Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläläisille liikettä niveliin!  (Luettu 30857 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #180 : 04.02.08 - klo:17:52 »

Nuorempana sukelsin altaan mitan 25 m aina uimisen päälle [NUT] Onnistuisikohan enää [:-I]
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #181 : 08.02.08 - klo:07:19 »

Erittäin helppo ja tehokas vatsalihasharjoitus: http://www.chinese-holistic-health-exercises.com/abdominal-exercises.html

Vatsa vedetään sisään ja pidetään siellä 5-10sekuntia. Samalla kun vedetään vatsaa sisään niin uloshengitetään. Tehdään useita kertoja päivässä. Toi asento on paljon parempi kuin jos tekis aivan pystyssä. Itse en tee enää niitä ikäviä ja tylsiä istumaannousuja tai vatsarutistuksia.

« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:07:21 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #182 : 08.02.08 - klo:10:09 »

Kuntoutusreissulla opetettiin juuri tuota hengitystä.
Tuo uloshengitys vaikuttaa tosi paljon.Ennen vain puuskutti miten sattuu,mutta nyt kun muistaa hengittää ulos samalla kuin vatsa vedetään sisään,niin ei tarvi rehkiä niin paljon.
Tuossa asennossahan saa reidetkin kiinteytystä.   
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #183 : 08.02.08 - klo:10:10 »

Erittäin helppo ja tehokas vatsalihasharjoitus: http://www.chinese-holistic-health-exercises.com/abdominal-exercises.html

Vatsa vedetään sisään ja pidetään siellä 5-10sekuntia. Samalla kun vedetään vatsaa sisään niin uloshengitetään. Tehdään useita kertoja päivässä. Toi asento on paljon parempi kuin jos tekis aivan pystyssä. Itse en tee enää niitä ikäviä ja tylsiä istumaannousuja tai vatsarutistuksia.



Mä tein noita keinutuolissa ja nykyisin kävellessä, helpompaa kuin selin makuulla. Napa pysyy hyvin selkärangassa kiinni pitkänkin matkaa [:-)]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #184 : 08.02.08 - klo:11:46 »

Erittäin helppo ja tehokas vatsalihasharjoitus: http://www.chinese-holistic-health-exercises.com/abdominal-exercises.html

Vatsa vedetään sisään ja pidetään siellä 5-10sekuntia. Samalla kun vedetään vatsaa sisään niin uloshengitetään. Tehdään useita kertoja päivässä. Toi asento on paljon parempi kuin jos tekis aivan pystyssä. Itse en tee enää niitä ikäviä ja tylsiä istumaannousuja tai vatsarutistuksia.


Kiitos Sinisorsalle tuosta hyvästä linkistä, siellä on paljon hyviä itsehoito-ohjeita.
Nykyisin käyn Chi Kungissa, siellä harjoitellaan samanlaisia liikeitä ja itsehoitopainalluksia. Asiat tulleet jo aiemmin vähän tutuiksi shiatsun ja taichin myötä.
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #185 : 08.02.08 - klo:15:48 »

Kokeilin tuota: http://www.chinese-holistic-health-exercises.com/free-face-exercises.html

Point 2 (kuva 2) ja  3:ssa (kuva 3) oli aika kova jännitys, varsinkin 2:ssa.  3 kertaa  2 min. kun tein molempia, niin jännitys häipyi.

Tuossahan kehoitetaan ensin painamaan akupisteitä, että tuntuu lievää/"mukavaa" kipua, ja sitten hierotaan pientä pyöreää liikettä tehden 1- 2min.
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:16:01 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 467
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #186 : 10.02.08 - klo:16:57 »

Tonnikerhossa ollaan ... nyt mittarissa 1000,01km [:42]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #187 : 10.02.08 - klo:19:58 »

No kerrottakoon tännekin:

eilen sauvoin ehkä n. 3 km
tänään n. 5-6 km

vauhti ei tosin päätä huimannut mutta kun piti kameroida :-))

napa selässä melkein koko matkan. Aika ruipelo   [:-DD]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #188 : 11.02.08 - klo:08:56 »

Jarmolle onnittelut fillaritonnikerhoon pääsystä jo näin aikaisessa vaiheessa vuotta! Toisilla ei olisi asiaa sinne tonnikerhoon, vaikka laskettaisiin vain metrejä...

