Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koiruli tuli kotiin  (Luettu 2650 kertaa)

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koiruli tuli kotiin
« Vastaus #105 : 01.01.08 - klo:18:45 »

:-)) Kiitos vinkeistä edelleen. Koiruli ei ole nyt oksennellut lainkaan ja vatsa muutoinkin on rauhoittumaan päin. - ilman mitään lisäjuttuja. Vain tuota A-piimää ja kermaviiliä olen antanut eilen ja tänään lisäksi kanaa ja riisiä ja myöhemmin iltasella rypsiöljyssä paistettua jauhelihaa + riisiä ja muita viljatuotteita - pieniä annoksia kerrallaan.
Uusi vuosi meni yllättävän hyvin - koiruli ei erityisemmin pelännyt paukkeita - tosin ovet olivat kiinni ja radio pauhasi. Kahden jälkeen yöllä yritys ulos -ei onnistunut - kolmen jälkeen pikainen kierros (pisut) ja aamulla 9:n aikaan lenkille ja siten puolenpäivän aikaan piiiiiiitkä lenkki.

Tuo raa`an lihan antaminen kyllä epäilyttää - itse suosin Hills:n tuotteita, samoin Cesar - tietenkin, Pedigree on myös valikoimissa mukana. Hills:n ruokaa olin antanut silloinkin kun koiruli oksensi- epäilin mahahappojen liikaeritystä ja siksi päädyin piimän antamiseen. Eikös piimä alenna happoeritystä ihmisilläkin - ainakin sitä joskus suositellaan liikahappoisuuteen. [:-I]

Ihanaa kun uuden vuoden paukkeet ovat takanapäin - NIIN JÄRKYTTÄVÄ SIIVO oli joka paikassa - kun oltiin koirulin kanssa kävelyllä - pari henkilöä keräsi jämiä kasseihin - itse en nyt tänä vuonna keräile uudenvuoden raketinjämiä - en p***ta kerää - jokainen saa kyllä nyt itse kerätä - jos on itse ne p***kat sinne aikaansaannu - voi myös itse korjata.
Sitten keväämmällä korjaan tuolta puistosta kaikki pois, mutta en nyt.
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #106 : 01.01.08 - klo:18:55 »

Mustarastas, älä paista jauhelihaa. Anna se raakana.
 Jos ei ole aiemmin saanut siten, totuttele vähitellen.
Ja kaikkea uutta aina vähän kerrallaan.
Ja nuo öljyt mitä annat, anna ne kuumentamatta, paistamatta.
Lohiöljyt yms. ovat hyväksi koiran turkille.
Ja jos mahdollista, vältä vehnää.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #107 : 01.01.08 - klo:19:39 »

Miksi vehnää tulisi välttää? Kerran annoin ..no mikä se nyt oli..vehnää sisältämätöntä Hau Hau Championi -makkaraa (kanaa) ja eikös koirulin massu mennyt ihan sekaisin, pelkkää ripulia. No työkaveri neuvoi että vähän kerrallaan - ei koko ateriaa vain sitä samaa - vaan lusikallinen esim. sekoitettuna muuhun ruokaan. No - kertaheitolla kuitenkin luovuin Hau Hausta.
Raaka jauheliha kuulostaa aika hurjalta, kovasti koiruli kuitenkin jaloissa pyöri kun se jauhelihapaketti oli keittiön pöydällä. :-)). Eikös se raaka jauheliha olisi syytä pakastaa ensin ja vasta sitten antaa koirulille. [:-I]
Noita lohiöljypulloja olen nähnyt eläinkaupoissa - kerran teki mieli ostaa sellainen - mutta ehkä myöhemmin. Ja tuo rypsiöljy - voihan sitä lorauttaa ruoan joukkoon sellaisenaan [:-I]?
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #108 : 01.01.08 - klo:20:30 »

Ihanaa, jos koirulin masu on rauhoittumaan päin.
Niin, olisin kyllä varovainen ruoan kanssa. Uutta lajia aina ensin ihan vähän ja sitten , jos ei oireita ilmaannu, voi antaa suuremman annoksen. Koiruli on voinut olla hyvin yksipuolisella ravinnolla, joten masu voi reagoida aina uuteen ripulilla, tms.
Kisuilla on sama juttu. Uutta ruokalajia ensin vain makupala ja sitten vähitellen lisätään annosta. Olen juuri omille kisuilleni aloittanut paria uutta ruokalajia. Ensin saivat vain herkkupalan verran. Ihmettelivät ja kiersivät ensin tuota makupalaa ja sitten varovasti söivät. Nyt voin antaa jo tutun ruoan seassa vähän enemmän.
Muutenkin koetan pitää kisujeni ruuan mahdollisimman monipuolisena. Veikka pitää saada laihtumaan ja Veetin pitää antaa syödä nin paljon kuin haluaa. Eli annan Veetille salaa lisäruokaa, mutta Veikka saa jäädä ilman.- Enkö olekin kurja...
Mustiksen koirulille hyvät voinnit ja pitkää ikää. Ihanaa, että on päässyt turvalliseen kotiin.
Kirjattu

Tuula

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Karvakorvien matkassa
« Vastaus #109 : 01.01.08 - klo:21:33 »

Miksi vehnää tulisi välttää? ...

Raaka jauheliha kuulostaa aika hurjalta...

