Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Huovutukseen hurahtaneita!  (Luettu 345 kertaa)

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Huovutukseen hurahtaneita!
« : 25.11.07 - klo:18:59 »

Olen aivan hurahtanut huovutukseen. Tänään huovutin pitkän villaisen kaulahuivin. Kuvia tulee, kunhan olen sen viimeistellyt.

Sitten tehtiin kierrätyskranssi:
kranssi on kierretty villiviinistä, joka viime kesänä tuli seinältä alas. Siihen on huovutettu muutamia "lumipalloja" ja valkoisia kukkia lehtineen.
Keskelle kiinnitettiin maalattu piltti-purkki ja sinne tuikku palamaan. Piltti-purkit olen saanut Ullulta.
Harmaa nauha, joka kiertää kranssia, jäi huovuttamastani kaulahuivista. Reunahuitulat ovat tuossa nyt koristeena!
-------------------------------------------

Tintin Äitee oli käymässä ja näki nämä hommat. Nyt hänkin on hurahtanut!
Lupasin, että järjestän huovutuskurssin pönttöläisille, jos kiinnostusta riittää!
 [:-)]
Kirjattu

tintin äitee

  • Seniori
  • ****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 268
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #1 : 25.11.07 - klo:19:40 »

Olipa mukava olla mukana seuraamassa kuinka hahtuvista valmistui ihana huivi. Itsekin harjoittelin ja kaikenlaista pientä pyörittelin, onnistumisen tunne oli mahtava. Lähtiessä sain mukaani "ensiapupakkauksen" jotta pääsen ensihätään kotonakin aloittamaan. Kävin myös kaupasta hakemassa lankoja joista voin kutoa tossut ja huovuttaa ne koneessa. Nyt innolla odotan Hömiksen kurssin alkamista joten ilmottautukaa vain mukaan ja hauskaa on tiedossa.  [:-)] [:-DD]
Upeita töitä oli esillä joita ahkerat tekijät olivat saaneet aikaiseksi, hieno harrastus johon on helppo hurahtaa mukaan.  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 850
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #2 : 25.11.07 - klo:19:42 »

Periaaatteessa kiinnostusta olisi, mutta kuitenkaan ei saisi mitään aikaiseksi ja kurssimatkakin olisi pitkä ja hankala, toivottavasti lähempää löytyy sopivasti porukkaa  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #3 : 25.11.07 - klo:19:51 »

Jarmo, ei hätää! Mulla on sellainen "kiertokoulu". Kunhan jään osa-aikaeläkkeelle, voin tuoda opit vaikka Säkylään!
Näinpän tänään jossain kirjassa mainion idean: verkko oli tehty huovuttamalla!!!
En tiedä, kuinka kala kävisi pyydykseen, mutta voisihan sellaisen verkon heittää koristeeksi vaikka seinälle!
Kirjattu

luscinia

  • Vieras
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #4 : 26.11.07 - klo:07:06 »

Minäkin huovutin punaisen villapiponi pesukoneessa!
Helppoa osaamattomallekin........tai nyt osaankin... [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #5 : 26.11.07 - klo:09:47 »

Olenkin kertonut että käyn Wellamo-opistossa (paikallinen ent. työväenopisto)himmelikurssia. Lauantaina samanaikaisesti viereisessä luokassa oli huovutuskurssit meneillään. Käytiin vähän katsomassa heidän töitään ja ne oli aivan ihania. Oli esim. tehty enkelitaulu niin että ensin oli huovutettu levymäinen pohja johon sitten neulahuovutuksella oli tehty enkeli. Olivat tosi kauniita, väreinä valkoista vaalenpunaista ja vaaleansinistä.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #6 : 26.11.07 - klo:15:51 »

Minä voisin yrittää sinne Hömiksen huovutuskurssille. Hurahtanut olen, huovutuksella ja ilman, mutta märkähuovutusta olen tehnyt tosi vähän. Nytkin olisi joitain neulehuovutusjuttuja, mutta saa nähdä tuleeko niistä mitään.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #7 : 05.12.07 - klo:06:16 »

