Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Torstai, 22.11 on toivoa täynnä  (Luettu 1448 kertaa)

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
Vs: Torstai, 22.11 on toivoa täynnä
« Vastaus #45 : 22.11.07 - klo:10:15 »

Huomenta Itäsuomesta!  [:-)]

Vettä satelee ja on hirmuisen liukasta, +2 astetta mittarissa.

Kaupungilla on käytävä tänään asioilla ja vähän höryttää tuonne kiiltelevälle tienpinnalle meno, vaan vauhti on sitten sovitettava kelin mukaan  [:-I].

Tinttejä on taas melkoinen määrä ruokinnalla ja omatekoinen rasvsiemenpötkylä näyttää hyvin maistuvan.  [:-)] Orava kurrelainen on myös jo viikon ollut jokapäiväinen ruokavieras.  [:-)]

Paljon on täälläpäinkin noita jouluvaloja jo palamassa, itse ei vielä ole tullut laitettua. Miks ne muuten ovat just JOULUvaloja, voishan ne olla ihan vaan KORISTEvaloja, joita poltettaisiin koko pimeän kauden ajan piristystä antamaan.  [:-I]

Hyvää Torstaita Kaikille!  [:-)]

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #46 : 22.11.07 - klo:10:20 »

Valoa tässä pimeydessä ei ole koskaan liikaa! Kaikki mahdolliset ulko- ja sisävalot käyttöön!

Sori, mutta minun täytyy laittaa vastalause tähän. Mielestäni turhat valot ovat energiantuhlausta ja valosaastetta. Älkää polttako ylimääräisiä valoja, kiitos.

Poltetaapas! [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #47 : 22.11.07 - klo:10:23 »

Valoa tässä pimeydessä ei ole koskaan liikaa! Kaikki mahdolliset ulko- ja sisävalot käyttöön!

Sori, mutta minun täytyy laittaa vastalause tähän. Mielestäni turhat valot ovat energiantuhlausta ja valosaastetta. Älkää polttako ylimääräisiä valoja, kiitos.

Mun alkoi ainakin aamu  [:-/]-fiiliksillä, kun teini oli jättänyt kaksi lamppua palamaan kouluun lähtiessään.
Sähkölaskut muutenkin suuret, sitten vielä ihan tarpeetonta sähkön tuhlaamista  [:-(]

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #48 : 22.11.07 - klo:10:25 »

Paljon on täälläpäinkin noita jouluvaloja jo palamassa, itse ei vielä ole tullut laitettua. Miks ne muuten ovat just JOULUvaloja, voishan ne olla ihan vaan KORISTEvaloja, joita poltettaisiin koko pimeän kauden ajan piristystä antamaan.  [:-I]

Minä sanonkin niitä talvivaloiksi enkä jouluvaloiksi. Myös koristevalot on kelpo ilmaus. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 22.11.07 - klo:10:29 »

Mun alkoi ainakin aamu  [:-/]-fiiliksillä, kun teini oli jättänyt kaksi lamppua palamaan kouluun lähtiessään.
Sähkölaskut muutenkin suuret, sitten vielä ihan tarpeetonta sähkön tuhlaamista  [:-(]

No se nyt onkin vähän eri asia poltella asunnossa valoja kun kaikki nukkuu. :-))

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 22.11.07 - klo:10:36 »

Nonniin, olen sitten nähnyt kaikkein karmeimmat jouluvalot elämässäni. Eilen kävin Hesan keskustassa ja Kampin kauppakeskuksen pihaa koristivat valtaosin siniset lamppumeret. Kirkkaanpunaista oli myös joukossa. Mihin on hävinnyt se perinteinen kaunis kellertävä valaistus. Sitä nimittäin ei näkynyt missään. Tai sitten en vain huomannut sitä, hm...

Makunsa kullakin. En tykännyt.  [:-/]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #51 : 22.11.07 - klo:10:44 »

Huomenta.  Pimeää, märkää ja tuulista näkyy olevan ulkona. 
Yöllä kuului pari kertaa kuin ois joku työntänyt raskasta kolaa ulkona.  En viittinyt mennä katsomaan.
Tais tien toisellapuolella olevan talon peltikatto lähtee kävelemään? [:-I]  Miehiä oli aamulla talon katolla ku pipoa ja jotain hyö siellä ähelsi.

Vai on Sus virittänyt jo kuuseen valot!   :-))  Jos mielihyvää pimeellä antaa koristevalot, niin ei ku tuikkimaan!  Ne ei kuulemma vie paljoa sähköä.

Toiveikkaan hyvää torstaita kaikille.  [:-)] [:45] [:45]

Sininen ei ole mun sisustusväri ollut koskaan, enkä pidä siitä lampuissakaan.  Tulee sellainen kylmä ja kova fiilis. [:-(]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #52 : 22.11.07 - klo:10:50 »

Hitsi, kun nää aamut menee turhan nopeasti! Kohta pitää taas olla menossa töihin.
Sen verran kuitenkin kerkesin, että poltin (taas kerran) kitalaen kuumalla Ristorante-pakastepizzalla. Päätin kerrankin syödä jo kotona, kun työkaverit nauraa "laihduttajalle", joka heti töihin tullessaan kitisee nälkää ja alkaa kaivella eväitä.  [:-DD]

