäni pois. Jostain syystä keskivartaloon on juuttunut uimarengas, joka ei lähde millään pois.  :-))
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #166 : 03.02.08 - klo:17:24 »

Uintikävely tai uintijuoksu on paljon tehokkaampaa kuin pelkkä uinti. Kunhan kroppa on kondiksessa aloitan jommallakummalla tai kummallakin. [:-)]

Ai, aloit Marjuli varovasti 1 + 1 km = 2 km :-))
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #167 : 03.02.08 - klo:17:29 »

Hienoa Marjuli kun ryhdyit sanoista tekoihin. Hattua nostan moisesta uimasuorituksesta! Melkoinen vesipeto olet! Taitaisi jäädä meikäläisellä uimatta.

Tuo aikuisten uimakoulu kuulostaisi mielenkiintoiselta. Minä olen kohtalaisen hyvä sukeltamaan, siis altaassa ilman mitään laitteita, mutta pinnalla pysyn huonosti. Syynä ihan selkeästi huono uimatekniikka. Se kuluttaa turhaan voimia ja saa minullakin niskan kipeäksi.

Kuukausikortti on minusta hyvä juttu. Kun maksu ei ole käyntikerroista kiinni, niin tulee käytyä enemmän. Minä en ainakaan kävisi jumpassa melkein joka päivä, jos joutuisin kertamaksulla pulittamaan saman summan kuin mitä kuukausimaksu jaettuna käytyjen päivien määrällä. Kun kaikki on maksettu etukäteen, tuntuu käyminen aina vain halvemmalle mitä useammin käy.

Marjuli, onko teillä kiva uimahalli siellä lähellä?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #168 : 03.02.08 - klo:17:30 »

Marle, miten sun vointi? Tuliko pitkäkin tauko hienosti alkaneeseen liikuntaharrastukseen?
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #169 : 03.02.08 - klo:17:34 »


>>>
Marjuli, onko teillä kiva uimahalli siellä lähellä?

Rajamäellä on ihan kiva uimahalli. Matka ei ole liian pitkä ja samalla voi tehdä ostoksia. Toivon, että keväällä voisin pyöräillä sinne. Nyt sinne pääsee bussilla helposti. Tänään mentiin tosin omalla autolla Didin kanssa.  [:17]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #170 : 03.02.08 - klo:17:40 »

Jokin revähti, lihas tai nivel. Taukoa tulee jonkin verran mutta heti kun selkä tulee kuntoon tuolta osin niin lähden kokeilemaan sen kestävyyttä, uintikävelyllä ja sauvoilla. Sauvoa pitäis 4 x ½ tuntia viikossa, suht reippaasti mutta kaiketi mä ensin babysteppein [:-)] Se pallojumppa oli ihan ok, mutta mä viänsin ihteeni väärin. Niiden liikkeiden teko ei ole mitään helppoa vaikka ohjaaja näyttää liikkeet ja musa jytkää mukana tahdistamassa. Eli, selkä on edelleen kipeä siitä mihin "puukko" iski. Mutta tiedän että se saattaa kestää viikon kaksikin, riippuen vamman laajuudesta. Huomenna olisi tarkoitus kokeilla duuniin menoa ja jos ei onnaa niin saikkua hakemaan. Me oltiin kaikki Ortonin vakuuttamia joten tuokin on selvitettävä miten sen kanssa toimitaan.
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #171 : 03.02.08 - klo:18:33 »

Minä olin uimasillaan pari tuntia Kukkasen kanssa ja välillä saunottiin ja paistettiin makkaratkin kiukaalla.  [:-I]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #172 : 03.02.08 - klo:18:38 »

Hä? "uimasillaan pari tuntia"   
Kirjattu

Risto

  • Vieras
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #173 : 03.02.08 - klo:18:59 »

Hä? "uimasillaan pari tuntia"   

Niin, meillä on oma uima-allas tuolla saunaosastolla.  [:-I]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 467
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #174 : 04.02.08 - klo:13:30 »

täälläkin sukellus onnistuisi vaikka pohjaan asti, mutta se vaakatasossa eteenpäin meneminen  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #175 : 04.02.08 - klo:16:39 »

Olen vähän ihmetellyt, että tänään ei ole paikat kipeänä eilisestä uimisesta.  [:21]
Kovasti tekisi mieli mennä tänäänkin uimaan, mutta olosuhteiden pakosta en nyt pääse. Tänään on työpäivä ja se jatkuu vielä illalla. Onneksi menen sentään lenkille Mustikan kanssa.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #176 : 04.02.08 - klo:16:45 »

Marjuli, olet siis selvästikin paremmassa kunnossa kuin mitä luulitkaan!  [:-)]

Reipas kävely on muuten yllättävän tehokasta liikuntaa. Ihan yllätyin kun sykemittarilla tuota joskus testailin. Joten ei muuta kuin hyvää lenkkiä vaan Mustikan kanssa  [:-)]

Minulla alkaa kohta nousta savu korvista, jos en pääse vähitellen takaisin liikkumaan. Ensin olin neljä päivää kipeänä, sitten muutamana päivänä pääsin kevyesti liikkumaan ja nyt on taas jo kolmatta päivää hiihtelen täällä kotona tohveleissa nokka vuotaen ja kurkku tuhannen kipeänä.  [:-(]
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #177 : 04.02.08 - klo:16:50 »

Marjuli, olet siis selvästikin paremmassa kunnossa kuin mitä luulitkaan!  [:-)]

Reipas kävely on muuten yllättävän tehokasta liikuntaa. Ihan yllätyin kun sykemittarilla tuota joskus testailin. Joten ei muuta kuin hyvää lenkkiä vaan Mustikan kanssa  [:-)]

Minulla alkaa kohta nousta savu korvista, jos en pääse vähitellen takaisin liikkumaan. Ensin olin neljä päivää kipeänä, sitten muutamana päivänä pääsin kevyesti liikkumaan ja nyt on taas jo kolmatta päivää hiihtelen täällä kotona tohveleissa nokka vuotaen ja kurkku tuhannen kipeänä.  [:-(]

Olisikohan noin, että en ollutkaan rapakunnossa? He-he...luulin että olin.  :-))
Ullu, tiedän tunteen, kun ei pääse liikkumaan. Kun aktiivisesti reippailee, on aivan mahdoton olo jos ei pääse kuntoilemaan. Tulee kiukkuiseksi.  [NUT]
Se on se riippuvuus endorfiinistä. Ai-jai Ullu, olet narkkari!  [:-DD]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #178 : 04.02.08 - klo:16:51 »

Eipä ole mullakaan kävelysauvat ulkoilmaan päässeet kun on niin sitkeässä tämä flunssa täälläkin. Olo ei ole ollenkaan sellainen että tekisi mieli reippailemaan.  [:-(]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #179 : 04.02.08 - klo:16:52 »

Ullu ja Tiina, toivotan pikaista paranemista.  [:5]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****
 

Sivu luotiin 0.305 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.