Tietääkseni monet koirat voivat olla allergisia vehnälle.
Raaka jauheliha on sitä mitä pienille pennuillekin ensimmäiseksi annetaan emon maidon lisäksi, kun niitä totutetaan kiinteään ravintoon. Raaka liha ja luut ovat koirien luonnollisinta ravintoa. Pyrin aina antamaan koirilleni edes vähän raakaa lihaa kuivamuonan lisäksi.
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #110 : 01.01.08 - klo:21:42 »

Kyllä minäkin annan koko ajan kohta viiden kk ikäiselle Veralle jauhelihaa raakana..ruoan sekaan..eli totuttelen uusiin makuihin...aikaisempi koirani ei sietänyt vehnää oikeastaan murustakaan..joskus paahtoleivästä vaikka pikkuripsun annoin...niin koira oli heti kuralla..Inupekt maitohappobakteereita kannattaisi ehkä antaa siinä ruokinnan ohessa tasapainottamaan bakteerikantaa koiran suolistossa..heti kun tälläisiä ongelmia ilmaantuu...itse olen 15 vuotta taiteillut koirieni kanssa kun vähän yks sun toinen ruoka vei mahat kuralle..kun oikea tapa löytyi..sitä vaalin kummankin elämän loppuun..ilman mitään vaihteluja..
ps...raaassa lihassa on entsyymit tallella mitä elimistö tarvitsee..kypsässä sitä ei ole..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #111 : 01.01.08 - klo:22:17 »

Laitanpa tänne tälläisen linkin...kun kerran tässä on myöskin eläinten hyvinvointia edistetty..ja nyt on tälläinen kurja asia sattunut ihanalle auttavalle ihmiselle..viipurissa..hänen kauttaan on Suomeenkin tullut koiria joita hän on hoitanut ja hoivannut..
http://sitebuilder.viipurinkoirat.fi/page11.aspx
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Piipero

• Seniori
  • Poissa Poissa
  • Kissat jättävät tassunjälkensä sydämeesi
« Vastaus #112 : 02.01.08 - klo:08:24 »

Sivuosoite välitetty eteenpäin kaikille eläinrakkaille ystävilleni
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #113 : 02.01.08 - klo:14:21 »

Ei tarvitse jauhelihaa mitenkään pakastaa.
Mutta tietenkin pitää aloittaa ihan pienistä annoksista ensin.
Ja antaa esim. keitetyn riisin ja porkkanan tms. kanssa.
Eivätkä terveet koirat saa mitään vatsatautia edes mädäntyneestä
linnunraadosta tai tuoreeltaan napatusta myyrästä.
Niitähän ne löytävät pakosta kun niitä esim. metsään vie
lenkille.
Onni on popsinut todistettavasti ainakin kolme hiirua/myyrää.
Kun suusta pois yritin, nieli salamannopeasti. Ettäkö HERKUN olisi
mammalle antanut pois  [:-I]
  Ja yhden, talven aikana kuolleen pikkulinnunraadon löysi keväällä
pihasta. Siitäkin ehti osan maistella ennenkuin ehdin hätiin.
Mitään vatsatautia ei tullut.

Muoks.  kyllä rypsiöljyä voi ruokaan laittaa. Ja nimenomaan "tuoreeltaan".
Lohiöljy on ilmeisesti tuhdimpaa. Vaikka haju ei mikään mukava.
Vähän yököttää kun Onni tulee öljynsä livottuaan kupin pohjalta , lipaisemaan
mamman nassua kiitokseksi  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 02.01.08 - klo:14:25 kirjoittanut -muru- »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #114 : 02.01.08 - klo:14:30 »

Telkkinen, olipa surullista asiaa linkissäsi
Koiruparat !
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #115 : 02.01.08 - klo:14:41 »

[:´(]  Niin - minäkin luin tuon linkin ja pahaa teki -voi koiruli parkoja. [:´(]
Tänään annoin mun koirulille raakaa jauhelihaa - ihan pikkuisen ja kyllä maistui..lipoi pikku kieltään pitkään :-)); lisää, lisää [:-DD]
Tämä on aivan ihana , hassu koiruli - kun se nukkuu mun pään vieressä hän tuhiseen kuin pikkuvauva - välillä kuorssaa oikein kunnolla, pikkutassut mennä vipottavat - ihan kuin kävelisi unissaan - voi taivas  että osaa olla hellyttävä [:-DD]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #116 : 02.01.08 - klo:15:06 »

[:-)] [:36] Hienoa kuulla, kuinka pidät haukustasi. Hyvä koti on hänellä nyt.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #117 : 02.01.08 - klo:17:11 »

[:-)] Ai niin - Varpunen - olit jossain vaiheessa ehdottanut kuvieni lähettämistä sinulle ja sinä sitten lähetäisit ne kutistettuna tänne Pönttöfoorumiin. Jaa..a ..mitenkähän sellainen kuvien lähettäminen onnistuu? Ei ole harmainta aavistustakaan.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #118 : 02.01.08 - klo:19:22 »

Olisi kiva nähdä kuvia Mustarastaan pikku koiruliinista. Taitaa oll aika veitikka.
Kyllä olen niin iloinen, että koiruliini on saanut hyvän kodin.
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #119 : 02.01.08 - klo:19:33 »

[:-)] Ai niin - Varpunen - olit jossain vaiheessa ehdottanut kuvieni lähettämistä sinulle ja sinä sitten lähetäisit ne kutistettuna tänne Pönttöfoorumiin. Jaa..a ..mitenkähän sellainen kuvien lähettäminen onnistuu? Ei ole harmainta aavistustakaan.

Sähköpostitse liitteenä  [:-)] Mikä posti sinulla on?
Tai mesessäkin kai voi lähettää, en vaan käytä sitä enää nykyään juuri yhtään.
Olisi todella kiva nähdä kuvia, kun niin paljon ollaan hänestä luettu.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.168 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.