Mä tein ne tossut tällä ohjeella
http://www.spellingtuesday.com/fuzzyfeet_finnish.htmlOhje on tehty varsin perusteelliseksi, jotta ihan aloittelijatkin osaavat. Oikeasti homma menee niin, että tehdään ihan tavalliset jättikokoiset villasukat ja nakataan pesukoneeseen pyyhkeen tai farkkujen tai jonkin muun vaatekappaleen kera. Tuo apuvaate on syytä valita sellainen, ettei haittaa jos neuleesta lähtee joko väriä tai nukkaa. Apuvaate auttaa huopumisessa, huovutettava kappale ei oikein yksinään huovu.
(LISÄYS: Pesukoneeseen ihan tavallinen määrä ihan tavallista pesuainetta ja aluksi vaikka 40 asteinen pikapesu. Tai vaikka tavallinenkin. Jos ei ole huopunut tarpeeksi, niin voi laittaa pyörimään uudelleen toisen kerran ja vaikka kolmannenkin. Ja jos ei vieläkään tokene, niin kuuttakymppiäkin voi kokeilla. Pesujen välillä kannattaa kuitenkin katsoa, että ei sukka huovu umpeen. Jotkut käyttävät jopa muovipussia siellä sukan sisällä yhteen huopumisen estona. Mä en ole käyttänyt, eikä ole ollut ongelmia.)
Noista varsista voi tehdä miten pitkät haluaa. Jos ei saa menemään muten jalkaan, niin huovutettuna tuota voi huoletta leikata, joten saa kipeänkin jalan tossuun paremmin.
Mulla on just työn alla pesukonehuovutettavat hatut lapsille. Sellaiset kissankorvamalliset. Niistä taisin joskus vanhalla puolella laittaa kuviakin, mutta en kerkiä nyt kaivamaan. Kun saan näistä uusista valmista, niin laitan sitten vaikka kuvia.
Tiinalle kiitos kivasta ohjeesta! Tuollaiset voisi tehdä vaikak pukinkonttiin.