Tänää varovaisia sitte kaikki liikentees, ja rekisterinumerot ylös het, jos joku tönii.
Miäpä kerron kui mullen karran käi Tapiolan Heikintorin pysäkil. Miä olin tiätynki kuskina!
No eihä mulle käyny kertakaikkiaa mitää. Ihan normaalisti päästin ulospyrkijät ulos ja otin sisää pyrkijät kyytii ja käänsin hanaa.
Sit seuraavan päivän tuli komento pomokopperoo. Siä pomo ravisteli A_4 arkkia ja alko karjumaa, et kui siä Veke helkuta siä linjal olleska huseeraat. Joku matkustaja oli tehny valituksen ja vaati korvauksia, ku hän oli pysäkille tultaes kaatunu ja satuttannu itteää. Sateliittiseurannas ja tietokonetulostees näkyy, et siinäpä olen Heikintorin pysäkil pysähtynny ja sitte taas jatkannu. Muit todisteit ei sitte edes koitettu kattella, ku matkustaja oli sanonu minkä numeroisel linjal oli matkustannu. Olmpa hiukka huuli pyöreenä, et mit hittoja tääny meinaa. Hetkenaikaa jo luulin, et ompa ollu pimee hetki mun elämäs, ku en mitää sellast ollu nähny. No siit seuras kirjalline varotus ja kamalia toruja ja ilkeämpiä linjoja ym sellasta, ku ei ois tarvinnu.
Se oli vaa nin pässinlihaa, ku kaikist rekvisiitast nähtii mun juur sillon sil linjal sielä olleen.
Kukaa ei koskaa edes kysynny silt matkustajalt, et mist olit tulos, tai minne olit sitte menos. Sehä sen sitte oliski jo paljastannu, et turha mullen kiroilla. Kas, kun sman numeron linjan auto oli siin kadun toiselpuolel, samannimisel pysäkil, samaa aikaa. Koko hässäkkä oli sattunnu sielä. Ei se silti mitää seurauksist muuttannu, ku mut oli vaa ekana tietokoneilt hogattu. On siin mulle ollu nielekselemistä.
Nin että rekisterinumerot sitte vaa ylös, noist linjanumeroist ei aina tieä, onks kuski ehtinny edes oikeeta numeroo tauluu tempasemaaka. Tsemppiä joululikeneeseenne. Ja varovaisii siel Sellon suunnal tänää. Miä oon siä mukana kans!