Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 9.12  (Luettu 1316 kertaa)

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #90 : 09.12.07 - klo:15:34 »

saattaa santatiellä vielä tietysti olla kuraista  [:-(]  että pitää laittaa kumpparit jalkaan ja koiruli joutuu tassupesulle lenkin jälkeen ...  [:-I]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #91 : 09.12.07 - klo:15:42 »

Kumpparikeli se on täälläkin nyt. Mutta ei sentään sada mitään tällä hetkellä.
Aika hämärää jo ja mittarissa +0,8 astetta. Niin ja päivän ylin lukema oli sitten +2,3 astetta.
Hieman on vielä tuultakin.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #92 : 09.12.07 - klo:15:43 »

Kävin äsken koiran kanssa lenkillä, eikä ollut, ihme kyllä, kovin kuraista. Ainoastaan sellainen tien pätkä, joka oli lanattu, oli kurainen. Kylläpä oli hyvää tuo appelsiinikakku. Taidetaanpa syödä tämä pois, ja teen jouluksi uuden.  [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #93 : 09.12.07 - klo:15:45 »

Palasen voisi maistella Mesiangervon appelsiinikakkua.  [:20]   Voisi olla hyvää kahvin kanssa. [:26]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

inke

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 037
  • Pohjanmaa
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #94 : 09.12.07 - klo:15:56 »

Hyvä,että Mesiksen kakku on edes syötävää,vaikka repeilikin.Teitkö 1 vai 2 ohjeella?
Eiks se niin ole,että jos jauhoja on liian vähän on vaara lässähtää ja jos taas vähän liikaa,niin repeilee. Oliko marmeladia vai hilloa?
Mulla on appelsiinikakut pakastimessa alimmaisena,että edes säilyisi vähän jouluksi,kun olen luvannut anopille ja äidillekin.   :-))
Vieraatkin lähti,minä lähden ruokalevolle.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #95 : 09.12.07 - klo:16:02 »

Hei te, jotka olette kovia leipomaan!!! Miten saa estettyä sen ettei kakku paistettaessa repeydy päältä. Minulla tahtoo aina käydä niin. Nytkin tuossa appelsiinikakussa, joka on parastaikaa uunissa. Se on jo repeytynyt. Onko siinä liikaa leivinjauhetta, että nousee äkisti, vai onko lämmössä vika. Entä millä tasolla yleensä kakut kypsennätte? Auttakee!
En ole kova leipomaan. Ihan vaan harvakseltaan.
Mutta olen huomannut että jos lämpö on liian korkea se "kovettaa" kakun pinnan eikä
se ole vielä kokonaan kohonnut. Niinpä se sitten repäisee lisää kohotessaan pinnan rikki.
  Englantilainen hedelmäkakku, jonka olen leiponut joka joulu 42-vuoden ajan onnistui
tänä jouluna hyvin. Yhtään ei repeillyt  :-))
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #96 : 09.12.07 - klo:16:10 »

Mesiangervo!
Minä laitan kakun päälle joksikin aikaa (alusta)  leivinpaperin, niin se ei pääse paistumaan
päältä liikaa eikä sitten repeile.  Yleensä paistan kakut keskiosassa uunia 170 astetta ja ehkä n. 1 tunti.
(Riippuu kakusta...).
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 591
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #97 : 09.12.07 - klo:16:58 »

Hyvä,että Mesiksen kakku on edes syötävää,vaikka repeilikin.Teitkö 1 vai 2 ohjeella?
Eiks se niin ole,että jos jauhoja on liian vähän on vaara lässähtää ja jos taas vähän liikaa,niin repeilee. Oliko marmeladia vai hilloa?
Mulla on appelsiinikakut pakastimessa alimmaisena,että edes säilyisi vähän jouluksi,kun olen luvannut anopille ja äidillekin.   :-))
Vieraatkin lähti,minä lähden ruokalevolle.


