Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pyry Rymy Iskariot 1.11.2007-20.9.2010  (Luettu 10710 kertaa)

emo

• Vieras
Vs: Pyry Iskariot
« Vastaus #75 : 28.12.07 - klo:12:23 »

Miten gerbiilit ja hamsterit eroaa toisistaan niin kuin esim luonteen ym puolesta?
Ollaan gerbiilejä hommaamassa ja mieleen tuli että vaiko sittenkin hamsteri [?]

Mulla kun ei jyrsijöistä mitään tietoa ole.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 28.12.07 - klo:12:35 »

Minulla ei ole tietoa kuin hamstereista, joista tykkään ihan kamalasti. Hamsteri on yöeläin, joten jos on kovin herkkäuninen, se tahtoo kyllä pitää hereillä, kun juoksee juoksupyörässään. Meillä on aina ollut tosi kilttejä ja rohkeita hamstereita. Tulleet mielellään kädelle. Siistejäkin ovat. Tekevät tarpeensa aina samaan paikkaan, johonkin nurkkaan. Varmaan tiedätkin, että hamsterit "hamstraavat" ruokaa poskipusseihinsa (ovat kuin jotain voimamiehiä, kun posket ovat täynnä sapuskaa), jonka sitten kuljettavat nukkumakoppiinsa ja tyhjentävät sinne. Mukavia ovat. -Ja sitten, niillä on aivan ihana töpöhäntä  [:-)]. Joku saa sitten kertoa gerbiileistä.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #77 : 29.12.07 - klo:14:27 »

Ihania kuvia pikku Pyrystä.  [:-)]

Jokohan emon gerbiilit tai hamsteri on tulleet...? Vieläks kaipaat tietoja? Olit gerbiiliketjun eläinosastolla löytänytkin.

Luulisin, että hamsteri on helpommin paijailtava ja "sylissä pideltävä" ja rauhallisempi. Gerbiilit tulee kyllä kädelle ja viipyvät siinä... kaksi sekuntia. :-)) Paijailu on vähän niin ja näin, riippuu tietysti siitä kuinka nopeesti osaa paijata. [:-DD] Kilttejä ne on ja käteen voi kyllä ottaa... kunhan saa kiinni. :-)) Gerbiilien vuorokausirytmi on semmonen että muutama tunti unta - muutama tunti hereillä - muutama tunti unta ja sitä rataa. Voivat siis rapistella öisinkin. Hamsteri taas nukkuu siis kait melkein koko päivän ja valvoo koko yön... Marleena voipi tarkentaa. [:-)]

Hamsterin pissi haisoopi, gerbiilien ei, ovat lähes hajuttomia. Laiskalle häkinsiivoojalle sopii paremmin... :-))

Gerbiileillä on pitkät hännät, hamsterilla töpöhäntä. Gerbiileille EI saa laittaa juoksupyörää, häntä jääpi väliin.

Siinä kai ne oleellisimmat.

Niin ja, gerbiilit ovat pitkäikäisempiä. Edelliset mulla eli lähes 5-vuotiaiksi.

Gerbiilit tarvivat kaverin, niitä pitää ottaa vähintään kaksi. Hamsterit kai viihtyy paremmin yksin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 29.12.07 - klo:16:10 »

Hamstereita ei saa ottaa kun yhden kerrallaan. Tappelevat vaikka toisen kuolemaan asti. Ehkä jotkut kääpiöhamsterit ovat seurallisempia.
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #79 : 29.12.07 - klo:17:26 »

Ei ole meille vielä kumpiakaan tullut.
Tänään käytiin vasta asumus tilaamassa akvaarioliikkeessä.
Ensiviikolla saapuupi ja sitä ennen täytyy akvaariolle paikka laittaa ym,ym pientä järjestelyä vielä.
Gerbiilit meille varmaan sitten tuleepi.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #80 : 29.12.07 - klo:17:29 »

Laita sitten kuvia! :-))
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #81 : 29.12.07 - klo:17:31 »

Joo, kuvia ootellaan.  [:-)]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #82 : 29.12.07 - klo:18:36 »

juu,saatte sitten kuvia :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 30.12.07 - klo:18:25 »

Niinhän se tuo äitee valittaa, että minä mukamas haisen  [:-I] Höpöhöpö, enhän minä haise. Minä olen siisti pieni hamsteri. Siis se pissanurkkahan se haisee... en minä...  [:-P]
Minä enimmäkseen päivällä pidän korvat kiinni ja nukun ja kerään voimia. Sitten herkkutarjoilun jälkeen alkaa ihan hulvaton meininki. Iltahämärissä tuunaan vähä  mopoani ja kurvaan sillä sitten kurvit suoriksi. Vauhti on joskus niin hurjaa, että se koko mopo karkaa tassuista. Ja sitten se pötköttää kylellänsä, enkä minä saa sitä ylös ilman apuvoimia... Ja äitee taas kerran nostaa moponi pystyyn ja kysyy, että noinko oli tiukka kurvi ärrän nurkalla??? Pelottelee jollain nopeusrajotuksella ja liikenteenvaarantamisella ja poliisilla...  [:-(]  Olen tässä kyllä vakavasti harkinnut, että pitäisköhän pyytää tuota äiteetä rakentelemaan mulle se kypärä semmosesta pääsiäismunan sisuskapselista... Olis varmaan minulle ihan tarpeen... Eikös sitä saa muuten sakotkin, jos ilman kypärää mopoileepi???

Miettii Pyry  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #84 : 30.12.07 - klo:18:30 »

Vai olet sinä Pyry ruvennut oikein hurjastelemaan  :-))
Mutta niinhän se on että nuorena vitsa väännettävä.
Kuka sitä enää keppien kanssa kaahaa  [:-DD] .
Mutta varovainen kannattaa olla ja ehkäpä tosiaan kypärä olisi paikallaan !l
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #85 : 30.12.07 - klo:18:33 »

[:-)] :-))
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Minni

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #86 : 30.12.07 - klo:18:56 »

Ihana Pyry pistää mopolla menemään   :-)) [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #87 : 30.12.07 - klo:19:40 »

Paljon onnea Marleenalle pikku Pyrystä!
 [:35]
Pyry on ihana pieni hamsumiehenalku, ei orava lainkaan.
Pyryllä on järkevät jutut.
Kiva lukea Pyryn kuulumia ja haisumia.
 [:35]

Nyt vasta huomasin tämän Pyry-ketjun! Voi hyvät hyssykät sentään! Minähän olen ihan aut kaikesta tärkeästä täällä Pöntöllä. Liian kauan poissa pöntöltä, ei hyvä, ei hyvä...
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #88 : 30.12.07 - klo:20:19 »

Niin aina, että pikku Pyrystä on tullut pärinäpoika ja kurvit mopolla suoriksi   :-))    ilman muuta pitää olla kypärä päässä  [:-)]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #89 : 30.12.07 - klo:20:52 »

Ihanaa tarinaa taas Pyryltä! [:-)]

Mopoillessa varmaankin voisi olla se kypärä hyvä juttu. [;-)]
Ja eihän Pyry haise, eihän. Sehän on se nurkka. :-))

Ps. Näistä Pyryn jutuista tulee aina ihanasti hymy suupieliin. Todella mukavaa luettavaa! [:-)]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.