Joulukortteja on huovutettuna uudessa ihana-lehdessä. Rouva Hömötiaiselle taas vinkiksi.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 850
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #8 : 06.12.07 - klo:21:01 »

märkähuovutustakaan ei varmasti tehdä ulkona sateessa  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #9 : 06.12.07 - klo:21:18 »

märkähuovutusta voisi vallan tehdä ulkona pimeässä ja märässä -
mutta----

kun se vesi täytyy olla lämmintä elikkä melkein kuumaa, niin mieluummin teen sen sisätiloissa ja lähellä vesipisteitä...

tänäänkin tein muutaman huovutetun pallon huovutettuihin kaulaliinoihin
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 850
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #10 : 06.12.07 - klo:21:21 »

vähän ajattelinkin että ei märkähuovutus taida olla normaalihuovutus sateessa tehtynä  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #11 : 06.12.07 - klo:21:24 »

Mutta Jarmo, taidanpa tehdä sulle ihan itse huovutetun kaulaliinan lahjaksi
-------------
kiitokseksi positiivisesta asenteesta Pönttölän kaikilla aihealueilla!!!
---------------

Kukas yhtyy ajatukseen?
 [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 850
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #12 : 06.12.07 - klo:21:31 »

 [:17] [:17] varmasti voisi positiivisempikin olla
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Titti

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 137
  • Jyväskylä
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #13 : 06.12.07 - klo:21:38 »

Hei, mäkin olen huovuttanut kaksi kertaa. Eka kerralla nuorena, isäni tuoman aidon norjalaisen villapaidan (vahingossa) toka kerralla tarkoituksella persalustoja lapsille pulkkiin....... Norski paitaa huovuttaessani en kyllä koneesta ottaessani tajunnut sen olevan sama vaate minkä sinne laitoin  [?] Sieltä nimittäin ilmestyi vauvanukelle sopivaa kokoa oleva paidan mallinen kappale, joka tosi oli huopunut yhdeksi ja samaksi kappaleeksi. Ensin itketti, sitten hävetti ja lopulta nauratti ihan mahdottomasti   [:-DD]  Vielä vuosienkin jälkeen olen harmitellut, kun sen roskiin nakkasin.....olisi ollut hieno koriste seinällä....kauniit värit ja kaikki. Kaikkinensa huovutus on tosi luovaa. Meilläkin on siskon kanssa tarkoitus pitää "huovutuskurssi" sillä huopalangat odottaa kassissa  [:-)]
Kirjattu
-Hyvät kuolevat nuorena, ihan hävettää olla hengissä -

ullu

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 913
Vs: Huovutukseen hurahtaneita!
« Vastaus #14 : 06.12.07 - klo:23:20 »

En se minä ollut, joka taas sortui ostamaan uutta hahtuvalankaa neulehuovutusta varten. Sitä kun olisi noin niin kuin määrällisesti ollut jotakuin riittävästi. Mutta kun oli tullut kivaa uutta väriä.

Siitä märkähuovutuksesta. Mulla on meneillään siinä ihan uusi kokeilu. Otetaan vanha huovutettu hattu ja laitetaan se muutamaksi viikoksi ulos. Tulee taatusti märkä huovutettu. Vielä kun ne koin ketaleetkin osaisivat siitä hellittää otteensa, niin hyvä olisi. Pitäisi ottaa mokoma kovin märkä huovutettu sisälle ja huovuttaa se vähän uuteen uskoon. Luultavasti kunnon saippuavettä ne ötökätkin tottelevat.

Koi on muuten jotakuinkin yksi vastenmielisimmistä olioista, mitä huusholliin voi tulla. Kaiken maailman hämähäkeille sanon, että tervetuloa ja tui tui, mutta nuo koit GRRRRRR ja kyllähän nuo turkiskuoriaiset menevät ihan samaan kastiin, vaikka ne saavatkin paljon vähemmän pahaa aikaan.
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.
 

Sivu luotiin 0.332 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.