Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Se on sitten torstai 20.12  (Luettu 1300 kertaa)

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Se on sitten torstai 20.12
« Vastaus #105 : 20.12.07 - klo:17:24 »

Lämmin oli saunassa  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #106 : 20.12.07 - klo:17:31 »

Silloin kun on tulehdus  (jos)  päällä kaikki jumppa seis. Sen olisi pitänyt heti hoitaa sut lepoon ja kätes kanssa. Voih noita lääkäreitä, ne osaa möhlikin [:-(]

TYÖterveyslääkäri on TYÖNantajan puolella. Itse mä olen kahdella edelliselläkin viikolla joutunut sanomaan, että ei, en pysty tekemään TYÖtä vaan tarvitsen pari huilipäivää.  [:-I]

Noihan ne toisinaan on [:-/] Sitten mennään terveyskeskukseen tai yksityiselle vaikka päivystykseen vaikka se maksaakin hiukkasen, selitetään asia/kipu ja siellä on kyllä ymmärretty ja lommoo saatu [:-)] Kaiketi työterv.lääkäritkin ovat ohjeet saaneet noiden lomien antamisesta. Meidän firmassa lääkärit vaihtuu tuhkatiiheenä, ei ne kunnalla pysy [:-I]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #107 : 20.12.07 - klo:17:32 »

Poikien kanssa vähän levättiin, kahvikupillisen jälkeen tarttis kai lähteä kauppaan.
Jääkaappi on suunnilleen tyhjä, no on siellä sentään koiranmakkaraa.
Lenkille ei jaksa mennä, jalat niin kipeät tallustelusta, mutta voisi poiketa matkalla
koirapuistoon.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #108 : 20.12.07 - klo:17:41 »

Mä soitin töihin ja annoin "ohjeet", miten kaikki hommat pitää laittaa mulle valmiiksi, että pääsen mahdollisimman helpolla.
10 minuuttia myöhemmin toinen duunikaveri soitti takaisin ja sanoi, että hae saikkua, hän jatkaa yövuoron perään.
Mä taidan olla tosiaan aika väsynyt ja kipeä, kun mua itkettää  [:´((]
Työkaverit ovat olleet todella ymmärtäväisiä mun kyynärpään takia viime viikot. [:-)]
 Taitavat uskoa, että mä olen todella kipeä. No, mulla ei ole tapana jäädä saikulle, jos menee sahanpurua silmiin. Sellaistakin väkeä on ihan lähiympäristössä.  [:-I]

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #109 : 20.12.07 - klo:17:43 »

Onpa kiltti työkaveri kun tekee kaksi vuoroa putkeen.  [:-)]
Pitäähän sun levätä että jaksat tehdä meille herkullista jouluruokaa!  [:-DD]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #110 : 20.12.07 - klo:17:43 »

Palattu kotikonnuille, niin se päivä vierähti. Kaunis päivä, täällä näkyi vettä sadelleen, tiet märkinä.

Yksi lahja piti ostaa, kas innostuinkin ihan liian kanssa. Ihanan tuoksun ostin nuorelle miehelle, toivottavasti hän haluaa vaihtaa sen johonkin muuhun, ihana tuoksu tahdon sen itselleni  :-))

Puutarhalla oli paljon kauniita kukkia, vaikea valita.

Kävin lääkärissä toista viikkoa sitten,tuosta ranteestani, nuori hauska Lapin Poika komensi tekemään kaikenlaisia taivutuksia ja vääntöjä nähdäkseen mikä on vikana. No eihän se jäykkä kipeä ranne minnekään taipunut. Sen verran hän sai selville, ettei mitään suurta vikaa löytynyt.
Kehotti jumppaamaan, taivuttelemaan, venyttelemään ja venyttelemään. Niin olen tehnyt kipurajalle asti venyttänyt ja kas sehän on auttanut  :-O

Hetki lepoa, kaffetta ja Ph-tohtorin tuoliin.

Vielä on tontunhommia illaksi  

Kaija,  ihana kun sulla on noin ymmärtäväinen työkaveri  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #111 : 20.12.07 - klo:17:49 »

Tenniskyynärpäästä

Oliko diagnoosi tuo?
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 20.12.07 - klo:17:54 »

Tenniskyynärpäästä

Oliko diagnoosi tuo?