Täällä oli eilen illalla virallinen ensiesittely. Se nuori pari, joka on tästä ilmeisen kiinnostunut, oli nyt ollut kolmatta kertaa (nehän jo puoliksi asuu täällä  :-O) ja vanhemmat mukana. Varmaan pyytävät ennakkoperintöä  [:-DD]
Onneksi ei ole kiire. Mutta täytyy myöntää, että tilanne käy aika lailla hermoille. VAIKKA tää on jo tuttua ja jo etukäteen muistuttelin Pasiakin, että lähiaikoina saattaa tunteet vaihdella laidasta laitaan. Eilen illalla oli vaihteeksi ihan hyvä fiilis; illalla kioskin ohi ajaessa kuikuilin, että onkohan se nuori pari laittamassa Viking Lottoa vetämään  [:-DD]

Sus

• Vieras
« Vastaus #53 : 22.11.07 - klo:10:58 »

Onnee vaan asunnonmyyntiin Kaijapasille. Taisi saunatervan ja pizzan tuoksu tehota nuoreenpariin. [:-DD]

Mie muutes tykkään pienistä sinisistä tuikuista (siis nimenomaan PIKKURUISISTA, en isoista). Moni näköjään ei tykkää. No mie en ookkaa moni, mie oon vaa yks. :-)) Mut PUNASISTA en tykkää.

Näyttävät nuo "ulkomaalaiset" aloittaa tosi ajoissa valaistukset. Meitin kadulla kun asuu eestiläisiä yhdessä talossa ja mun vastapäätä venäjältä muuttanut nuoripari, niin molemmissa taloissa on aika huikeet valaistukset, olleet jo ainakin pari viikkoa. Niitä voi sanoa kyllä ihan jouluvaloiksi, miun pikkuruiset viritelmät ei niille vedä vertoja. :-))
Kirjattu

Arskaidae

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Espoo
« Vastaus #54 : 22.11.07 - klo:11:15 »

Niin, minähän en voi muuta kuin ilmaista oman mielipiteeni, ja nöyrästi toivoa, että ihmiset eivät ainakaan minun naamani eteen ripusta niitä kaikissa sateenkaaren väreissä vilkkuvia "koristevaloja". Tässä tietoisku asiaan liittyen.

Se minua hiukan kummastuttaa, että jos ihmiset pitävät tuollaisesta valaistuksesta, niin miksi niitä ei sitten pidetä siellä kotona sisätiloissa, jossa sen itse näkee? Suurin osa näistä häiritsevimmistä valoista laitetaan nimenomaan sinne talon ulkopuolelle, jolloin niiden laittajat eivät niitä itse joudu katselemaan sisätiloissa ollessaan. Ilmeisesti ne on tarkoitettu joidenkin muiden silmille kuin valojen laittajan silmille. Naapureiden kiusaksi?  [:-P]
Kirjattu
Maailmassa on kolmenlaisia ihmisiä; niitä jotka osaavat laskea, ja niitä jotka eivät osaa laskea.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #55 : 22.11.07 - klo:11:33 »

Tässä tietoa koristevalojen sähkönkulutuksesta ym.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #56 : 22.11.07 - klo:12:32 »

Torstai tervehdys sumusateesta..ja harmaata on todella..sanan varsinaisessa merkityksessä...eilen sain suruviestin,että ystäväni äiti nukkui pois...olen tukena yrittänyt parhaan taitoni mukaan olla..meinaan vaan sanat loppua..ja ne mitkä on tulossa juuttuvat kurkkuun... [:-(]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #57 : 22.11.07 - klo:13:05 »

Heippa ! [:-)]
Harmaus jatkuu ja plussaa piisaa. [:-(]  Mittarissa aamulla + 2 nyt +3. On niin kosteata, ei varsinaista sadetta, mutta märkää sumua.
No päivä on mennyt kauppareissussa. Joten sama se sataa tai ei. Ulos en viitsi lähteä kun on niin kuraista. Taidankin kuluttaa loppupäivän laiskotellen. :-))
Punatulkkuja näkyy taas ruokinnalla, käyvät aina välillä tsekkaamassa että huolto pelaa.
Taisi Rouva Hömötiainen tänään päästä työpaikalle ilman suurempaa hämminkiä. :-))
Lähdenkin tästä laittamaan kyntteleitä palamaan, jos vähän valo piristäisi.
Mukavaa Housentain jatkoa kaikille ! :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #58 : 22.11.07 - klo:13:28 »

Päiviä.  [:-)]

Surullisia uutisia Telkkisellä ja lohdutuksia sinulle ja ystävälle hänen äitinsä poismenon johdosta  [:-(]

Täälläpäin ei vielä kukaan ole paljon mitään ulko/koristevaloja laittanut ulos valaisemaan [:-I]

Harmaata, pilvistä, tihkusateista ja vielä tuulistakin on ulkona  [:-(]  lämmintä kuitenkin 4 plussan puolella. [:-)]
Pihalla ja ulkona vähän oltu sateen tihkutuksesta huolimatta ja fasaanikukko taas kanojensa kanssa pihalla liikuskellut ja
närhi myös piipahti puutarhassa jotakin suuhunpantavaa etsimässä.
« Viimeksi muokattu: 22.11.07 - klo:13:31 kirjoittanut hippiäinen »
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #59 : 22.11.07 - klo:13:38 »

Mää oon organiseerannut valokuvia täällä. Voi kauhistus, kuinka sekaisin ne on koneella ja kone pursuaa jo kohta yli. Eilen alkoi kone hidastelemaan tosi oudosti. No nyt kun oon poistanut kuvia, niin toimii taas ihan jees.

Nyt tuli toinen ääni kelloon tässä meikän valokuvatouhussa! :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.255 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.