Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Millainen miesihanne?  (Luettu 1897 kertaa)

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: Millainen miesihanne?
« Vastaus #15 : 30.11.07 - klo:20:43 »

Juu, omaa pitää kehua, ei juo, ei polta, tiskaa, laittaa ruokaa, siivoaa, mitä vielä? hyvä se on. En vaihtaisi ees Ridgeen. Housesta nyt puhumattakaan...  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #16 : 30.11.07 - klo:20:45 »

Ridgeen en vaitais ikimaailmassa, sillähän on leukakin kun puuliiteri (sanottiin jossain laulussa joskus). UH! Housee en tiijä, mutten kuiteskaan vaihtais siihenkään  [:-DD]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 30.11.07 - klo:21:02 »

:-))  No kyllä puuliiteri ritken voittaa.

Ihanne mies [:-I]  Huomaavainen, rehellinen, luotettava, avulias, jämäkkä tarpeen tulleen (jos akka kiukkuu turhasta) kärsivällinen, huumoria sopivasti, joustava, ei juoppu, tupakkaakaan en salli, kaikenkaikkiaan ihana hemmo [:-)] Noita kukaan ei vielä ole täyttänyt joten olen siksi sinkku, tosin en minäkään yllä noihin [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #18 : 30.11.07 - klo:21:17 »

No jopas tulikin kysymys, ei oo vieläkään selvinnyt, moni on ollut kakku päältä kaunis, silkkoa sisällä.
Melkoisen pessimisti olen, eipä taija löytyä ei ja toisaalta mukava olla ittekseen = en haluu kun en saakkaan  :-))

Sais aikamoinen olla, joka kaikki hömpötykseni sietäisi  :-O [:-I]
Oi mikset saavu noutamaan, oi prinssi uljas, nuori, sadun ihmemaan......  [:40]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #19 : 30.11.07 - klo:21:44 »

Ihanteista en tiedä, mutta tuo mies, joka juuri tarjoaa tuolla lapsille iltapalaa on aika pätevä  :-))

Voihan sitä tietty lepuuttaa silmiään jossain kuvankomeassa filmitähdessä, mutta noin reaalielämässä mun ihannemies on ihan tavallinen, reilu ja rehti. Sellainen joka sanoo mitä tekee ja tekee mitä sanoo. Ei hutki eikä potki, eikä harrasta myöskään verbaalista väkivaltaa.

Ei ihannemiehen tarvitse tuoda kukkia kotiin, riittää kun tuo itsensä siivossa kunnossa ja ajallaan. Puhumisesta ja pussaamisesta on etua, mutta ei silti tartte mikään casanova olla.

Minun ihannemies ei ehkä ole se naista jotenkin erityisen kunnioittavasti silkkihansikkain kohteleva herrasmies. Ennemminkin tasa-arvoisesti suhtautuva rento typpi, joka osaa heittää joskus hurtimpaakin huumoria, mutta toisaalta osaa tehdä tasa-arvoisena yhteistyötä. Minun ihannemies ei näe naista jotenkin helposti särkyvinä suojelukohteena sen enempää kuin alistettavaksi tarkoitettuna kodinkoneenakaan.

Joskus sitä tarvitsee itkuolkapäätä jokainen, sukupuoleen katsomatta. Minun ihannemies on sen verran vahva henkisesti, että uskaltaa näyttää olevansa myös heikko. Toisaalta pitää olla myös kanttia ja kykyä kuunnella toisen murheita, puolin ja toisin.

Ja joo, Ridgeä en huolisi...
« Viimeksi muokattu: 01.12.07 - klo:01:09 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #20 : 30.11.07 - klo:22:05 »

Yllätyin, kun tämä herätti keskustelua. Ja kivaa sellaista!
Sitten seuraavaksi kysyisin : silitätkös miehesi paidat? Ja laitatkos ruoka-annoksen hänen eteensä?
---------
Minä tein aina näin miehelleni. Silitin paidat, keittolautaselle annostelin juuri hänelle sopivan annoksen - ja hän oli aina tyytyväinen. Muisti kehua, että hänellä on sentään aina puhdas ja silitetty paita kaapissa!
Mutta minähän olenkin sitä ikäluokkaa .... tai eihän se sitäkään katso.
Minä vaan tykkäsin tehdä niin! Ja olin ihan tasa-arvoinen - tietenkin!
Kyllä hänkin sitten tuli vaikka hakemaan minua töistä, kun oli kauhean liukasta enkä uskaltanut yksin lähteä edes kävelemään kotiin! [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #21 : 30.11.07 - klo:22:22 »

Mun ihannemies kävi lukemassa nämä jutut... ja sanoi, että on teillä jutut! [:-DD]
Ai niin Hömiksen kyssäriin... en silitä!Enkä edes pese. Itse hän hoitaa paitansa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #22 : 30.11.07 - klo:22:26 »

Meidän juttu oli aina:
puhtaat paidat ja puhtaat lakanat! Näistä hän aina muisti minua kiittää!
Hassuja asioita ja suurin osa jo kauniita muistoja!

Mutta hauska kuulla ja todeta, että taitaapa yhdessäolevat olla tyytyväisiä juuri siihen omaan puolisoon!  [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 30.11.07 - klo:23:18 »

No heh, mitkä paidat???

Ei vaiskaan, en silitä, mutta varmaan silittäisin jos niitä ylipäätään joku silittäisi. Paitsi että on Kaitsu itsekin joskus silittänyt. Ylipäätään meillä silitetään vain pakon edessä.

Noin yleensä ottaen hirmu harvoin käytettävien paitojen riittävä sileystaso saavutetaan siten, että ne laitetaan hieman kosteina kuivausrumpuun hetkeksi joko yksinään tai vain vähän muun vaatekappaleen kanssa. Tulee riittävän hyvä, vaikka ei tietenkään silitetyn veroinen.

