Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Koiruli tuli kotiin  (Luettu 2780 kertaa)

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Koiruli tuli taloon
« Vastaus #60 : 19.12.07 - klo:11:29 »

No huh huh mikä tarina, ensin ilostuin koiran puolesta sitten tuli melkein itku, että sinnekö takaisin huonoon hoitoon.....
Onneksi oli onnellinen loppu.
Ja mikä muu tuolla voisi edes olla, kai nyt joku järki sentään viranomaisillakin on kun oli tietoa missä kunnossa ja hoidossa oli ollut.

Ihmettelen kyllä ihmisiä jotka hankkivat lapsiensa hoitoon eläimiä, kyllä se päävastuu pitää aina olla vanhemmilla.
Tässäkin tapauksessa vaikka oli vanhempi lapsi.

Kirjattu

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #61 : 19.12.07 - klo:12:25 »

Loppu hyvin,kaikki hyvin!    [:-)]
Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #62 : 19.12.07 - klo:12:33 »

Oi kun ihanaa.
Voi että kun olen onnellinen. [:30]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #63 : 19.12.07 - klo:13:09 »

Hieno juttu Mustarastas kun kaikki lopulta päättyi hyvin  [:5]  ja sait koirulin omaksesi ja koiruli sai kodin jossa sitä rakastetaan.  [:-)] [:24] [:-)]
Kirjattu

Ikka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #64 : 19.12.07 - klo:15:03 »

U-huh ! Upeata !!! Aivan kivi jysähti maahan tuosta rinnan kohdalta. Näen silmissäni, mikä turvallisuuden kehä ympäröi pikku koirulin nyt, kun sai jäädä Mustikselle ihan oikeasti. Että olen iloinen !
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 19.12.07 - klo:15:46 »

Huh, tämähän oli ihan oikea jännitysnäytelmä! Onneksi nyt on kaikki hyvin. Onnittelut Mustarastaalle uudesta perheenjäsenestä ja koiralle rakastavasta emännästä. Olkoon yhteiselonne mukavaa ja antoisaa!
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #66 : 19.12.07 - klo:16:27 »

[:-)]  Kieltämättä tämä on ollut aika raskasta aikaa - koiruli on ollut kaikesta onnellisen tietämätön - hyvä niin. Kaikenlaista tässä on joutunut oppimaan ja myös opettelemaan sekä koiran hoidosta ja koiran hankkimisesta. Koiran koulutuksesta ja kasvatuksestakin on mitä ristiriitaisempaa/erilaista näkemystä ja mielipiteitä.
 Uutta vuotta ajatellen olen hankkinut tämän D.A.P.:n tuotteita, pantaa ei ole vain saatavilla kuin vasta ensi vuoden helmikuussa!! Jotenkin on uuden vuoden metelistä selviydyttävä.  Onko kellään kokemusta tästä pannan käytöstä?
Tosin koiruli on rauhallinen sisällä, hän on hyvin leikkisä ja juoksee pallon perässä innokkaana. Turkin hoitoonlkin on perehdyttävä, vasta hankin sellaisen piikkiharjan jota käyttämällä myös tuo aluskarvan takut poistuvat.
Kylpy sujuu rauhallisesti - ei mitään vastaanpyristelyä ilmene. Koirille on omat shampootkin  :-)) ja se trimmaus (kampaajalla käynnnit) tulevat mukaan kuvaan jossain vaiheessa.
Koiruli syö ja juo ihan normaalisti ja säännöllinen ulkoilutus on vienyt tuon sisälle tekemisen lopullisesti. Rauhallisemmin se myös käyttäytyy ulkosalla - haukkuu tietty joitain ihmisiä - mutta ei vihaisesti. Häntä huiskii iloisesti kun tuttu koiranulkoiluttaja tulee vastaan. Mutta mustasukkaisuutta vähän ilmenee jos taputan vierasta koirulia, hän alkaa murraamaan..mutta ei tee mitään. Otan se huomioon aina ja pyrinkin välttelemään liian innokasta vieraan koirulin taputtelua.
Jos vertaan kissaan - koira on ihmismäisempi käyttäytymiseltään, se oppii sanoja (hissi, tänne - jne)mutta kieltosanaan se suhtautuu kuin ilmaan - välillä sen noteeraten, välillä taas unohtaen. Ja nopea hän on nappaamaan herkkupaloja joita sillä ei ole oikeastaan lupa ottaa - hän on vain kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan - vaikka pöydältä on hävinnyt sekunnissa jo syömään aloitettu kalkkunaleivänpalanen :-))  - kerran hävisi  ruusukekoriste kakun päältä - mutta ei hän sitä syönyt, halusi vain sen omakseen ja kun huomasi ettei ollutkaan niin hyvää - jätti lattialle.
Karseata olivat nämä ristiriitaiset tiedot kaikesta - kysyit yhdeltä, kysyit toiselta -aina eri vastaus ja loppujen lopuksi toisasiat ovat vieläkin avoimia. tytteli oli saanut koiran 12v. ei 8..ei 9v..ja koira ei ollut 2v. hänen sen saatuaan vaan 3½v. - ja luovuttajan tiedoissakin oli ristiriitaisuuksia...tyttelin äiti kertoi yhtä, tytteli toista ja tuttuni kolmannen version - joten ota siitä sitten selvää mikä oli totta ja mikä ei. Voi taivas sitä sekasotkua - - ihan kun olisi kuunnellut rikkinäisestä puhelimesta keskustelua - pätkä sieltä, pätkä täältä ja se mitä siinä hiljaisuuden/katkoksen aikan oli sanottu - jäi pimentoon. Kun Kennelliitostakin kaksi eri ihmistä antoi ihan  eri tietoa :-O :-O :-O
Mutta nyt tilanne on selkeytymässä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:17:28 kirjoittanut Mustarastas »
Kirjattu

