Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koiruli tuli kotiin  (Luettu 2751 kertaa)

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koiruli tuli taloon
« Vastaus #30 : 16.12.07 - klo:16:13 »

[:-(] No niin - mieli on jo rauhallisempi - tänään saan tietää tuttavani keskustelun tuloksen tyttelin kanssa. Itse en halua jutella tyttelin kanssa koska saatan sanoa jotain mikä aiheuttaa enemmän harmia - hänhän voi vetää mukaan tähän soppaan uuden miesystävänsä ja hänen koko sukunsa. Josssain vaiheessa ajattelin ostaa hälle joululahjaksi lelukoiran, sellaisen joka haukkuu kun vääntää nupista. Sitten hän voi unohtaa lelukoiran vaikka siivouskomeroon ja kuunnella sitä haukkumista - tulee kotoinen olo. Lelukoirahan olisi ihan oikeastikin paikallaan tällaiselle henkilölle - ei pissi, ei kaki, ei syö, ei juo eikä tarvitse eläinlääkäriä - kustannukset minimissä.
Kinkkinen juttu kaiken kaikkiaan  - mutta kaikesta oppii.
Tuo rahakorvauksen vaatiminen voisi olla yksi vaihtoehto - toisaalta hän voi vedota siihen ettei mistään hoitomaksusta ollut puhettakaan - ilmaiseksi, toisia ihmisiä hyväksikäyttäenhän hän on selvinnyt varmaan aiemminkin. On ehkä kuitenkin paikallaan tehdä loppu tällaisesta käytöksestä. 
Asioilla on tietty aina kaksi puolta - joku tuntee sympatiaa nuorta tytöä kohtaan   joka ei ole kypsynyt vastuulliseksi aikuiseksi    - ja jonkun  mielestä hän on vielä kasvava murrosikäinen  jolta sopiikin odottaa tällaisia tempauksia.   
Kävi mielessä että jos kerron että koiruli lähti karkuun ja jäi auton alle - kuoli siis. Kaikkea tässä mieleen juolahtaakin. Omaa puhelinumeroani en anna, en kerro missä asun jne. Toiveena on, että hän nyt keskittyisi omien asioidensa selvittelyyn ja oman äitinsä hyvin sekavien asioiden setvimiseen ja unohtaisi koirulin. Siinäkin mielessä koirulin takaisinottaminen on huono ajankohta kun kaikki omat asiat ovat avoimena; muutto toisaalle, ehkä uusi suhde mieheen ja hänen lapsiinsa, uusi työpaikka, äidin sairauden mukanaan tuomat muutokset jne.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #31 : 16.12.07 - klo:16:45 »

Siitä hoitomaksusta, kun kerran oletit saavasi koiran pysyvästi luoksesi, niin eihän silloin ollut aihettakaan keskustella mistään korvauksista. Jos tytön mieli muuttuu, niin asia on toinen, silloin korvaukset ovat paikallaan.
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #32 : 16.12.07 - klo:16:51 »

Niinpä, jos ei tyttö muuten anna periksi, niin kannattaa kiristää rahalla.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 16.12.07 - klo:17:24 »

[:-I] No nyt on juteltu erään toisen kanssa ja hän oli sitä mieltä ettei mun tarvitse koiraa luovuttaa, koska olen sen siinä uskossa vastaanpttanut että se jää pysyvästi mun luo. Lisäksi tyttö koiraa luovuttaesaan ei ole antanut mitään aikarajaa kuinka kauan mun pitää koiraa hoitaa, ei ole sovittu siitä paljonko hän koiran hoidosta maksaa jne. Eli  se koiruli on mun ja pysyy minulla. [XX]
Tytteli on todistajien mukaan koko ajan puhunut siitä että hän haluaa kaikista eläimistä eroon - tavalla tai toisella - missään vaiheessa ei ole keskusteltu väliaikaisesta sijoituksesta tai hoitamisesta alkaen pvä.kk. jne.
Lisäys: ja sitten vielä kuka hullu antaa koiran hoitoon tietämättä koiran hoitajan osoitetta tai olosuhteita? Mistä hän aikoi koirulin sitten hakea kun se oikea aika hänen mielestään on hakea?
Ja sitten pikasoitto tutulle: tytteli ei enä puhunut koirulista yhtään mitään.
Tämä jos mikä on henkistä väkivaltaa - epävarmuuden kylvämistä - mistä minä tiedän vaikka tytteli ajattelikin myyvänsä koiran..siitähän saa rahaa...ja siksi tullut toisiin ajatuksiin?
Hoh hoijaa - ihan tärisin fyysisesti kaikesta tästä..
Tuo alkuosa sivusikin Pyryharakan oivallusta.. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:18:06 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 16.12.07 - klo:17:55 »

Pidetään peukkuja, että tytteli ei ala pullikoimaan, vaan luovuttaa suosiolla koiran Mustarastaalle. Mietiskelin vaan, että olisiko silti syytä pyytää jokin paperi, että hän on antanut koiran Sinulle, koska tuntuu, että hänen toimiinsa ei oikein voi luottaa. Toivotaan, että juttu päättyy hyvin ja koira saa kodin Mustarastaan luota, missä häntä rakastetaan.
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 16.12.07 - klo:18:11 »

