Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Joulu tulee  (Luettu 305 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Joulu tulee
« : 24.11.07 - klo:09:33 »

Tänään jouluaattoon 1 kuukausi. Onko valmistelut aloitettu ja kynttilät sytetetty?
Onko sinulla hyviä lahjavinkkejä tai jouluideoita teetkö jouluarkarteluja? Uusia jouluruokareseptiä?
Onko tonttuja näkynyt?


Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #1 : 24.11.07 - klo:09:44 »

Mie annan joululahjaksi noita pieniä kasvattamiani rahapuita, ja pistelen niihin teipillä rahoja... onneks noilla tuttavilla kyl hjuumorintaju riittää [:-DD]... pennejä vissiin pistän, 1 sentin kolikot ois kivoja, vaan kun ei mul oo niitä. [:´((]

Sitte jo lokakuussa löysin kaupasta kauhian kivoja vaihtokehyksiä, niissä on semmoiset kauniit reunakoristeet, niihin pistän jotakin sopivia valokuvia... esim. kummitytölle laitan sellaisen kivan kuvan, kun hää minun sylissä istuksii pikkutyttönä, semmoinen iloisa kuva... semmottist kaikkee. [:-)]
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #2 : 24.11.07 - klo:10:11 »

Mä olen jo varmaan 3 kuukautta sitten tehnyt kaikki joulukortit,lahjaksi olen virkannut ja huovuttanut patalappuja,kynttilöitä olen koristellut lautasliinakuvilla.

Tässä yksi vinkki jota ajattelin vaikka ensi jouluksi kokeilla,täksi ei enää ehdi.

http://www.ullaneule.net/0206/ohjeet_kylykaverit.html
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #3 : 24.11.07 - klo:10:15 »

juu...kuvia, kuvia on tullut laitettua...mitäpä sitä muuta. lahjuksia en sorru ostamaan... [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #4 : 24.11.07 - klo:10:17 »

Ainakin sä täällä Espoossa on viime aikoina viitannut joulun läheisyyteen  :-))
Kirjattu

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #5 : 24.11.07 - klo:11:11 »

Eilen leivoin 4 taatelikakkua. Yksi niistä menee äidille ja toinen anopille. Yksi riittää meille,joten tuo yksi on varalle jollekin.Ehkä yksin asuvalle veljelleni.
Äidille olen lisäksi ostanut aina lääkipullon Apteekista.Konjamiini-merkkistä.Pieni pullo riittää vuodeksi.
Sisaruksille ei osteta eikä hankita lahjoja,jos ei mitään kivaa itse tee. Ennen leivoin kaikille jotain,nyt en jaksa enää.
Sisarusten pienemmille lapsille hankitaan vielä jotain.
Kirjattu

Jani

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 3 058
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #6 : 24.11.07 - klo:12:00 »

Kyntteliköt ekana adventtina ikkunoihin, koristeet sun muut joulu hörhelöt sitten lähempänä jouluviikkoa...

turhaan stressiä en enään joulusta ota, mennyt vähän liian kauapalliseski koko touhu, ihmiset jo nyt rynnii ja häslää kaupoissa kuin viimeistä päivää..
Joulun perimmäinen tarkoitus vähän jäänyt unholaan...
Kirjattu
#Jani#

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #7 : 24.11.07 - klo:12:25 »

Huvimajan pikkuvalot ovat jo syttyneet ja keittiön ikkunan eteen on roikkuvat tuikkulyhdyt viritetty. Tänään taidan silitellä punatulkkuverhot keittiöön ja jouluisen lasityöni ripustan ikkunaan. Lyhdyt jotka roikkuivat vaahterassa siirsin tänään koivuun roikkumaan, että koristepöntössä yöpyvä tintti saa olla rauhassa ja minä voin poltella kynttilöitäni.
Kolmelle sisarelleni lähetän joulukalenterin http://puoti.positiivarit.fi/Product.aspx?ProductId=592 pian, se olkoon joululahjani heille.
Kirjattu

Klorofylli

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #8 : 24.11.07 - klo:12:29 »

Mä en oo kyllä ollenkaan jouluihminen. Se ei vaan sytytä ollenkaan.  [:-(]
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #9 : 24.11.07 - klo:14:49 »