Klorofylli

• Vieras
« Vastaus #67 : 19.12.07 - klo:18:20 »

Onneksi olkoon! Olipa onnellinen loppu ikävällä jutulla.  [:-)]

Kirjattu

emo

• Vieras
« Vastaus #68 : 19.12.07 - klo:19:11 »

Meidän kissa tuli meille Pieneläinklinikalta löytökissana ja reilun vuoden ikäisenä.
Ilman minkäänlaista taustatietoa ym,ei tarkkaa tietoa iästä,olosuhteista tai mistä ja miten oli löytynyt.
Ei niillä asioilla loppupelistä mitään merkitystä ole,vaikka monesti olen miettinyt että millaista elämää se on ennnen viettänyt ja onko ollut onnellinen.
Mahtaako sitä kuitenkin joku jossain kaivata ja ajatella.
Nyt se on asunut meidän kanssa 9 vuotta eikä sen menneisyys haittaa.
Tärkeintä on nykyhetki.
En minäkään kissoista mitään tiennyt mutta maalaisjärjellä pärjää pitkälle,sukulaisilta ja tuttavilta kysymällä ja netsistä luottettavilta sivuilta.
Ja täältä Pöntöltäkin varmaan löytyy monia avulijaita koiranomistajia.

http://www.koirat.com/

http://www.nicehouse.fi/lemmikit/koirat/hoito.htm

http://www.sandyman.fi/doghouse/hoito.shtml

http://www.amerikancockerspanielit.com/

« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:19:25 kirjoittanut emo »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #69 : 19.12.07 - klo:20:24 »

Voi miten ihanaa että kaikki kääntyi kuitenkin parhain päin.
Nauttikaa tulevista yhteisistä hetkistä  [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #70 : 19.12.07 - klo:21:23 »