Mustarastas, toivon hartaasti, että saat pitää koirulin. Aivan kamalaa olisi, jos joutuisit luovuttamaan noin epävarmoihin olosuhteisiin.
Mutta tärkeintä, TEE KIRJALLISESTI LUOVUTUSSOPIMUS ! Ettei tule sotkuja. Pyydä vaikka sitä tuttavaasi välittämään tuo paperi. Tai mene vaatimaan itse. Mutta älä anna yhteystietojasi.Maksa vaikka joku summa huonosti hoidetusta koirasta mieluimmin kuin luovutat.
Tällaiset asiat kuvottavat. Eläimiä ei saa kohdella kuin esineitä !Koiruus kuuluu nyt Mustikselle !Varmoihin käsiin.
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 16.12.07 - klo:19:04 »

Samaa mieltä. Pidän peukkuja, ettei tähän asiaan tulisi enää uusia mutkia, vaan koiruus saa olla pysyvästi siellä missä se nyt on. Omassa kodissaan hyvässä hoidossa.  [:5]
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:19:09 kirjoittanut Pyryharakka »
Kirjattu

Klorofylli

• Vieras
« Vastaus #37 : 16.12.07 - klo:20:33 »

Se paperi kannattaa tosiaan hankkia tavalla tai toisella. Vaikka sitten ostamalla.

Halirapsut koirulille. [:-)]
Kirjattu

Tuula

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Karvakorvien matkassa
« Vastaus #38 : 16.12.07 - klo:20:33 »

Jos tyttelillä on paperit koirasta, on kyllä varauduttava siihen, että hän voi vaatia koiraa itselleen. Kannattaisi osoittaa tyttelille, että siinä tapauksessa häntä voidaan syyttää eläinrääkkäyksestä ja koiran hoidon laiminlyömisestä. Kaikki kuitit myös talteen hoitotoimenpiteistä ja tyttelille tiedoksi, että joutuisi maksamaan ne samoin kuin korvauksen jokaisesta päivästä, jolloin olet koiraa hoitanut. Näin saatat saada hänet muuttamaan mielensä.

Mun siskon perheelle sattui vastaavanlainen tapaus, jolloin heille annettiin pitovaikeuskoira. Koko perhe ihastui koiraan, joka oli myös suloinen kokkeri. Parin päivän päästä koiran omistaja kuitenkin muutti mielensä ja kävi hakemassa koiran pois lasten itkiessä sydäntäsärkevästi. Mitään ei voitu tehdä, koska koirasta ei oltu tehty kirjallista sopimusta  [:´(]
Kirjattu

vierastuttu

• Vieras
« Vastaus #39 : 16.12.07 - klo:20:41 »

Jos pyytää takaisin sano että " okei, mutta mä lasken ensin kuinka paljon sä olet mulle velkaa koirasi ylläpidosta, haen vaan kuitit ja taskulaskimen, niin ja sitten ylläpitoon kuuluu vuorokausi maksu minun "hotellissa""
 [;-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #40 : 16.12.07 - klo:23:20 »

[:-(] Voi Tuula minkälainen tapaus sulla oli kerrottavana. Parin päivän päästä haettin pois ja ensin luovutettiin pitovaikeuksien vuoksi - voi kakka minkälaisia sadisteja [:-/]
Mun mielialaan tämä on kyllä vaikuttanut - ensin sain iloita reilut parisen viikkoa - ja sitten tämä. Eivätkö näin toimivat ihmiset todella tajua miltä se tuntuu?
Minun täytyy väsätä jonkinlainen versio luovutussopimuksesta ja toimittaa se kaverilleni - toisaalta haluan antaa tilanteen rauhoittua ja välttää kaikenlaista provosointia kun kyseessä on ehkä mieleltään tasapainoton tai ailahteleva  ihminen, jonka elämässä on nyt muutakin ylimääräistä.
Entä jos hän ei allekirjoita luovutussopimusta - sitäkin tässä pelkään. Kiristänkö maksuvaatimuksilla - ? No niinhän se täytyy tehdä. Ellei sitten uusi miesystävä lupaile auttaa -  [:´((] [:-/] [NUT] [NUT]
Lisäys: VOI ITKU, just huomasin että koiruli oli vetäissyt sinihomejuustopaketin jämät massuunsa - hän osaa olla yllättävän nopea liikkeissään - kuinkahan vaarallista se sitten on - suolaista paljon! Minun ahdistuskertoimeni nousi taas muutamalla pykälällä!
« Viimeksi muokattu: 16.12.07 - klo:23:41 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #41 : 17.12.07 - klo:07:56 »

:-)) Ei hätää - koiruli voi hyvin homejuustoepisodista huolimatta. Ehkä minä vielä nauran tälle kaikelle - sitten joskus [:-)]
Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #42 : 17.12.07 - klo:10:30 »

Tsemppiä Mustarastas   [:72]
Toivottavasti saat pitää koiruliinin.   [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 17.12.07 - klo:10:31 »

[:-)] Kennel-liitolta löytyi hyvä malli luovutussopimukseen - nyt ei muuta kun paperi (2kpl) tutulle ja hän vie sen tyttelille(omistusoikeuden muutos on sitten ihan eri asia ja lomake).
Kiitos muuten tuesta ja kannustuksesta, uskon että kaikki kääntyy vielä parhain päin. [:-)]
Pieni breikki tähän koheltamiseen on nyt paikallaan - ilmoittelen sitten miten kävi. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #44 : 17.12.07 - klo:10:41 »

Pidetään peukkuja  [:72]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.056 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.