Minun lempparilankapaikka on tämä www.villapuoti.net Just on hihatin tulossa sieltä alekorista löytyneestä Debbie Blissin Cotton Cashmerestä. Ihana lanka!
Juuri tuota lankaa en tuolta löytänytkään... Olisiko jo loppunut...?
Mutta jo nyt kaksi hyllykomeroistani ovat täynnä joko lankojani tai keskeneräisiä töitäni... Jotta tällainen tapaus. Nykyisin en kylläkään jätä töitäni keskeneräisiksi, mutta aikoinaan saatoin niitä - uuden työn lumoissani - kesken jättääkin... Sitten vain, kun aikaa pääsi liikaa vierähtämään, en ollut enää kärryillä välttämättä edes pitsineulemallin jatkumisessa... Usein kylläkin, kun jostakin mallista tai langasta innostuin valtavasti, tein siitä sitä sun tätä versiota. Muunnellen itse siis vain silmämääriä ja jopa mallejakin; kuvio tai lanka vain pysyivät kauan samoina. Nyt noita joskus 70- ja 80-luvulla aloitettuja hommia olisi tuolla pilvin pimein... Taitavat odottaa purkuvuoroaan... Ihania lankoja siellä töissäni kiinni olisi, vaan kun niitä töitä ei nykyisin enää niin helppoa jatkaa olekaan. Kuten ei kaikkia virkkaustöitäkään. Ristipisto- ja kanavatyöt ovat taas hiukan asia erikseen; ne kun onneksi ovat itse kukin omissa pusseissaan. No mutta niinhän ovat neuleenikin... Jotta huhhuijjaa!
Kaikkein eniten tällä hetkellä kylläkin himoitsisin niitä uusia piiitkähapsuisia lankoja... Systerinikin oli tehnyt niistä sitä sun tätä ja olin aivan myyty. Mohairlangoista pidän myös valtavasti, mutta niistä monet tuppaavat pistelemään ainakin minun ihoani. Mutta...
Miksi lankojen täytyy olla niin vietävän kalliita? Ähhh!
muoks. Sattuipa aika sopivasti tuo ÄHHH tuohon tulemaan:
Kännyni nääs soi juuri silloin... Tarkoittaa sitä, että vaikka tänään ruuanlaiton kanssa ei minkäänlaista touhuamista ole, tässä pyöriminen olisi syytä lopettaa... Ja nyt siis: KÄÄÄK. Nooo, kyllähän tänne välillä tulee näköjään vilkuiltua...