Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Keskiviikkoa 5.12.  (Luettu 1433 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Keskiviikkoa 5.12.
« Vastaus #60 : 05.12.07 - klo:13:22 »

Kone on melkein aina auki ja valmiustilassa myös yöllä ...   [:-)]  [:74]  [:-)]

muoks. tietojeni mukaan läppäri ei kuluta paljoa sähköä vaikka olisi aina auki ja valmiustilassa  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 05.12.07 - klo:13:27 kirjoittanut hippiäinen »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #61 : 05.12.07 - klo:13:42 »

Pilvistä ja lämpötila ulkona nollan tuntumassa, jospa nyt menisi pesaisemaan se maton ja teekupposellista nauttimaan, [:26]
auto pitäisi myös raivata eilisen lumikerroksen alta ja käväistä hautausmailla sytyttämässä hautalyhtyihin öljykynttilät Itsenäisyyspäiväksi palamaan. Mukavaa päivänjatkoa.  [:-)] [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #62 : 05.12.07 - klo:13:51 »

Pikakurkistus pöntölle.
Kyllä menikin oletettua kauemmin.Piti vähän tuossa levätä.Puolentunnin päästä taas vesijumppaan oltava menossa.     [?]
Tiina: mä oon saanut jo elokuusta asti kaikki matkakustannukset kokonaan takas,kun olen niin paljon joutunut kulkemaan. Mulla ei varmaan sadalla eurolla pääsis,jos lähtis ite taksilla Ouluun,tai en tiedä,en ole koskaan käynyt taksilla muutakuin Kelan laskuun.   [:-DD]
Jarmo: se taitaa olla niin,että sitä kuulee mitä haluaa.Mun mies aina välillä hyväntahtoisesti naljailee tästä mun pönttöyydestä.     [NUT]
Kyllä mullakin on koko päivän kone auki,jos olen kotona.Nyt suljin aamulla kun lähdin ja nyt taas suljen,kun lähden vesijumppaan.
Hei taas.   [:75]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #63 : 05.12.07 - klo:14:03 »

Koska lähdemme tänään illalla viettämään Itsenäisyyspäivää ja loppuviikkoa pitkästä aikaa Pertunmaalle, toivottelenkin tässä jo hyvää Itsenäisyyspäivää myös kaikille pönttökavereille. Suomi on ollut 90-vuotta itsenäinen maa, se on ihana asia. Adolf Ehnrootin sanoin: Suomi on paras maa Suomalaisille. Pidetään huolta toisistamme.
  Finlandia 

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Henri

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pirkanmaa
« Vastaus #64 : 05.12.07 - klo:15:06 »

Iltaa kaikille! [:-)] [:-)]

Sää on lauhtumaan päin, -0 astetta on ulkona nyt. Pilvistä ja tyyntä on ollut koko päivän. Huomenna se on sit hei hei lumille.

Tintit tankkaa yötä varten, vaikka yö on kyllä aika lämmin.  Nyt on sitten pitkä viikonloppu, joka alkoi tänään.  [:-)] [:-)] [:-)]
Hyvää illanjatkoa kaikille! [:45] [:45]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #65 : 05.12.07 - klo:15:54 »

Olikin minipönttötapaaminen jaTa69:n kanssa ja kiitellään myös kauppakyydistä  [:5] [:48]
Nyt mittarissa 1,3 ja lunta putoilee puista saa nähdä miltä huomenna ja ylihuomenna näyttää ...  [:-I] [:-(]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #66 : 05.12.07 - klo:15:56 »

Moikka !
Tämä päivä on mennyt ihan huomaamatta. Oli taas pakko käydä kaupassa ja peräti jouluostoksilla. No, nyt alkaa helpottaa, oikeastaan lahja-asiat on hoidettu. Normaalit ruokaostokset enää ja siinä se.
Aamusella oli vielä - 2 astetta, nyt +/- 0. Kerran päivälla vilahti outo valoilmiö, nopeasti kuitenkin normalisoitui.

Kylläpä Kaijan hakkaraiset ruokailevat sopuisasti, meillä toinen häädetään heti jos lähelle pyrki. Hieno kuva. [:-)]

Meillä tietsikka on kyllä päivän auki, yöksi suljen. Vuorottelemme koneella isännän kanssa. Pitänee kyllä kannettava hankkia toiseksi, olisi silläkin käyttöä. Ainakin kesäksi veneelle, viimekesänäkin jo piti ja piti.....

Hyvää Itsenäisyyspäivää Pertunmaan suuntaan matkaaville !

Mukavaa keskiviikkoiltaa kaikille ! [:-)]

Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #67 : 05.12.07 - klo:15:58 »

Ai niin täällä kone käytännössä aina auki jos vain kotona olen, eikä työpäiväksikään sammuteta
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #68 : 05.12.07 - klo:16:05 »

Reissu tehty!
Ensin ajoin Prisman alempaan parkkihalliin, että sain auton sulamaan. Pyörähdin ostamassa kummitytölle joululahjan ja apteekissa ja Anttilassa. Prismasta sain kaikki ruoat ja sitten ajoin Hullujenhuoneelle  [:-DD]

Hullujenhuoneella on kaksi potilasta ja kahdeksan jalkaa. Siellä on harrastettu tänään pahvinsilppuamisterapiaa. Harmi, kun ei ollut kamera mukana  [:-DD]
Molemmat hullut hyökkäsivät heti mun kimppuun; pienempikin hyppäsi varmaan puolentoista metrin korkeuteen, vaikkei muka pysty hyppäämään sänkyyn. Se jopa nuoli mua  :-O
Tarjoilin potilaille ylihoitajan valmiiksi jääkaappiin varaamat hullunmuonakulhot. Pienempi ahmi omansa heti, mutta isompaa piti hetken maanitella.