Tein ykkösohjeella ja marmeladia käytin.
Kiitos kaikille kakunpaisto-ohjeista. Seuraavalla kerralla osaan paremmin.
Aletaan nyt isännän kanssa herkuttelemaan sillä kakulla ja kahvilla. Debkö sitä halusi? -No, tulehan pöytään. Riittää siitä Sinullekin  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #98 : 09.12.07 - klo:17:01 »

Iltaa Keravalta!
Ollaan oltu tänään reippaita: siivottiin aamupäivällä kämppä esittelykuntoon, pakattiin pihakalusteet pakettiautoon ja vietiin ne asuntovaunun pihalle. Eipä sitten tarvii Helmikuussa niitä muuttaa lumisina. Ja käytiin ulkoiluttamassa Taavi ja Leevi. Mukavasti kului esittelyn aikainen evakko.
Taavi on nyt laittanut väliaikaisen välioven siihen kuntoon, että MOLEMMAT koirat tulivat moikkaamaan meitä eteiseen.
Hiukan se Tainan huushollinpito vaikuttaa oudolta: sohvalla koruja, pureskeltua ravicd-levyä yms minkä olettaisi olevan kirjahyllyssä  [:-DD]
Pahvisilppua riittää taas lapioitavaksi asti....

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 864
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #99 : 09.12.07 - klo:17:05 »

1,6 plussaa pimeää ja hiljaista ulkona, väsyttää ja jotain pitäisi syödäkin tänään
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #100 : 09.12.07 - klo:17:05 »

Kaija, olen ulkona! Oletteko muuttamassa?
Ilta on sysipimeä ja on ihana poltella kynttilälyhtyjä ulkona ja jouluvaloja sisällä. Panin kaikki jouluhörhöt päälle ja eläinten kanssa ihaillaan valaistusta. [:-)]
Kirjattu

Taina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 171
  • Kerava
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #101 : 09.12.07 - klo:17:11 »

Taavi on nyt laittanut väliaikaisen välioven siihen kuntoon, että MOLEMMAT koirat tulivat moikkaamaan meitä eteiseen.
Hiukan se Tainan huushollinpito vaikuttaa oudolta: sohvalla koruja, pureskeltua ravicd-levyä yms minkä olettaisi olevan kirjahyllyssä  [:-DD]
Pahvisilppua riittää taas lapioitavaksi asti....

Kai te lapioitte sen silpun? Ja siivositte ylimääräiset tavarat takaisin hyllyyn?
Koskakohan saataisiin se väliovi paikalleen?
Ilmeisesti mun pitää luopua pahviovesta....

Kitutunti menossa, nyt sitten lappaa asiakkaita kun koko päivän ollut
hiljaista. Ihan tyypillistä.  [:-/]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #102 : 09.12.07 - klo:17:12 »

Kaija, olen ulkona! Oletteko muuttamassa?
Ilta on sysipimeä

Lisa, sisälle sieltä, ettet vilustu!
Joskus helmikuun lopussa muutetaan Järvenpäähän. Löydettiin sieltä kiva talo 21.10. eli mun synttäripäivänä....  :-))

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #103 : 09.12.07 - klo:17:12 »

Hyvä,että Mesiksen kakku on edes syötävää,vaikka repeilikin.Teitkö 1 vai 2 ohjeella?
Eiks se niin ole,että jos jauhoja on liian vähän on vaara lässähtää ja jos taas vähän liikaa,niin repeilee. Oliko marmeladia vai hilloa?
Mulla on appelsiinikakut pakastimessa alimmaisena,että edes säilyisi vähän jouluksi,kun olen luvannut anopille ja äidillekin.   :-))
Vieraatkin lähti,minä lähden ruokalevolle.


Tein ykkösohjeella ja marmeladia käytin.
Kiitos kaikille kakunpaisto-ohjeista. Seuraavalla kerralla osaan paremmin.
Aletaan nyt isännän kanssa herkuttelemaan sillä kakulla ja kahvilla. Debkö sitä halusi? -No, tulehan pöytään. Riittää siitä Sinullekin  [:-)]


Kiitos!  [:17]     :-))
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 380
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: Sunnuntai 9.12
« Vastaus #104 : 09.12.07 - klo:17:13 »

Taavi on nyt laittanut väliaikaisen välioven siihen kuntoon, että MOLEMMAT koirat tulivat moikkaamaan meitä eteiseen.
Hiukan se Tainan huushollinpito vaikuttaa oudolta: sohvalla koruja, pureskeltua ravicd-levyä yms minkä olettaisi olevan kirjahyllyssä  [:-DD]
Pahvisilppua riittää taas lapioitavaksi asti....

Kai te lapioitte sen silpun? Ja siivositte ylimääräiset tavarat takaisin hyllyyn?
Koskakohan saataisiin se väliovi paikalleen?
Ilmeisesti mun pitää luopua pahviovesta....



Mä odottaisin, että narsku-vaihe menisi Taavilta ohi... Sehän syö sen kalliin oven!  :-O
 

Sivu luotiin 0.243 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.