Joululahjat ostettuna valmiiksi jo pitkin vuotta. Kukka asetelmat teen taas itse jouluviikolla. Kuulun myös sarjaan ei jouluihmiset, mutta tänä vuonna vietetään Joulu kotomaassa. Aina kun vaan mahdolista matkustetaan mahdollisimman kauas!!
Kynttilöitä poltetaan jo pitkin syksyä niin ulkona kuin sisälläkin. Piparit leivotaan itsenäisyyspäivänä, kuten ol ennen kotonaksin tapana. Ruoat ja muut lisukkeet valmistuvat sitten jouluviikolla!!
Korttimalleja olen etsiskellyt itse tulee tehtyä nekin tänä vuonna.  [:-)]
Kirjattu

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #10 : 24.11.07 - klo:15:02 »

Minulla on ollut monena vuonna hirveä stressi kun olen yrittänyt tehdä lahjoja itse. Tykkään niin kovasti tehdä ja ideoitakin olisi, mutta kun ei vaan kerkiä tekemään kaikkea mitä haluaisi, niin stressiksi se sitten menee kun yrittää ja aika loppuu kesken jne.

Nyt yritän jääräpäisesti pitää kiinni siitä, että en hätäpäissäni aloita tekemään kenellekään mitään. Kummilapsille ostan jotain, yleensä olen tehnyt. Omille jotain pientä, siinä se.

Näin siis suunnitelma, mutta niinhän se on ollut melkein joka vuosi. Sitten kuitenkin lankean siihen viime hetken hötkyilyyn. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, niin teen jouluviikolla yötämyöten jotain puikot sauhuten ja otsasuoni pullistellen.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #11 : 24.11.07 - klo:15:31 »

Meidät vihittiin 29.11.1972 ja siitä alkaa tavallaan myös joulutraditiomme. Tulevan hääpäivän numero on siis 35. :-))

Adventtina syttyvät jouluvalomme sisällä ja ulkona ja heti aamulla avaamme partiolaisten adventtikalenterin ensimmäisen luukun.
Koko perhe tietää, mitä sieltä luukusta tulee, mutta se on juuri se juttu! Mikään muu kalenteri ei ole mitään!!! :-))
Olen itse ollut partiolainen koko lapsuuteni ja nuoruuteni ja samoin molemmat lapsemme. Poikamme toimii edelleen aktiivisesti piiritasolla.

Joulun aloitukseen on myös kuulunut jo vuosikausia sukulaisille järjestetty glögi-illanvietto täällä meillä. Läsnä on yleensä ollut 15 - 20 henkeä. Traditio, joka opettajaihmisestä välillä tuntuu ylivoimaiselta järjestää kaiken kiireen keskellä, mutta jälkeenpäin muisteltuna on aina ollut mukava.  :-))

Kävin eilen mieheni kanssa Ateneumissa ja sieltä sainkin ostettua ensimmäiset joululahjat. Pää on siis auki ja tästähän on helppo jatkaa  :-))


Kirj.virheen käväisin korjaamassa







« Viimeksi muokattu: 24.11.07 - klo:15:33 kirjoittanut Laura »
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #12 : 24.11.07 - klo:15:55 »

En oo jouluihminen, enkä talvi-ihminen (jos ette sattunnu tietämään  [:-DD] )

Tokihan joulua pienimuotoisesti laitan, teen tarpeelliset ruuat, sienisalaattia en saa unohtaa, sanoo Tirppi  [:-DD]

Hiukan on ostettava lahoja joillekin, mutta vähiin on mennyt lahjanostot  [:-DD]

yritin tässä päivänä eräänä aloittaa kalenterin tekoa omista kuvista, se oisi ollu ihan kiva lahja, mut en löytänny kunnon pohjaa, enkä osannu tehdä, tumpelo kun olen  [:-DD] , joten en sitä tee. Paitti jos jollakin on antaa linkkivinkki, mistä löydän kalenteripohjan  [:-DD] , niin sitten voin taas yrittää. Ja myöskin ohjeet tekemiseen, kiitos nam  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

emo

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #13 : 24.11.07 - klo:17:07 »

