Hitsi, ny näyttääpi siltä, et mun käsi- ja puhdetyöharrastukseni on kärsiny jonkun asteen kolahuksen.
Olin just rälläkällä kiillottamas sit ratakiskoo, mikä kevään oli tos partsil pöntön katon suojana ja pääs ruostumaa ja mist olin ajatellu saavani hyvän alasimen niihi kaiverrus- ja stanssaus töilleni, ni kuulu karsee pamaus. Sen kaiverrus työkalusarjan voimanlähteen oleva porakone sinkos sängyn alle, sähköjohto poksahti irti seinästä (ties mite ois käyny jolsei oli poksahtannu) ja erilaisii rautakappateit lenteli ympäri huonetta.
Hetken istuin hiljaa ja varovasti silmäilin, ninkun Lennu, et mit erinomasta ny tapahtuka. No sit aloin älyy, et jot hitsi, sen porakoneen kiinnitysteline oli prakannu. Kokeilin viä, toimiiks kaikki laitteet kuiski ja ihan tuntuis, et toimii kyl, mut kiinnitysteline on tuhannen nuusana. Sormii vähä sattuu ja nahka on hävinny joistaki sormenpäist. Ny on kehitettävä uus kiinnitys systeemi. Tää alkuperäne vaikuttiki must vähä lelulta.
Harrastustoimintaa tää hiukka haittaa kyl ja olenki siit sevverra harmissan, et jot, ny painunki maate.
Illal lähen paanalle, ajo kyl sujuu, luulisin.
Kaikki kyytii taas, seutuliikennettä 11 ja ½ tuntii.