> Olen tehnyt paljonkin käsitöitä. Kirjontaa, neulontaa, virkkausta. Virkkaus on mieluisin harrastus.
Mä voin todistaa, että Hömiksellä on tuo virkkauspuoli hallinnassa himppasen hienosti! Siis niin upeita juttua on hän tehnyt, että minä hattua nostelen. Pienellä koukulla... kaunista ja taidolla tehtyä!
> Ilmoittauduin aikuisopistoon huovutuskurssille, mutta enpä enää mahtunut. Harmittaa tavattomasti.
No mutta sittenhän me pidetään joskus ihan oma huovutuskurssi. Ollaan kaikki opettajia ja oppilaita yhtä aikaa! Opettajaksi en ala siksi, että olen ihan noviisi itsekin huovuttamisessa, mutta työ tekijäänsä opettaa.
> Mutta, yksi mikä myös harmittaa, on se, että kunnollisia käsityöliikkeitä ei enää ole. Helsingissä on kaiketi pari ja siinä sitten ovatkin.
Niinhän se taitaa olla. Ihmiset tilaavat nykyisin paljon netistä ja netistäkin paljolti ulkomailta. Mieluummin sitä kävisi ihan kaupasta ostamassa, voisi hypistellä, eikä tarvitsisi ostaa sikaa säkissä. Silti minäkin tuossa tilasin kavereiden kanssa kimppatilauksena perulaista villalankaa USA:sta ja se tuli halvemmaksi kuin jos olsiin kävellyt lähimpään lankakauppaan ostamaan vastaavaa lankaa. Pistää miettimään onko hommassa mitään järkeä