KATI: Valokuvausliikkeissä voi ainakin teettää kalentereita omilla valokuvilla,teetin isälleni sellaisen viime vuonna.
Muutama vuosi sitten ostin Sinooperista valmiita kalenteripohjia joissa oli päivämäärät ym valmiina ja liimailin joka kuulle valokuvan,sarjakuvan tai piirsin.
Sen jälkeen olen nähnyt samanlaisia pohjia monessa askarteluliikkeessä.
Eikä kai se olisi vaikeaa itsekkään pohjaa tehdä,vähän paksummalle pahville tai paperille kirjottaisi päivät ja päivämäärät ja kuvat laittaisi.
Oma sivu tietysti joka kuulle.

http://www.extrafilm.fi/products/default.aspx?cat=PhotoCalendar&gclid=CMXw89Dh9Y8CFQ5ZMAodfgGSGw

http://www.digiexpress.fi/?gclid=CP7DiqTi9Y8CFQlrMAod7h0tFA
« Viimeksi muokattu: 24.11.07 - klo:17:11 kirjoittanut emo »
Kirjattu

emo

  • Vieras
Vs: Joulu tulee
« Vastaus #14 : 24.11.07 - klo:17:16 »

Pohojalaanen jouluressi-testi

 

Joulu tuloo ja se tiätää monellaasta menua. Testaa ittes ja kaikki muukkin onko jouluressi iskeny.
Ja taas sitä mukaa pisteetä minkä numeron kohta oireehin sopii.

Joulukorttia on mukava saara, niitä vaa pitää jonku lähettääkki. Onko keskustelu korttia kirioottaes seuraavvallaasta:
Kakssataa korttia jo kiriootettu, kyllä meillon palio tuttuja.
Eikö tuaki muari oo jo aikaa sitte kuallu, vai kuka soli joka haurattihi viisvuatta sitte.
Nokikolarille joulukortti! Minkä ihimeen takia!? Ei se mun sukulaane ainakaa oo.
MITÄ! MUNKO PITÄÄS HAKIA 50 KORTTIA LISÄÄ KAUPASTA!? HAE KUULE ITTE!
 

Jouluostoksilla olis kannattanu käyrä hyvis aijjoon ennen joulua. Joskus se vaan pakkaa jäärä viimmetinkaha. Kaupan jonos tuumaalet näin:
No pitkä jonohan tämon mutta mikäs kiirus täs on.
Meinaa tulla kyllä hiki ku on nämä talavikamppehet päällä.
Äläkä sinä siinä takana töki sillä kärryllä, ei tämä jono sen nopiampaa sillä mee!!
JA MIKÄ SAATARIN HALAVAANTUNU MUARI TUANNE KASSALLE ON PALAKATTU!! VANHAINKORISTAKO TÄNNE HOMMATAHAN TYÄVÄKI!? EIHÄN TÄMÄ JONO OO LIIKKUNU TUNTIHI YHTÄÄ!!
 

Joulukuusen haku on kunniatehtävä, no ainaki sen on jonku tehtävä.
Kuusenhakiaa monaasti kiitellähän ja kehutahan onnistunehesta valinnasta. Kuusen hakija puallustaa valintaansa:
Niin mutta täälläänen kuusi johona on vaa toisellapualella oksia viää tuvas palio vähemmän tilaa.
Jaa jaa mutta mettänhoirollisesti tämoli hyvä valinta.
No siälä oli nii raakasti lunta ja pimiäki tuli ja kylymä!!
JAHA!! NO HAKEKAA ITTE PAREE KUUSI!! JA TÄMOLI SITTE VIIMMEENEN KUUSI MINKÄ MÄÄ HAIN!! SE ON AIVAN VARMA SE!!
 

Kuusenkoristelu on kaas mukavaa hommaa. Tai kuinka sen ny ottaa. Apu ja hyvät neuvvot on tarpehe ja saatavilla.
Näiren sähkökynttilään asennus on piäni homma, pian nämä tästä.
Pikkuusen tämä ny vastustaa, nämon vähä takus nämä johorot.
Kuka nämon oikee ottanu viimmevuanna kuusesta pois, tahallansa tiätysti solominnu ja sotkenu ihan takkuhu!!
TÄHTI HÄJYSTI LATVAS!! OLOKOHO VAA! LAITTAKAA SINNE MUN PUALESTA VAIKKA SIRPPI JA VASARA! TAI HAKARISTI! SANONKO MÄ!
 