Sitten olikin vuorossa kävelylenkki. Kaksi sekopäätä, jotka olivat koko ajan solmussa hihnojen ja toistensa ja mun kanssa  [:3]
Pissat ruiskastiin heti kerrostalon pihalle valkoiseen lumeen  [:18] ja mä olin ihan nolona  [:17]
Yritin selittää, että mulla on käsi kipeänä, eikä tarttis vetää joka suuntaan  [HOT] mutta sama se on puhua pihakoivulle kuin noille sekopäille, jotka ovat vielä melkoisen itsepäisiä.

Löydettiin paikka, jossa ovat ilmeisesti tottuneet tekemään ne isommat asiat ja sen jälkeen meno rauhoittui. Oli jopa kiva olla ulkona; aurinkokin näyttäytyi. Ja ehti katsella ja kuunnella alueen lintutarjontaa.  :-))

Kun päästiin takaisin sisälle, alkoi se tyypillinen painimatsi vinkumisineen. Isompi olisi kyllä tykännyt olla sängyssä, jonne pienempi ei siis ilman apuja pääse, puruluukengän kanssa, muttei sitten kestänyt katsella, kun pienempi mielisteli mua sohvalla vaan änkesi sinne sekaan.

Huomasin, että vaatekaapin ovikin oli saatu auki. Pikaisesti rekisteröin pahvisilpun sielläkin, mutta tarkemmin en uskaltanut katsoa  [:67]
JOS on tuuria, niin imurin letku VOI OLLA ehjä.... (Toivottavasti siinä on sisään kelattava johto???)

On ne perheen sekopäät niin ihastuttavia, mutta tuntui kyllä ihan hyvältä painaa ovi kiinni ja lähteä kotiin!  [:-)]

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #69 : 05.12.07 - klo:16:08 »

[:24]  :-))  [:24]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #70 : 05.12.07 - klo:16:09 »

Tainan kotiintultua selvinnee myös imurin tilanne ja kenties muitakin yksityiskohtia. [:-DD]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 05.12.07 - klo:16:09 »

Päivää Oulusta!

Pakkasta oli aamulla -8, nyt enään parisen astetta, ja lännestä on tulossa sadealue kovaa kyytiä...

tässä nyt olen kirjaston koneella..

Toivotan Kaikille oikein mukavaa Itsenäisyypäivän aaton iltaa

ja Hyvää ItsenäisyysPäivää 6.12-To
Suomen 90-vuotis Itsenäisyyspäivä huomenna... Hienoa Suomi!
 [KIPPIS] [KIPPIS]

[:61] [:61]

Kirjattu
#Jani#

Jaska

• Vieras
« Vastaus #72 : 05.12.07 - klo:16:15 »

[:61] Terveiset upeasta itsenäisyysjuhlasta, kerrankin saa kehua omaa porukkaansa ja samalla itseään ! Ohjelma sujui aivan käsikirjoitusten mukaan, eikä roudaus tökkinyt yhtään ja valotkin pelasi. Ideana oli Suoma-mummon 90-vuotissynttärit, joilla hän muistelee mennyttä aikaa, on häitä ja hautajaisia, suurten ikäluokkien syntymää ja nykypäivään siirtymistä sopivan musiikin ryydittämänä. Kyllä siinä tuli tippa silmään monta kertaa... [:´(]
Kahden päivän sisään on tullut laulettua Maamme-laulukin 4 kertaa ! Ja veteraanivieraamme olivat myös ihastuksissaan. Tää on viimeinen ysiluokka, jonka vien kevätjuhlaan asti, eipä ole enää näitä tuskia ja iloja edessä.  [:-)]
Mukavaa aattoiltaa muullekin pönttöväelle !
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #73 : 05.12.07 - klo:16:21 »

[:61] varmasti mukavat juhlat
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #74 : 05.12.07 - klo:16:23 »

Olipas lystikäs kuvaus Kaijan koirien huoltokäynnistä.
Meilläkin on koira ollut kaksi päivää pitkästä aikaa 8 tuntia yssisseen.
Eilen lattialla oli kynitty kana. Se OLI sellainen pääsiäiskana, jolla ennen oli liikattu värikkäät sulat ja höyhenet. Eilen se oli riisuttuna eteisen lattialla, siis alasti ja höynenet höynennettynä muualla. Tänään en ole vielä löytänyt mitään puhdetöitä.
Kahvia ja sitten ulos nilkuttamaan, mutta tänään liukuesteet jalkaan.
Töitä ei tarvi muistella neljään päivään.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.36 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.