Marle, vauuuu! Tuohan on hienosti kepitelty! Mitä siitä vauhdista, matkanteko on pääasia, ei päämäärä eikä vauhti. Sitä paitsi kamerointikin on tärkeää  :-))  Napa selässä... sitähän tässä yritellään itse kukin *röhnöttää tietsikkatuolissa kuin perunasäkki*

Minulla ei tänäänkään asiaa liikkumaan. Jo saisi tämä kurkkupöpö hellittää.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #189 : 11.02.08 - klo:12:54 »

Jarmolle onnittelut fillaritonnikerhoon pääsystä jo näin aikaisessa vaiheessa vuotta! Toisilla ei olisi asiaa sinne tonnikerhoon, vaikka laskettaisiin vain metrejä...

Marle, vauuuu! Tuohan on hienosti kepitelty! Mitä siitä vauhdista, matkanteko on pääasia, ei päämäärä eikä vauhti. Sitä paitsi kamerointikin on tärkeää  :-))  Napa selässä... sitähän tässä yritellään itse kukin *röhnöttää tietsikkatuolissa kuin perunasäkki*

Minulla ei tänäänkään asiaa liikkumaan. Jo saisi tämä kurkkupöpö hellittää.

Kyllähän kävely eilen sujui mukavasti. Tänään sitten duunissa ei selkä ollutkaan niin mukava, mä kurottelin hiukkasen korkeelle ja vihlasi aika mukavasti ja ny selkä on siis kipiä taas jonkin verran. Itku pitkästä ilosta mutta en lannistu [:-)] Kävellään taas viikonlopulla ja se uintikävelykin pitäisi aloittaa, täytyy tsekata noi hallit että josko Hesarille tai itikseen.
Päiväkin pitäis rukata, ja se vois olla perjantai tai torstai, perjantai siksi että se lopettais mukavasti työviikon.
Let see.. Nyt stadin sivuille halleista lukemaan... Hus pöpöt pois kurkuista! Tämä oli käsky [NO] [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #190 : 11.02.08 - klo:16:15 »

Eilen kävin oikeastaan eka kertaa sauvakävelyllä flunssataudin jälkeen. Ei kyllä mikään miellyttävä kokemus siinä mielessä että rillit oli tihkusateen takia koko ajan ihan sumeana, ei meinannut eteensä nähdä. Mutta ilma oli muuten hyvää hengittää, ja sitten kun kotona sai kuivaa ylle, niin oli mieli hyvä että kuitenkin tuli lenkille lähdettyä. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #191 : 11.02.08 - klo:18:31 »

Kiva Tiina kun olet toipunut flunssasta liikekannalle!

Minä olin myös kävelemässä tänään noin tunnin. Ihan leppoisaa vauhtia ja kahdessa erässäkin. Samalla vein ja hain Hattiwatin kerhosta ja vähän kävin mutkan kautta ekopinnojen toivossa. Kiva kanahaukkapinna tulikin. Ja raitista ilmaa kuitenkin, vaikka liikunnan kannalta aika tehotonta löntystystä. Ei anna kunto nyt myöten enempään.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #192 : 12.02.08 - klo:14:53 »

Tänään pääsin ihan lääkärin luvalla Pilatekseen! Oli kiva tunti ja tehokas. Silti tämmöiselle toipilaalle riittävän leppoisaa. Voisi sanoa, että pientä liikettä vain ja isoa rutistusta  [:-)] Helpotti kummasti kun pääsi edes vähän takaisin normaaleihin kuvioihin.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #193 : 12.02.08 - klo:15:08 »

 [:5]
Kirjattu

Ayla

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 516
Vs: Pönttöläläisille liikettä niveliin!
« Vastaus #194 : 21.02.08 - klo:22:19 »

Liikunta on vähän jäänyt vähemmälle tämän viimeisen opiskeluvuoden aikana. Sulkapallosta ja lenkkeilystä olen luopunut. Nyt pelaan sählyä kahdesti viikossa 1,5 h kerrallaan.
No, kunhan saan säästettyä koirarahat sitten valmistumisen jälkeen, niin voi palata tuohon lenkkeilyharrastukseenkin sitten uudella innolla. Tosin siihen säästämiseen menee vielä niin kauan, että olis varmaan parempi aloittaa se lenkkeily suosiolla jo aiemmin.
Kirjattu
... Kuvia
 

Sivu luotiin 0.316 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.