Kinkkua ja muuta jouluruakaa pistellähän poskehe jouluna innokkahasti.
Kinkku pitää hakia kaupasta jonsei oo ittellä joulupossua. Kovin piäntä ei kuitenkaa viitti ostaa. Ajattelet äänehen:
Tällääses isoos kinkus piisaa hetkeksi syämistä.
Voirellahan tämä ny sinapilla ja kylläpä sitä menööki palio.
Jaa kuka tuan uunin jo laittoo päälle käryääki nii raakasti, solis pitäny pestäkki ensi.
NO NII!! EIHÄN TÄLLÄÄNEN MÄLYTÖÖN MÖHKÄLES MAHARU ERES UUNIHI!! KENENKÄ JÄRKIÄ OLI OSTAA TÄÄLLÄNEN!? AI NII. NO MINKÄ TÄHÄRE MEILLON NÄIN PIÄNI UUNI!?
 

Jouluksi pitää teherä joulusiivot vaihtaa laattiahan joulumatot ja aakkunoohin joulukarteekit. Ja kaikkia muutaki jouluvaatetta. Kerrot miälipiteenäs notta:
Kyllon ny siistiä ja jouluusta.
Joka paikas on kyllä ainaki punaasta tarpehiksi, mitä ne kommunistikki ennen vastusti joulua?
Joulusukat jalakoohin! Eikö tua ny mee vähä lataaseksi jo!
JA MÄÄHÄN EN RUPIA SELEVIN PÄIN TONTTULAKKI PÄÄS OLEMAHAN KOKO PÄIVÄÄ!! RAAVAHAT IHIMISET TÄLLÄLAILLA KONSTAALOO!!
 

Lahajat pitää paketoora siävästi, naiset on jostaki syystä siinä hommas palio miähiä kätevämpiä. Mutta paketoonti on nii mukavaa hommaa nottei sitä malta teettää kaupas. Ja sitte sanot:
Kylläpä tätä joulupaperia menööki, ja kaikki samallaasta.
No vähä siitä tuli ruttuunen, minoon paremminki pakettiauton kuski ku paketooja.
No en mää muista mitä mihinäki paketis on, munko se olis pitäny kattua!!
NO TÄMÄN SIITÄ SAA KU YRITTÄÄ AUTTAA! SYYTETÄHÄN HETI TOISTA VAIKKA ITTES OLIS VIKA!
 

Joululauluja on mukava kuunnella jouluna, eikä niitä kesällä onneksi pahemmin kuulekkaa. Kersat varsinki on innokkahia joululaulujen esittäjiä. Kehut esittäjiä seuraavasti:
Joo "maaa ooon niiiin kaauuniis", on se.
No nuatinviärestä minäki laulan, sen tähäre minen laulakkaa.
Jos jotaki muuta vaikka välillä, kyllä jouluna voi muutaki musiikkia kuunnella ku joululauluja!!
JA JOS JOKU SILLÄ URKUHARMOONILLA VIÄLÄ KERRAN SOITTAA JOULUPUKKI JOULUPUKKI NII MÄ KYLLÄ PIÄNIN SEN URKUHARMOONIN PÄREEKSI JA POLTAN PARAN ALLA!!
 

Jouluaatto aamuna on kaikki jo melekee valamista, enää piäntä laittamista.
Saunan torni ei verä!! Joulusauna jää ny käymätä.
Joulupuuro paloo pohojahan! Hammas katkes ku puraasit mantelihin.
Kinkku oli niin suuri notta son jääny sisältä raakaksi!!
JULISTAKAA NY SE JOULURAUHA ÄKKIÄ NOTTA TÄSTÄ KAUHIASTA RESSISTÄ PÄÄSÖÖ!!! EI TÄTÄ ENÄÄ IHIMINEN KAUAA KESTÄ!!
 

Jos oot keränny testis pisteetä 9-18 nii sinet ota joulua tarpehiksi tosisnas.
Jos pisteetä on tullu 18-25 soot jo vähä kuusalla mitenkä pitääs olla.
25-35 pistettä ja saat kattella ainaki samariiniä.
Täyret 36 pistettä keränny onki jo joulurauhan tai lasareetipaikan arvoonen suaritus.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.269 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.