Periaatteessa kyllä. Vasemmassa kyynärpäässä se kipupiste on vaan hiukan eri kohdassa, eli 9 vuotta sitten entinen työterv.lääkäri diagnosoi "heittäjänkyynärpää". Eli ilmeisesti tämä vanha vamma oli taustalla ja kun kaaduin töissä, se ärtyi pikkuhiljaa.
Röntgenissä näkyi kalkkia (kalkkeutumia)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #113 : 20.12.07 - klo:17:58 »

Kalkkeumia löytyy melkein kaikilta jonkin verran  [:-DD] Ei niistä tiedä ennen kuin on käyty röntgenissä [:-)]

"Heittäjän kyynärpää

Heittoliikkeessä (esim. pesäpalloilijat ja keihäänheittäjät) kohdistuu kova rasitus kyynärpään sisäsivun nivelsiteisiin, jotka saattavat vähitellen "rispaantua" ja arpeutua huonolaatuisella ja kipuherkällä arpikudoksella. Vaivan taustalla on usein selvä heittoliikkeen tekniikkavirhe. Tila voi johtaa jopa nivelen lievään löysyyteen, joka taas pahentaa rispaantumisilmiötä. Jos tulehdushoidoista, nivelen tuennasta tai teippauksesta ei ole apua, joudutaan nivelsiteet "rakentamaan uudelleen" eli kiristämään ja vahvistamaan."

Enpäs ole kuullutkaan tuollaisesta, nyt nivelsiteitä kiristelemään [;-)]
« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:18:04 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #114 : 20.12.07 - klo:18:03 »

Tää vanha kalkkis lähtee nyt Pasin kaveriksi kauppaan.  [:-)]
Jos saa kengät jalkaan. Onneksi nuo Kuomasaappaat on aika helpot. Vessassa käyminenkin tuottaa ongelmia!  :-O

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #115 : 20.12.07 - klo:18:35 »

Mä soitin töihin ja annoin "ohjeet", miten kaikki hommat pitää laittaa mulle valmiiksi, että pääsen mahdollisimman helpolla.
10 minuuttia myöhemmin toinen duunikaveri soitti takaisin ja sanoi, että hae saikkua, hän jatkaa yövuoron perään.
Mä taidan olla tosiaan aika väsynyt ja kipeä, kun mua itkettää  [:´((]
Työkaverit ovat olleet todella ymmärtäväisiä mun kyynärpään takia viime viikot. [:-)]
 Taitavat uskoa, että mä olen todella kipeä. No, mulla ei ole tapana jäädä saikulle, jos menee sahanpurua silmiin. Sellaistakin väkeä on ihan lähiympäristössä.  [:-I]

Voi Kaija  [:1]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #116 : 20.12.07 - klo:19:07 »

Ehtoota.  [:-)]
Pimiää ja tuulista ulkona, kuu hiukka loistaa pilvien tai usvan takaa ja 3 astetta plussaa.
Kuraista oli vähän santatiellä  [:-(]  kun koirulin kanssa olin lenkillä.

Edelleen peukalot pystyssä Kaijan kyynärpään pikaiselle toipumiselle ..... [:72] [:72]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #117 : 20.12.07 - klo:20:37 »

2,3 plussaa ulkona ja taas lisää iltateetä  [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #118 : 20.12.07 - klo:20:41 »

Iltaa! Täällä oli taasen kaunis, mutta tuulinen päivä. Aurinko kurkisteli hivenen horisontista. Puolipilvinen päivä oli kuitenkin. Auringon jo laskettua oli aivan mahtavan värinen taivas, kuten eilenkin.
Mittarilukemia, yön alin +2,0 ja täytyypä nyt mainita myös yön ylin lukema +3,4 astetta, päivän ylin sitten +2,3 sekä nyt +2,1 astetta.
Maa on kuitenkin tässä meillä sen verran jäässä, ettei ihan kaikki lumikuura ole hävinnyt, mutta suurelta osin kyllä. Siis joissakin kohdissa on vielä valkoinen peite.
Tänään oltiin asioilla ja nyt on Joulun ruuatkin ostettu, jollei mitään muuta erikoista tule, niin seuraavan kerran kaupalla käydään vasta Joulun jälkeen. :-)) [:-)]

Mese palannut lomalta. Tervetuloa takaisin!  [:5]

Kaunis kranssi Kaarinilla! [:-)]

Sitten kaikille toivotellaan toiveikasta torstai iltaa!     [:45]

Kohta meillä on Joulu...........

« Viimeksi muokattu: 20.12.07 - klo:20:45 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #119 : 20.12.07 - klo:20:59 »

Tilannetiedoitus, pakko vähän huilata.
Piparkakkutalo kasassa -- siis pystyssä. Piippu kiinnitystä vailla. Koristelut hetken päästä, valkuaiset ja karkit vieressä. [:-P]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sivu luotiin 0.225 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.