Pyykkihuolto on enimmäkseen mun hommia, mutta tarvittaessa kaikki hommat ovat kummankin hommia. Se tekee joka ehtii ja jaksaa ja jolta se luontevimmin käy. Ei ole mitään ennalta sovittua kaavaa millä kotihommat hoidetaan, pääasia että joku hoitaa ja edes jotenkin.

Ruoka-annoksista. Aika usein samalla annostellaan koko porukalle kun laitetaan lapsillekin. Puolin ja toisin, miten milloinkin.

Eihän se tasa-arvo sitä ole, että kaikki tehdään puoliksi tai edes että kaikkien tarvitsee tehdä kaikkea. Jokaisessa hyvin toimivassa perheessä varmaan löytyy ne omat tavat ja työnjaot niin, että kaikki ovat ainakin kohtalaisen tyytyväisiä.

Minä sain omassa lapsuudenkodissa yliannoksen siitä asenteesta, että oli ne arvottomat naistentyöt ja oikeat TYÖT eli miestentyöt. Siellä ei tosiaan arvostettu huushollihommia. Ne oli itsestäänselvyys ja jos palvelu ei pelannut, niin voi armias mikä paheksunta. Akka ***kele ei ole hoitanut hommiaan. Vaan jos jotain "akkojen vehkeitä" olisi pitänyt korjata tai tehdä jotain korjausta tai muutosta, mikä helpottaisi sitä huushollaamista, niin mitäpä sillä väliä. Palvelun on silti pelattava, oli mikä oli.

Minulle siis nuo roolimallit on näyttäytynet kovin ahtaina ja ahdistavina. Ei ollenkaan siinä mielessä kuin mitä Hömis kertoi, arvostettuna palveluksena toiselle.

Minusta tuo oman lapsuudenkodin touhu oli niin väärin, että päätin jo hyvin nuorena olla alistumatta moiseen. Jukuri kun on, niin nätisti pyytämällä sitä menee vaikka pers edellä puuhun, mutta käskemällä ei sitten ollenkaan. Siksi kai isä sitten heittikin minut kotoa heti koulun päätyttyä suunnilleen ovenkarmit kaulassa kun en tehnytkään niin kuin HÄN sanoo  :-))  (nyt tuo jo naurattaa, mutta ei se silloin alle parikymppistä likkalasta naurattanut.)
Kirjattu

Parus Major

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pori
« Vastaus #24 : 01.12.07 - klo:00:54 »

Kiva ketju, tähän täytyy palata paremmalla ajalla ja toivoa, että Driver ei lue..... [:-I] Vitsi, vitsi.
Ullun luokitus ihannemiehestä (tai miksi sitä nyt sanoisi...) oli hyvä ja siinä oli paljon sellaisia totuuksia joita minä arvostan myös!

Myös Rva Hömötiaisen toteamus, että muisti kiittää, pisti silmään. Tärkeä juttu tuo kiitos. Se on sama kuin että arvostaa mitä toinen tekee. Se sisältää paljon....

Mutta nyt nukkumaan... [:-I]
Kirjattu
- tartu hetkeen -

Risto

• Vieras
« Vastaus #25 : 01.12.07 - klo:01:01 »

Olis kyllä jännä sanoa sanani tähän viestiketjuun ennen aikaisista tapahtumista, mutta en sano.
Mutta tämän voin sanoa, että Kukkasen kanssa on hyvin "pullat uunissa", ainakin minun mielestäni.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 01.12.07 - klo:01:14 »

Risto, sano ihmeessä!

Minusta olisi myös hurjan mielenkiintoista kuulla Pönttölän miesten naisihanteista! Tasa-arvoa peliin tässäkin ja suunvuoro kaikille  :-))
« Viimeksi muokattu: 01.12.07 - klo:01:29 kirjoittanut ullu »
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #27 : 01.12.07 - klo:01:17 »

Kukkasen kanssa menee hienosti ja loistavasti  [:-)] [:-)], mutta niistä aikaisemmista en näin julkisesti voi kirjoittaa.
Kirjattu

12v.

• Vieras
« Vastaus #28 : 01.12.07 - klo:01:51 »

Niin ja minusta olisi myös hurjan mielenkiintoista kuulla Pönttölän miesten naisihanteista! Tasa-arvoa peliin tässäkin ja suunvuoro kaikille  :-))

Mielenkiintosta! Täälähän ihan kerjätää!   :-))
Mulle ihannemies on REHELLINEN! Ihan vaa pelkästää rehellinen. Hampail ei nin o väliä, olkoo 1 x 2 tai ilman kokonaa, kuhan vaa on rehellinen. Tota sanaa ei nin mones toivelistas, tos edellä ollukka.
Ihan sama mulle on naisistaki, pitkä, pätkä, ohut, paksu, 1 x 2, tai täys rivi, niitähä saa värkättyä. Ei muuta välii, kuha on rehelline, vaik kipeetä tekis.
No tieänhä miä, et se on vanhanaikasta, eikä sil nykysin ihmisille mitää merkitystä tunnu olevanka, mut mulle sil vaa on melkonen merkitys.
Laitoimpa näytille, vaikken pönttöläine okkan.   [:-I]
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #29 : 01.12.07 - klo:01:59 »

Kukkasen kanssa menee hienosti ja loistavasti  [:-)] [:-)], mutta niistä aikaisemmista en näin julkisesti halua kirjoittaa.

Tai, voisinhan kirjoittaakkin, ne ovat raastuvan oikeuden päätöksiä, joten julkisia asiakirjoja, mutta en kirjoita.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.141 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.