:-)) Tuossa viimeisessä linkissä näkyi tämän koiran isänpuoleinen kasvattaja - äiti on meren toiselta puolelta ja sitten - mun koirulilla tulisi olla rek.tietojen mukaan tatuointi - vaan missä se on? Tämäkin herätti alun alkaen epäilyn siitä onko kyseessä edes tämä tietty -oikea koira - jos hän onkin ihan tuntematon persoona joka on vain nimetty (rek.paperit ynnä muut) tämän koiran nimiseksi. oikean alkuperäisen koiran tatuointeineen ollessa ihan toisaalla???
Ymmärtänette nyt mikä sekasotku tässä oikein on ollut meneillään ja on edelleenkin. Olen siinä samaa mieltä että paperit eivät merkitse mitään - mutta jos sulle myydään koiraa koirana vaikka Hassun Tassun pentueesta , rek.numero se ja se, tatuointi se ja se-----eikä koirasta saa mitään rek.kirjaa, ei löydy tatuointia ja  omistajasuhteissa epäselvyyksiä -se pistää vähän miettimään.
Ihana mun murmeli on kuitenkin - oikeastaan sillä on jo muutama lempinimikin - :-))
Kirjattu

Marfa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #71 : 19.12.07 - klo:21:33 »

:-)) Tuossa viimeisessä linkissä näkyi tämän koiran isänpuoleinen kasvattaja - äiti on meren toiselta puolelta ja sitten - mun koirulilla tulisi olla rek.tietojen mukaan tatuointi - vaan missä se on? Tämäkin herätti alun alkaen epäilyn siitä onko kyseessä edes tämä tietty -oikea koira - jos hän onkin ihan tuntematon persoona joka on vain nimetty (rek.paperit ynnä muut) tämän koiran nimiseksi. oikean alkuperäisen koiran tatuointeineen ollessa ihan toisaalla???
Ymmärtänette nyt mikä sekasotku tässä oikein on ollut meneillään ja on edelleenkin. Olen siinä samaa mieltä että paperit eivät merkitse mitään - mutta jos sulle myydään koiraa koirana vaikka Hassun Tassun pentueesta , rek.numero se ja se, tatuointi se ja se-----eikä koirasta saa mitään rek.kirjaa, ei löydy tatuointia ja  omistajasuhteissa epäselvyyksiä -se pistää vähän miettimään.
Ihana mun murmeli on kuitenkin - oikeastaan sillä on jo muutama lempinimikin - :-))

Kerrotko lempinimistä, olis kiva kuulla [:-)]  Sekasotkua tuntuu olevan, vaan murmeli on sinun [:36]
« Viimeksi muokattu: 19.12.07 - klo:21:44 kirjoittanut Marfa »
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #72 : 19.12.07 - klo:21:35 »

Kuvia olisi kiva nähdä tästä murmelista, vai onko taas mennyt minun silmien ohi.
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #73 : 19.12.07 - klo:22:06 »

:-)) Lempinimet ovat mun ja koirulin välisiä juttuja      [:-DD]-    kissoillanikin oli vaikka mitä nimiä välillä. Kuvan siirtäminen ei minulta onnistu - täytyisi olla ulkopuoinen palvelin (mihin kerää kuvia ja kutistaa ne Pönttöfoorumiin soveltuviksi) nykyisellän ne ovat ihan lian isoja jotta Pönttöfoorumi voisi ne ottaa vastaa. Täytyisi siis olla kuvien kutistamisohjelma-palvelin [:-DD]
Kirjattu

Motteri

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #74 : 20.12.07 - klo:10:29 »

Ymmärrän nämä lempinimet, en minä kaikkia itsekään täällä kertoisi mitä käytän koirapojastani  :-))

Minä pienennän kuvankäsittelyohjelmalla kuvan 80 tai alle että mahtuu tänne.
En osaa käyttää tuota tekniikkaa mitä fiksummat jotka laittaa kuvat tänne isokokoisina.
Jos haluat, niin voit lähettää kuvat minulle niin minä kutistan ne tänne?  [:-)]
Tai sitten perustat hänelle omat kotisivut ihan kuvien esittelyä vartenkin.
Tuolla on helppo tehdä se:
http://www.suntuubi.com/?cat=6&pp=5
Kirjattu

Sivu luotiin 0.158 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.