Terve kaverit!
Minä tänään aivan hämmästyin...
Kesken makeimpien iltapäiväunien ilmestyi ihan oudonnäköinen ihmiselävä minua hätyyttämään... Avasi mökkini ritilän ja nosti minun Annamanna-lootani taivaantuuliin... HUI, kun minua ihan pelotti.
Sitten hän kuitenkin ihan rauhallisella äänellä minua puhutteli... Silitteli ja rapsutteli,aaah... Eikä haissut ollenkaan niin pahalle kuin tuo meidän äitee...
Hän päästi minut pikkuputkaan,mikä oli ihan täynnä puhtaita puruja. Ja voi pojat kuinka minä siellä pyöriskelin ja möyrysin...se oli aivan ihanaa...
Mitä nyt välillä salamat iskivät ja häikäisivät...Miten ne nyt näin keskitalvella...
Varmaankin siinä samalla tuli käytyä joulusaunassa, kun purut niin ihanasti hieroskelivat turkkiani...varsinkin pyllypuoli oli mielissään...kun pyörin ja vehtasin eestakas. Välillä ihan unohin mistä oli kyse, ja nukahin sinne puruputkan pohjalle pitkäksi aikaa...
Ja sitten hän tarjoili minulle ihanan jouluruuan. Jotain pahallehaisevaa perunaa (kuulemma valkosipuliperunoita) Maistuivat kyllä paremmalle kuin haisivat.
Sitten semmosta oranssia mössöä...puhuivat jostain porkkanalootasta... maistoin sitäkin...pahempaakin on yritetty minulle tarjota...
Juustoa,viljapossua, luumutomaattia,ruisleipää aurinkokuivattujen tomaattien mössön kanssa... hyvälle maistuivat... ja loput kiireesti kuljetin turvaan... ettei tuo äitee ahneuksissaan niitä pistele poskiinsa... niinkuin minä ruukkaan tehä...
Minua jäi kuitenkin yksi asia vaivaamaan. Kun meillä haisi ihan selvästi joulutortulle, mutta eipä niitä oo näkyny...
Veikö se ryökäle ne kaikki tortut mukanaan??? Sitäpä täällä näin aattoyönä ihmetteleepi Pyry...